Foto: Geenpaardhaar.nl
Hoi,
Mijn naam is Jeroen en ik ga voor jou bloggen op Bokt. Dat stond hier ook al, maar ik mag mij ook zelf voorstellen. Nou, daar gaat ie dan.
Ik registreerde mij op 31 december 2015 op Bokt en startte die dag ook mijn blog http://www.geenpaardhaar.nl. Daardoor was ik net op tijd voor mijn nieuwjaarsresolutie die ik op 1 januari 2015 nog halfdronken in een iPhone 4-notitieblokje typte. Ik gebruik nog steeds dezelfde telefoon en kan daardoor tot de (ietwat pijnlijke) conclusie komen dat ik slechts 40% van mijn nieuwjaarsresoluties voor 2015 heb gehaald.
01 januari 2015 14.34 Nieuwjaarsresoluties:
- dansles nemen
- inschrijven voor zaalvoetbal
- blog starten
- stijkplank kopen
- nieuwe telefoon kopen
Met stijkplank bedoelde ik een strijkplank en die kwam pas dit jaar (nu nog een strijkbout, waarom vertelden ze dat niet bij IKEA?). De danslessen schuif ik nu al anderhalf jaar voor mij uit. Het inschrijven voor zaalvoetbal – en weer geblesseerd raken – lukte én op de valreep begon ik dus toch die langgekoesterde droom om een blog te starten.
Die telefoon is een grapje dat ik niet kon laten liggen, dus eigenlijk had ik maar vier resoluties en heb ik 50% bereikt. Yay!
En om nog iets meer inzicht te geven in mijn bizarre leven heb ik een diepte-interview met mijzelf gehouden.
Waarom een paardenblog?
Ik heb van heel weinig dingen echt verstand, maar ik schrijf wel erg graag. Voetbal kan ik waarderen, maar daar heeft Johan Derksen het speelveld al opgeëist en voetbalmensen nemen zich ook veel te serieus. En op mijn werk blog ik voor klanten regelmatig over verlichting in de openbare ruimte en nieuw straatmeubilair als bankjes en fietsenrekken. Prima onderwerpen hoor en het zal je verbazen hoeveel invalshoeken er zijn om over verlichting in de openbare ruimte te schrijven, maar het blijft wel licht.
Waarom dan een paardenblog?
Mensen met paarden weten zelf ook wel dat ze eigenlijk een beetje gek zijn om alles over te hebben voor een dier dat liever gras eet, dan dat ze aardig zijn tegen jou. Dat bevalt mij wel. En het is ook een mooi gebaar richting mijn vriendin die heel normaal functioneert in het leven, moderator is op Bokt en een paard heeft. En paarden zijn natuurlijk ook best wel lief.
Waarom heb je nog maar vier berichten geplaatst op Bokt?
Gevoelig punt. Ik weet niet zoveel van paarden. Zoals een Schotse collega op het Australische platteland tijdens het rooien van aardappels in South Australia ooit zei: ‘Just Google it. Uluru, just Google it, Sydney Opera House, just Google it. Great Barrier Reef, just Google it.’
Ik ben het daar niet mee eens, maar alle vragen over paarden die ik Google blijken al lang op Bokt te staan en nuttige bijdragen aan discussies over rijtechnieken, het opzetten van paddock paradises en de pasvormen van nieuwste zadels zijn gewoon niet haalbaar.
Is alles wat je schrijft de waarheid?
Veel wel. Ik had wel een Schotse collega op een Australische aardappelboerderij die fan was van Google. Ik had ook exact die nieuwjaarsresoluties in mijn notities getypt. Die telefoon heb ik verzonnen – dat heb ik al opgebiecht – en natuurlijk weet ik wel dat bij een strijkplank ook een strijkbout moet, maar dat was ik in alle consternatie vergeten. En bij IKEA tegen de stroom in lopen is Lion King all over again.
Ik dik weleens dingen aan om een punt te maken en ik schrijf ook weleens dingen waarvan ik heel graag zou willen dat ze waarheid zouden zijn.
Hoe vaak ga je bloggen op Bokt?
Ik wil graag een keer per week een blog beloven, maar dit kan ook eenmaal in de twee weken worden. Ik moet ook nog tijd hebben om naar de paardenstal van mijn vriendin te gaan en normaal te functioneren in de grote-mensen-wereld.
Wil je nog iets kwijt aan je fans?
Ik hoop dat we samen veel lol gaan beleven. Tips over onderwerpen om over te schrijven zijn meer dan welkom en voel je niet bezwaard om vragen te stellen of mij tot de orde te roepen als het echt allemaal nergens op slaat. Dit kan via mijn Bokt-account: geenpaardhr, via geenpaardhaar@mail.com of publiekelijk via de comment-sectie (maar dan word je misschien teruggeroepen door mijn vriendin).
Verwacht geen inhoudelijk analyses van de prestaties van Adelinde, die andere knakker die misschien goud gaat winnen op de Olympische Spelen of andere moeilijke dingen over paarden.
Hooi