Wytakuh schreef:Bijna geen hoop.... Gewoon uit nieuwsgierigheid maar wie van jullie zou z'n paard in laten slapen als de dierenarts je mededeelt dat er 'bijna geen hoop is' .... (dus blijkbaar wel ergens een beetje?)
#gewoonnieuwsgierig#
Ik heb een paar jaar geleden een 4 jarig paard van met een gebroken achterbeen in laten slapen omdat kans op herstel bijna niet mogelijk was.
Heel even houd je je vast aan hoop, maar als je dan hoort dat zoiets een heel langdurige en vooral pijnlijke kwestie is zonder garantie op herstel dan vind ik dat je als eigenaar genadig moet zijn.
We hebben de mogelijkheid om ze uit hun lijden te verlossen en ik vind dat we die verplichting hebben.
Als je echt van je paard houdt, dan gun je het geen maanden pijn omdat JIJ het niet kunt missen, met grote kans dat het daarna alsnog beter af is als het ingeslapen wordt...
Pijnstillers zijn feitelijk ook gif die een aanslag op de lever en dat geven kan niet eeuwig volgehouden kan worden.
Overigens heb ik het nog over een prothese gehad, maar die maakten zij niet.
Als het paard niet meer te verplaatsen is, is dat wel een indicatie voor de ernst.