Blog: Mijn naam is Jeroen en ik ga voor jou bloggen op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geenpaardhr

Blog: Mijn naam is Jeroen en ik ga voor jou bloggen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:36

* Bokt.nl / Geenpaardhaar
Afbeelding
Foto: Geenpaardhaar.nl

Hoi,
Mijn naam is Jeroen en ik ga voor jou bloggen op Bokt. Dat stond hier ook al, maar ik mag mij ook zelf voorstellen. Nou, daar gaat ie dan.

Ik registreerde mij op 31 december 2015 op Bokt en startte die dag ook mijn blog http://www.geenpaardhaar.nl. Daardoor was ik net op tijd voor mijn nieuwjaarsresolutie die ik op 1 januari 2015 nog halfdronken in een iPhone 4-notitieblokje typte. Ik gebruik nog steeds dezelfde telefoon en kan daardoor tot de (ietwat pijnlijke) conclusie komen dat ik slechts 40% van mijn nieuwjaarsresoluties voor 2015 heb gehaald.

01 januari 2015 14.34 Nieuwjaarsresoluties:

• dansles nemen
  • inschrijven voor zaalvoetbal
  • blog starten
  • stijkplank kopen
  • nieuwe telefoon kopen

Met stijkplank bedoelde ik een strijkplank en die kwam pas dit jaar (nu nog een strijkbout, waarom vertelden ze dat niet bij IKEA?). De danslessen schuif ik nu al anderhalf jaar voor mij uit. Het inschrijven voor zaalvoetbal – en weer geblesseerd raken – lukte én op de valreep begon ik dus toch die langgekoesterde droom om een blog te starten.

Die telefoon is een grapje dat ik niet kon laten liggen, dus eigenlijk had ik maar vier resoluties en heb ik 50% bereikt. Yay!

En om nog iets meer inzicht te geven in mijn bizarre leven heb ik een diepte-interview met mijzelf gehouden.

Waarom een paardenblog?
Ik heb van heel weinig dingen echt verstand, maar ik schrijf wel erg graag. Voetbal kan ik waarderen, maar daar heeft Johan Derksen het speelveld al opgeëist en voetbalmensen nemen zich ook veel te serieus. En op mijn werk blog ik voor klanten regelmatig over verlichting in de openbare ruimte en nieuw straatmeubilair als bankjes en fietsenrekken. Prima onderwerpen hoor en het zal je verbazen hoeveel invalshoeken er zijn om over verlichting in de openbare ruimte te schrijven, maar het blijft wel licht.

Waarom dan een paardenblog?
Mensen met paarden weten zelf ook wel dat ze eigenlijk een beetje gek zijn om alles over te hebben voor een dier dat liever gras eet, dan dat ze aardig zijn tegen jou. Dat bevalt mij wel. En het is ook een mooi gebaar richting mijn vriendin die heel normaal functioneert in het leven, moderator is op Bokt en een paard heeft. En paarden zijn natuurlijk ook best wel lief.

Waarom heb je nog maar vier berichten geplaatst op Bokt?
Gevoelig punt. Ik weet niet zoveel van paarden. Zoals een Schotse collega op het Australische platteland tijdens het rooien van aardappels in South Australia ooit zei: ‘Just Google it. Uluru, just Google it, Sydney Opera House, just Google it. Great Barrier Reef, just Google it.’

Ik ben het daar niet mee eens, maar alle vragen over paarden die ik Google blijken al lang op Bokt te staan en nuttige bijdragen aan discussies over rijtechnieken, het opzetten van paddock paradises en de pasvormen van nieuwste zadels zijn gewoon niet haalbaar.

Is alles wat je schrijft de waarheid?
Veel wel. Ik had wel een Schotse collega op een Australische aardappelboerderij die fan was van Google. Ik had ook exact die nieuwjaarsresoluties in mijn notities getypt. Die telefoon heb ik verzonnen – dat heb ik al opgebiecht – en natuurlijk weet ik wel dat bij een strijkplank ook een strijkbout moet, maar dat was ik in alle consternatie vergeten. En bij IKEA tegen de stroom in lopen is Lion King all over again.

Ik dik weleens dingen aan om een punt te maken en ik schrijf ook weleens dingen waarvan ik heel graag zou willen dat ze waarheid zouden zijn.

Hoe vaak ga je bloggen op Bokt?
Ik wil graag een keer per week een blog beloven, maar dit kan ook eenmaal in de twee weken worden. Ik moet ook nog tijd hebben om naar de paardenstal van mijn vriendin te gaan en normaal te functioneren in de grote-mensen-wereld.

Wil je nog iets kwijt aan je fans?
Ik hoop dat we samen veel lol gaan beleven. Tips over onderwerpen om over te schrijven zijn meer dan welkom en voel je niet bezwaard om vragen te stellen of mij tot de orde te roepen als het echt allemaal nergens op slaat. Dit kan via mijn Bokt-account: geenpaardhr, via geenpaardhaar@mail.com of publiekelijk via de comment-sectie (maar dan word je misschien teruggeroepen door mijn vriendin).

Verwacht geen inhoudelijk analyses van de prestaties van Adelinde, die andere knakker die misschien goud gaat winnen op de Olympische Spelen of andere moeilijke dingen over paarden.

