Nederlands team voor CHIO Rotterdam bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nederlands team voor CHIO Rotterdam bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:28

knhs.nl

De namen van de ruiters en paarden die Nederland over veertien dagen tijdens CHIO Rotterdam, dat 23 tot en met 26 juni plaatsvindt, gaan vertegenwoordigen in de landenwedstrijden zijn bekend. De topwedstrijd in het Kralingse Bos is voor de springruiters en de dressuurruiters een belangrijke observatiewedstrijd voor de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.

Dressuurbondscoach Johan Rockx heeft Edward Gal met Glock’s Undercover N.O.P., Hans Peter Minderhoud met Glock’s Johnson TN N.O.P., Diederik van Silfhout met Arlando N.O.P. en Adelinde Cornelissen met Jerich Parzival opgeroepen om deel uit te maken van het team dat deelneemt aan de CDIO5* en de landenwedstrijd. De eerste drie namen wonnen vorig jaar met het team goud op het EK in Aken. Routiniers Adelinde Cornelissen en Parzival verdienden hun plek door de goede prestatie in de Grand Prix onlangs in Compiègne. “Daar reed ze heel goed bij juryleden die ook in Rio de Janeiro jureren. In Rotterdam wil ik haar ook laten rijden voor Olympische juryleden”, vertelt Rockx.

Rob Ehrens komt met een ijzersterk team naar de Furusiyya FEI Nations Cup™ op vrijdagmiddag in het Kralingse Bos. Alle vier de toppaarden zijn vastgelegd door het Nederlands Olympiade Paard en hebben de afgelopen maanden grootse vorm getoond. Harrie Smolders en Emerald N.O.P. waren tweede in de Wereldbekerfinale en vorige week in Rome van grote waarde voor het team. VDL Zirocco Blue N.O.P. en Jur Vrieling waren in de Nations Cup van Rome met 4 strafpunten net zo goed als Smolders en zijn voshengst. Willem Greve en Carambole N.O.P. zaten in het winnende team in La Baule. Voor Maikel van der Vleuten en VDL Groep Verdi TN N.O.P. wordt het hun eerste landenwedstrijd van het jaar. Hun palmares is inmiddels indrukwekkend. Leopold van Asten en VDL Groep Zidane N.O.P. zijn als reserve-combinatie aangewezen. “We hopen dat natuurlijk dat het dit jaar in Rotterdam de goede kant op gaat,” aldus Ehrens.

RM94

Re: Nederlands team voor CHIO Rotterdam bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:39

Bijzonder Parzival ging niet naar Las Vegas want dat ging niet met zijn hart en zijn welzijn was haar belangrijker dan wat dan ook. Maar Rio gaat blijkbaar wel lukken ..... is zijn welzijn nu minder belangrijk geworden ??

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:42

Ik ben ook erg benieuwd hoe Edward het gaat doen met Undercover.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:44

Ik dacht hetzelfde RM94. En waar is Dubbeldam (of heb ik wat gemist?)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:46

Hoe oud is Parzival inmiddels?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:50

Riel schreef:
Hoe oud is Parzival inmiddels?

19 zag ik op google

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:57

RM94 schreef:
Bijzonder Parzival ging niet naar Las Vegas want dat ging niet met zijn hart en zijn welzijn was haar belangrijker dan wat dan ook. Maar Rio gaat blijkbaar wel lukken ..... is zijn welzijn nu minder belangrijk geworden ??

Das wel erg voorbarig?! Eerst Rotterdam maar afwachten :)

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:13

Hmm.
Ik heb goede hoop gelegd op HP,Diederik,tommie en Danielle voor team Rio. Edward en undercover zullen moeten bewijzen dat ze Rio aankunnen. Als dat dier weer 1 bonk spanning is lijkt het me dat hij lekker thuis blijft. Met voice vind ik hem niet beter als tommie of Danielle. Madeleine zou trouwens ook nog als grote verassing uit de hoek kunnen komen.

Adelinde vind ik niet thuishoren in de Rio groep. Er zijn momenteel gewoon betere combinaties als haar en parcival.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:16

Ik zeg niet dat Parzival naar Rio gaat. Maar ik mag toch aannemen als zij deze plek in het team aanneemt dat zij het zelf wel wil als hij voo Rio gekozen zou worden. Ik zou anders die observatie aan een andere ruiter laten die voor een teamplek zou strijden......... het is tenslotte een observatie wedstrijd toch.

Vind inderdaad Madeleine ook heel hard opkomen maar Tommy vind ik niet zo goed overal piafferen ja dat kan hij

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:36

Madeleine scoort alleen nog maar nationaal op dat nivo. Tommie zien we al tijden niet meer en die heeft af en toe boven de 70 procent gezeten en Danielle is er veel te lang uit en vergeleken met Adelinde weinig ervaring op internatonaal nivo.

