Derde plek voor Kirsten Rikkert in Grand Prix Asten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Derde plek voor Kirsten Rikkert in Grand Prix Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:10

KNHS.nl

Drie van de elf barragekandidaten in de Grote Prijs in Asten kwamen uit voor de Nederlandse driekleur. Kirsten Rikkert finishte met Winde R.A.G. (v. Sheraton) het snelst voor Oranje, maar moest twee Argentijnse ruiters voor zich laten. “Ik ben zeker tevreden met mijn derde plaats. Winde liep het hele weekend hier nul en dit is een mooie afsluiter”, aldus Rikkert.

“Het parcours was technisch gebouwd, maar fair. elf van de 64 combinaties voor de barrage is een mooi aantal. Goed voor de ruiters en leuk voor het publiek om naar te kijken. Ik had een aantal ritten voor me gezien en kon als laatste starter mijn eigen plan trekken. Dat ik niet snel genoeg was voor de eerste plaats is zonde, maar ik ben ook zeker tevreden met de derde plaats. Winde is goed in vorm en dat heeft ze hier maar weer laten zien”.

Het was tevens een Argentijnse ruiter die Anouk de Ruijter van de vierde plaats afhield. Met een klein tijdsverschil moest de Ruijter met Phin Phin-nakomeling Vegas genoegen nemen met een vijfde plaats.