Hooi

Daihyo

Re: Blog: Mijn naam is Jeroen en ik ga voor jou bloggen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:40

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:41

Ik heb vlug eens een kijkje genomen op je blog, leuk hoor!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:42

Ik vind het leuk, had zijn blog eerder gelezen. Hij heeft een geweldige manier van schrijven :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:44

Jij hebt left. Wij Bokt dames zijn kritisch :Y)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:45

Ik heb een stukje gelezen. Was grappig. Doorgestuurd naar mijn man die het helemaal snapt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:50

Nou je hebt meteen iets voor je eerste blog Jeroen. :) Welkom op bokt. Ik vind dat je leuk schrijft!

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:50

Super leuk! Welkom! Vind dat je leuk schrijft :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:51

Leuk leuk! Ik heb na je eerste berichtje op bokt veel van je blogs gelezen en regelmatig in een deuk gelegen.

Aan alle sceptici: lees zijn blog eens. Dan snap je vast wel waarom hij door Bokt gevraagd is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:51

Iedereen is MK Demanvan kennelijk vergeten? Die was toch wél vreselijk leuk?
Wat een azijnpissers weer...

Leuk, een blog van een vent-van-een-paardenmeisje, één die het allemaal niet zo goed snapt maar het omwille van het meisje wel wil proberen. Toch? Denk ik? :+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:55

Hij schrijft echt geweldig en ik vind het een leuk idee om dingen te lezen van iemand die niet helemaal ondergedompeld is in de paarden. Daardoor krijg je een andere kijk en die kan heel verhelderend zijn!

Veel succes en met jouw humor wordt het vast heel erg leuk om te lezen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 09:59

Ibbel schreef:
Iedereen is MK Demanvan kennelijk vergeten? Die was toch wél vreselijk leuk?
Wat een azijnpissers weer...

Leuk, een blog van een vent-van-een-paardenmeisje, één die het allemaal niet zo goed snapt maar het omwille van het meisje wel wil proberen. Toch? Denk ik? :+

Nou, precies... daar dacht ik ook gelijk aan. Deed mij ook gelijk een beetje denken aan MK Demanvan.

Welkom Jeroen! Scroll maar even over de eerste reacties heen. Maar die geven ook wel gelijk aan dat je te maken hebt met een kritisch publiek. ;)
Laatst bijgewerkt door Duke op 21-06-16 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:00

Ik ben benieuwd naar je eerste stukjes op de pagina!

En je hebt me ook nieuwsgierig gemaakt naar waar je voor je werk voor blogt. Dat interesseert me eigenlijk nog meer dan de paardenblogs :D Daar heb je vast geen openbaar linkje van?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:06

Kunnen we je eindelijk echt welkom heten op Bokt. Ik wist niet eens dat je al eerder een account had. Ik heb genoten van de demanvan en van jou Blog geniet ik ook.

Soms nemen wij paardenvolk onszelf véééééééééééél te serieus.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:37

Helemaal mijn type humor, heb de blogs op je website ook al met veel plezier gelezen! Succes met het bloggen voor Bokt!

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:39

Ik vind dat je een leuke schrijfstijl heb Jeroen! En ben benieuwd naar de volgende blog.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:51

Welkom, Jeroen! Volgens mij kan het best leuk worden om jouw blogs te volgen. Ik ben heel benieuwd.

Alleen... 'Nieuwjaarsresoluties'? Een anglicisme 'if ever I saw one'! Zeg dan maar gewoon 'goede voornemens'... Noem het beroepsdeformatie, maar ik krijg er kippenvel van :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:53

Blue_Eyes schreef:
Welkom, Jeroen! Volgens mij kan het best leuk worden om jouw blogs te volgen. Ik ben heel benieuwd.

Alleen... 'Nieuwjaarsresoluties'? Een anglicisme 'if ever I saw one'! Zeg dan maar gewoon 'goede voornemens'... Noem het beroepsdeformatie, maar ik krijg er kippenvel van :D

Hahaha, ja, ik was ook niet zo gecharmeerd van deze formulering. Als redacteur zijnde, kreeg ik al uitslag.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:55

ik ben niet zo enthousiast, ik hoop niet dat hij ervoor betaald wordt!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:05

geenpaardhr schreef:
Hooi

:')

Veel succes met de kritische dames hier! Ik ben benieuwd naar je volgende blog.

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:16

Wat een leuke schrijfstijl, ben heel benieuwd naar je blogs Jeroen. :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:17

Kijk, daar is Jeroen , de man van :D , dan openbaar.

Ik wens je heeeel veel sterkte in dit door vrouwen beheert domein :))

Enne, goed doen kun je het toch nooit dus trek het je niet aan.

Ben benieuwt naar je stukjes, eentje heb ik al gelezen +:)+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:23

Nou Jeroen, zoals je ziet heb je alle azijnpissers van Bokt ook al ontmoet, maar ze zijn lang niet allemaal zo hoor. :)

Ik vind ik stukjes fantastisch om te lezen, en mijn vriend ook, die kan zich goed in jou blogs vinden. :Y) Have fun. *\o/*
Laatst bijgewerkt door KimD op 21-06-16 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:26

Ja kritische bokkers uitmaken voor bitches. We gaan lekker met het niveau mensen, woohoo. Iedereen een collectieve zandvagina vandaag?

Jeroen, veel succes hier. Ik ben niet zo onder de indruk maar je trekt vast wel publiek. Oke doei!
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 21-06-16 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:33

Nou als ik dit zo lees heeft hij meteen een onderwerp voor zijn volgende blog op Bokt. Paardenforums en het gedrag van hun leden. :+