Casago vertrekt naar Italiaanse springruiter Bucci

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Casago vertrekt naar Italiaanse springruiter Bucci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 20:51

kwpn.nl

Opnieuw ziet Tinus van der Bruggen één van zijn fokproducten naar een andere ruiter vertrekken. De vijfjarige KWPN-goedgekeurde hengst Casago is verkocht aan de Italiaan Piergiorgio Bucci en zijn sponsor Peter Fehlbaum. De verkoop kwam tot stand via Willem van Hoof, die de hengst op jonge leeftijd klaarmaakte voor de hengstenkeuring en het KWPN-verichtingsonderzoek.

Casago is een zoon van Casall x Carthago Z, een bloedcombinatie waardoor Piergiorgio Bucci’s aandacht meteen getrokken werd. Zijn tophengst Casallo, die tot zijn derde jaar in eigendom is geweest van Willem van Hoof, stamt eveneens af van Casall x Carthago Z.

“Ik zag Casago al als driejarige toen hij nog maar net onder het zadel was bij Willem van Hoof en het was liefde op het eerste gezicht. Ik probeerde hem te kopen, maar de fokker wilde hem niet kwijt. Toen ik dit jaar een video van hem zag, herkende ik hem meteen en belde ik Willem of hij mij wilde helpen met de aankoop van de hengst. Op Casallo na, die was acht toen ik hem kocht, koop ik mijn paarden altijd op jonge leeftijd. Casago is denk ik een hele aparte. Hij heeft kwaliteit en ‘brains’. Zijn intelligentie en inzet voelen ongelooflijk aan als je hem rijdt en springt”, vertelt Piergiorgio Bucci enthousiast.

Bucci moet nog even geduld hebben voor zijn nieuwe aanwinst bij hem op stal komt. Pas in september zal Casago verhuizen van stal. De afspraak is dat Casago dit seizoen voor de fokkerij beschikbaar blijft. “Onze eerste prioriteit met hem is de sport en we zullen hem niet direct ter dekking aanbieden. Wellicht op latere leeftijd, maar dan wel gedoseerd zoals we ook bij Casallo doen. Die dekt twee maanden per jaar en verder niet, zodat we ons op de sport kunnen focussen.”