Twee paarden dood na ontsnapping uit wei

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:51

Iedereen die wat met welke van al deze ongelukken dan ook wat te maken heeft gehad veel sterkte toegewenst.


?????!!!!!Bij dat ene ongeluk zagen de eigenaren het gebeuren????!!!!!!!

Wat paarden betreft is NIETS zo erg als je eigen paard of pony te zien sterven op wat voor manier dan ook. De dingen die dan door je heengaan.... Huilen Huilen Huilen En als je ook nog eens ziet hoe je paardje moet lijden en je daartegen niets kan doen....!

Een van onze pony's is nu alweer 5 jaar geleden op een heel erg nare manier aan haar einde gekomen, terwijl ze nog hoogdrachtig was ook.... Verdrietig

Ik heb toen heel erg moeten nadenken of ik ooit nog paarden wou houden, het heeft echt heel erg lang geduurd voor ik weer zonder in huilen uit te barsten naar een paard kon kijken. En ik kan ook nooit meer op dezelfde manier met onze paarden omgaan, die herinnering blijft voor altijd knagen in je achterhoofd... Verdrietig In het begin hoefden ze maar een raar geluidje te maken of een stap mis te zetten of ik kreeg al paniekaanvallen...

Boos! NIEMAND verdient het om zo'n pijn te voelen Boos!

VEEL STERKTE dus en laten we hopen dat dit zo min mogelijk gebeurt!!!!!!

Thammie
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:59

Hoi ik heb een pony en er was een vrouw bij ons op stal en die hielp muh en toen was ik binne en zij ging rijden ik ging op de stoelen staan binnen en zij stapte op en dr stijg beugel brak af en ze ging mij paard heel egt heel erg staan niet normaal ik ben ook naa een half jaar daar weg gegaan nadat ik een klap gehad had van die vrouw

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:46

Na aanleiding van een aantal reactie's van bepaalde mensen het volgende:

De paarden staan niet in Bareveld maar een Eexterveenschekanaal. Daarnaast Lievelientje woont de eigenaar naast het land! En niet zoals jij doet voorkomen ergens heel anders. Ook weet ik dat hij/zij de paarden en pony's dagelijks in de bak/het land zet en ze daar later of bij slecht weer weer uit haalt. Wel kan ik zeggen dat ze het hek aan de achterzijde die uitkomt op de Kielsterachterweg niet altijd dicht hadden. Vermoedenlijk zijn de dieren geschrokken van iets, het was die avond niet van dat geweldige weer, en toen zijn ze ervandoor gegaan.

Momenteel is het hek altijd dicht en zijn de pony's alleen nog maar buiten als de eigenaren thuis zijn.

Ik weet dit omdat ik er heel vlakbij woon en een vriendin van het bijna heeft zien gebeuren.