Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Tja ,volgens hun eigen regels zou Zenith niet naar het buitenland verkocht mogen worden, volgende staat op hun eigen pagina:
Op het moment dat besloten wordt afscheid te nemen van een paard hebben de selecteurs zich verplicht zich in te spannen een zo hoog mogelijke verkoopprijs te realiseren. In het prospectus dat de emissie begeleidde en die gedateerd is op 28 september 2006 staat onder artikel 6, lid 3, pagina 37 het volgende. "Gezien het ideële karakter van het SFN mag een paard niet worden verkocht aan een partij in het buitenland, indien het paard een 4 of hoger sterren niveau heeft bereikt en tussen de 8 en 12 jaar oud is. In die gevallen dient een paard te worden behouden voor talentvolle Nederlandse springruiters, zodat deze kunnen deelnemen aan grote toernooien, zoals het Europees Kampioenschap, Wereldkampioenschap en de Olympische Spelen".
En volgens mij is Zenith pas volgend jaar 13, maar ze gooien alle paarden nu in de verkoop en waarom!!!!
De huidige termijn loopt af en de investeerders zullen geld moete krijgen, en daarna beginnen ze met de volgende periode. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat het een soort van koehandel is.
Begrijp de beweegredenen wel maar we hebben zo veel zeer talentvolle jonge ruiters, geef die een kans.
fokfanaat schreef:Pantykous schreef:Een veiling met duurverkochte paarden is mooie reclame voor nieuwe investeerders.
bva is echt een veiling voor bedrijven die failliet enzo zijn, vind ik niet echt reclame.
met 6 paarden kun je toch beter zelf een veiling optuigen.
fokfanaat schreef:Pantykous schreef:Een veiling met duurverkochte paarden is mooie reclame voor nieuwe investeerders.
bva is echt een veiling voor bedrijven die failliet enzo zijn, vind ik niet echt reclame.
met 6 paarden kun je toch beter zelf een veiling optuigen.
Cayenne schreef:Mooie tijd om Zenith nu op deze leeftijd te verkopen. Over een paar jaar neemt de waarde af. Nu kan hij nog wat jaren mee in de sport.
Gillbo schreef:Slim om een paar toppers te verkopen, komt vast een hoop geld vrij om nieuwe talenten aan te kopen in voorbereiden op de OS van 2020