Man redt op hol geslagen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Man redt op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 20:42

Bokt.nl/ gelrenieuws.nl

Op de Posbank in Rheden heeft een omstander, de 53-jarige Hans Erren uit Westervoort, een paard gevonden dat op hol geslagen was. Van de ruiter ontbrak op dat moment nog ieder spoor.

Hans was op de Posbank totdat hij een op hol geslagen paard tegen kwam. Het hoofdstel van het paard was kapot gegaan. Hans kreeg het paard rustig en wist haar te vangen. Onderweg naar de manege Midden Heuven ging Hans op zoek naar de ruiter van het paard en schakelde hulp in van de politie. Na een zoektocht werd de ruiter van het paard gevonden. De ruiter bleek op een paar schrammetjes na niet gewond te zijn.

Het paard was op hol geslagen doordat zij door een paar loslopende honden in haar achterbenen was gebeten. Het paard is voor de verzorging naar de manege Midden Heuven gebracht.

iza_things

Re: Man redt op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:46

Vervelende honden... Een van de ergste nachtmerries van ruiters die buitenritten rijden. Ik heb al te vaak gehad dat ik dacht: "wow, dat was kantje boord" Mensen die met 11 herders lopen tot en met mensen met een jonge puppie die hun riem vergeten zijn.

Gevaarlijk die honden die tussen de benen van paarden doorspringen (of zelfs bijten) maar als er eentje geraakt word door een hoef, dan is het onze schuld.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:52

Knap gedaan van die meneer, die verdient een grote pluim!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:55

Zo heb ik eens gestaan in de bos, 2 honden die losliepen, eigenaar die niets zei.
Toen ie een van de honden wou nemen hapte die in het been van mijn pony.
Net geen pees geraakt, pony is er goed vanaf gekomen maar moet niets meer weten van honden.
Zelf mijn eigen honden niet... triest als zo iets gebeurd!

Niet alleen loslopende honden zijn een hel, je paard zien vertrekken is ook een hel.. bah bah.
Gelukkig dat ze beide zijn ongedeerd.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:58

wauw, wat een held die man!

ik vraag me af waar de honden losliepen, er zijn maar en paar losloop gebieden daar. Is een heel groot gebied met erg veel wild

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:08

Maar waar is het paard van gered dan?

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:16

pillow schreef:
Maar waar is het paard van gered dan?

van bijvoorbeeld een been breken in een wild/vee keren rooster of aangereden worden door een auto, of...

genoeg dingen dingen waardoor het heel naar afgelopen had kunnen zijn. Alle lof naar deze man. *\o/*

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:24

Top dat die man dit heeft gedaan. 'Gered' is mijns inziens ook een tikje overdreven, maar met de titel 'opgevangen na val van ruiter' is het nieuwselementje er misschien wel teveel vanaf ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:52

Ach, als een paard al drie dagen zoek kan zijn in het duingebied van Egmond ( [BM] Strandritmeeting, helaas paard zoekgeraakt. ), kan ik me voorstellen dat men vindt dat deze man het paard gered heeft. In zo'n groot gebied als daar kan het wel weken zoek blijven...