Geen Bertram Allen maar Greg Broderick naar Rio

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Geen Bertram Allen maar Greg Broderick naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 20:49

Bokt.nl/ equnews.be

Ierland kon zich net als België niet plaatsen als team voor de Olympische Spelen in Rio. Zij wisten wel één individuele startplaats af te dwingen dankzij het jonge talent Bertram Allen, de huidige nummer 10 van de wereld.

Deze ochtend heeft ‘Horse Sport Ireland’ bekend gemaakt welke ruiter zij zullen afvaardigen naar de Olympische Spelen. Uiteindelijk zal dit niet Bertram Allen zijn, maar wel Greg Broderick, de huidige nummer 252 van de wereld. Samen met de tienjarige Iers gefokte MHS Going Global (v. Quidam Junior) zal hij Ierland in Rio vertegenwoordigen.

In de landenwedstrijd van Sankt Gallen afgelopen vrijdag zorgden zij als enige Ierse combinatie voor twee foutloze omlopen, wat de overwinning opleverde. Op zondag bleven zij ook nog eens dubbel foutloos in de Grand Prix, daarin waren zij goed voor een vierde plaats.

Chef d’equipe Robert Splaine: “Dit was een zeer moeilijke beslissing. Greg en Going Global hebben in Zwitserland getoond dat zij veel in zich hebben. Vorig jaar liet het duo ook al hun kwaliteiten zien.”

Binnenkort weten we welke twee Belgische springruiters er zullen worden afgevaardigd. Voor België wisten Jerome Guery en Gregory Wathelet een ticket binnen te halen.
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 12-06-16 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:52

Onbegrijpelijk! -O-

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:17

Heel logisch om de nr 252 te sturen ipv de nr 10 :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:28

Billy schreef:
Heel logisch om de nr 252 te sturen ipv de nr 10 :')

Hier ontgaat mij de logica ook even van..

_xManadisx_

Re: Geen Bertram Allen maar Greg Broderick naar Rio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:31

Ik snap dit ook niet. Bertram heeft er jaren voor geknokt en heeft geweldige paarden. Hij won 1 van de ronden op het WK. Hoe kan hij niet mee mogen maar iemand die niet eens de kwalificatie heeft binnengehaald wel?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:35

Misschien wil hij zelf niet, vind hij de druk nog te hoog?
Ik bedoel die jongen is zo oud nog niet, heeft nog alle tijd om aan olympische spelen mee te doen.
Zoals net gezegd, ik snap de logica ook niet, maar t kan ook zijn dat hij zelf niet wilde.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:47

Hahaha die jongen is echt zo laid back als je zijn kan. Die zegt zelf niet af. Dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:56

Fleurtjeuh.. hij wilde zelf juist wel.. hij is niet voor niets zwaar teleurgesteld in de bondscoach..

Ik snap werkelijk niet dat ze Bertram Allen niet laten gaan.
Buiten het feit dat hij veel hoger op de ranglijst staat, heeft hij ervoor gezorgd dat ze één iemand naar Rio mogen sturen..
Werkelijk onbegrijpelijk.. :x :x

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:12

Onbegrijpelijke keuze, al moet ik zeggen dat Broderick en Going Global twee hele sterke rondjes sprongen in St. Gallen. Maar dan nog, wat Allen de laatste maanden laat zien, pakt met regelmaat een overwinning en heeft diverse goede paarden. Heel onbegrijpelijk! -O-

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:19

Wat jammer voor Bertram zeg :( hij is zo goed bezig!
Was zo'n gave kans voor hem geweest.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 08:08

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 10:32

Als het zo ligt snap ik het wel. Paard wat makkelijk dubbel 0 springt is op de OS echt een must om mee te dingen naar medailles. Helemaal als dat paard ook nog in topvorm is. En de kans dat er een team of andere individuele starter afvalt is best groot natuurlijk, dan kan Bertram alsnog mee :j