Het is best ernstig dat we zo weinig topcombinaties hebben dat Adelinde ons moet gaan redden op de OS met haar 19 jarige paard

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:40

Daniëlle geef ik wel kans, hoor! Die kwam na zoveel afwezigheid zeer goed terug. Adelinde heeft de ervaring dus zo gek vind ik die keuze niet eens. Voor Madeleine denk ik dat t te vroeg is, gelukkig is ze daar zelf ook wel nuchter genoeg in. Leuk, maar niet ten koste van alles.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:41

Ik denk niet dat Adelinde ons gaat redden in Rio. Madeleine mag dan met Cennin nog niet zo lang op dit niveau presteren ze is wel een erg ervaren ruiter en goed met stress maar gelukkig hoef ik de beslissingen niet te nemen ik ben nog niet bijna goed genoeg voor die taak :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:42

Gaat lastig worden voor Johan!

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:59

Gaat zeker lastig worden voor Johan!

Wel erg slim gedaan dat ze dezelfde jury's bij de 5* en 3* zetten. Kunnen ze goed alle Nederlandse combinaties vergelijken.

We zullen zien hoe het gaat lopen!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 00:28

RM94 schreef:
Ik denk niet dat Adelinde ons gaat redden in Rio. Madeleine mag dan met Cennin nog niet zo lang op dit niveau presteren ze is wel een erg ervaren ruiter en goed met stress maar gelukkig hoef ik de beslissingen niet te nemen ik ben nog niet bijna goed genoeg voor die taak :D

Madeleine heeft geen 5* gereden, alleen maar nationaal, dat is een wereld van verschil. Het komt voor haar echt veel te vroeg, laat haar eerst maar internationaal gaan starten.

Redden is meer als in.........misschien nog brons. Er is geen andere ruiter die zo standvastig kan presteren als Adelinde.

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 00:47

R12312 schreef:
RM94 schreef:

Madeleine heeft geen 5* gereden, alleen maar nationaal, dat is een wereld van verschil. Het komt voor haar echt veel te vroeg, laat haar eerst maar internationaal gaan starten.

Redden is meer als in.........misschien nog brons. Er is geen andere ruiter die zo standvastig kan presteren als Adelinde.

In RIO bestaat team uit 3, de 4e man telt niet mee voor medaille. Die krijgt een individuele plek. Tijdens de OS is er geen wegstreepresultaat. Sws tellen de beste 3 resultaten en dat was vorig jaar ook genoeg voor goud...

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 00:56

Uweis dat bedoelde ik inderdaad ook

En dan kom ik ook weer terug op het feit dat Adelinde Parzival niet naar Las Vegas wilde laten bliegen ivm zijn hart .......

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 01:58

Uweiss schreef:
In RIO bestaat team uit 3, de 4e man telt niet mee voor medaille. Die krijgt een individuele plek. Tijdens de OS is er geen wegstreepresultaat. Sws tellen de beste 3 resultaten en dat was vorig jaar ook genoeg voor goud...

Dat klopt als een bus.........maar laat Edward Undercover maar eerst klaar krijgen.. Wie zegt dat Adelinde de 4de plek gaat krijgen

En dit jaar is het niet genoeg voor goud. De Duitsers hebben een ijzersterk team en een ijzersterk B team. Daar kunnen wij niet tegenop.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 02:00

RM94 schreef:
Uweis dat bedoelde ik inderdaad ook

En dan kom ik ook weer terug op het feit dat Adelinde Parzival niet naar Las Vegas wilde laten bliegen ivm zijn hart .......

Toen was hij net geopereerd aan zijn hart,compleet andere situatie

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:14

Volgens mij moest er 4 jaar geleden ook een oude combinatie redding brengen.
Toen ging dezelfde discussie of ze dat wel zou moeten doen/willen.

Laat Gal maar bewijzen dat hij weer controle heeft over undercover.
En laat de rest maar bewijzen dat ze beter zijn dan deze 4.

De gedachtegang van Johan kan ik wel volgen. Als Undercover het niet doet heb je zekerheid met Parzival. En als Undercover het wel doet kan hij kiezen wie hij als nr 4 meeneemt.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:33

Mag Parzival überhaupt wel starten gezien zijn leeftijd? Dacht dat het tm 18jaar was op OS?
Hij is toch 19?

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:39

cjb schreef:
Volgens mij moest er 4 jaar geleden ook een oude combinatie redding brengen.
Toen ging dezelfde discussie of ze dat wel zou moeten doen/willen.

Laat Gal maar bewijzen dat hij weer controle heeft over undercover.
En laat de rest maar bewijzen dat ze beter zijn dan deze 4.

De gedachtegang van Johan kan ik wel volgen. Als Undercover het niet doet heb je zekerheid met Parzival. En als Undercover het wel doet kan hij kiezen wie hij als nr 4 meeneemt.

Eens

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:52

Heeft iemand al kunnen vinden of Charlotte dujardin mee start op het chio? Ik twijfel nog of ik ga de Nederlandse ruiters zijn wel mooie om naar te kijken masr zij zou dendoorskag geven om te gaan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:12

Die start alleen nog in hartpury. Na de OS gaat ie met pensioen.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:44

Lees net op de glock facebook dat edward zich met beide paarden terug getrokken heeft.