De zeventienjarige Scandic gaat met pensioen. "Het voelt gewoon goed. Met zijn carrière is het niet erg dat we niet meer in de wedstrijdring zullen verschijnen. Het is onmogelijk om nog meer te behalen bovenop alles wat we al gedaan hebben.", aldus zijn ruiter Patrik Kittel. Scandic deed onder andere mee aan de Wereldbekerfinale en Olympische Spelen en behaalde daarnaast een bronzen medaille op het EK in Rotterdam (2011).
Afgelopen weekeinde won Kittel nog de Zweedse Kampioenschappen met de KWPN-gekeurde zoon van Solos Carex. Volgens de Zweedse ruiter voelde het gewoon goed om hem na deze wedstrijd zijn pensioen te gunnen. Scandic zal officieel afscheid nemen van de sport begin juni in Falsterbo. "Ik wil een laatste kür op muziek rijden en daarna een echte ereronde galloperen voor al het publiek. Dat lijkt me zo leuk en is een beetje een jongensdroom van mij". aldus Kittel.
Scandic zal op de stallen van Kittel gaan genieten van zijn pensioen. "Scandic is gek op het weiland, maar ik denk dat hij wel een beetje verdrietig zal zijn wanneer hij de vrachtwagen ziet vertrekken zonder hem. We zullen hem thuis licht blijven trainen."