Duits Olympisch Kader bekend; drie KWPN'ers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Duits Olympisch Kader bekend; drie KWPN'ers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 10:31

www.bokt.nl

Na de succesvolle Duitse Kampioenschappen zijn er acht combinaties in het Duitse Olympisch Kader opgenomen. Drie van de paarden op deze 'longlist' voor Rio zijn KWPN'ers, waardoor het Duitse team een klein Nederlands tintje heeft.

De ruiters die kans maken op een ticket naar Rio zijn:
Anabel Balkenhol met Dablino FRH
Kristina Bröring-Sprehe met Desperados FRH
Fabienne Lütkemeier met D'Agostino FRH
Sönke Rothenberger met Cosmo (KWPN)
Hubertus Schmidt met Imperio
Dorothee Schneider met Showtime
Jessica von Bredow-Werndl met Unee BB (KWPN) en Zaire BB (KWPN)
Dorothee Schneider met Showtime
Isabell Werth met Emilio en Weihegold OLD

De Duitse bondscoach zal haar keuze voor de Spelen maken na het CHIO in Aken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:02

Okee, en hoeveel Duitsers doen mee voor NL?
Hebben de NL-prestaties dan ook een Duits tintje?

Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 11:09

In het Nederlands Olympisch kader zitten 12 KWPN'ers en één Zwitsers warmbloedpaard (Flirt). Dus hoogstens een klein Zwitsers tintje wanneer Flirt naar Rio zou afreizen ;)

Sammie

Re: Duits Olympisch Kader bekend; drie KWPN'ers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:17

Cosmo is een Van Gogh en dat is eigenlijk een stukje interessanter imo, aangezien ik de kans klein acht dat Jessica echt naar de OS gaat. Of het moet heel raar lopen. Je weet het nooit :))

Het Aken-team bestaat uit Sonke, Isabell, Kristina en Dorothee (met Showtime 1x :P ) Ik gok er op dat die ook naar de OS zullen gaan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:12

Nieuwsredactie schreef:
In het Nederlands Olympisch kader zitten 12 KWPN'ers en één Zwitsers warmbloedpaard (Flirt). Dus hoogstens een klein Zwitsers tintje wanneer Flirt naar Rio zou afreizen ;)

Mening "KWPN" paard is in essentie gewoon Duits gefokt.
Ken uw pedigrees ;)

Genoemde Cosmo en genoemde Unee BB voeren heel veel Duits bloed.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 13:46

Volgens de KWPN logica zou Johnson ook Westfaler zijn, want daar goedgekeurd vooraleer bij KWPN te zijn ggk ;)

Von Bredow haalt de selectie overigens echt niet... Cosmo zie ik wel gaan.
Was ik van Werth, ik ging zelf met Emilio en stuurde m'n stalamazone (Buchwald) met Weihegold... da's pas eer voor de stal!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:00

[/quote]
Citaat:
Mening "KWPN" paard is in essentie gewoon Duits gefokt.
Ken uw pedigrees ;)

Genoemde Cosmo en genoemde Unee BB voeren heel veel Duits bloed.

[/quote]

Ja zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ze hebben een KWPN papier toch. Als je redeneert zo als jij is geen enkele KWPN er Nederlands en is de Fries het enige echte Nederlandse paard. Zelfs daarvan is het niet zeker hoeveel spaans of arabisch bloed daar in zit.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:04

Sammie schreef:
Cosmo is een Van Gogh en dat is eigenlijk een stukje interessanter imo, aangezien ik de kans klein acht dat Jessica echt naar de OS gaat. Of het moet heel raar lopen. Je weet het nooit :))

Het Aken-team bestaat uit Sonke, Isabell, Kristina en Dorothee (met Showtime 1x :P ) Ik gok er op dat die ook naar de OS zullen gaan.

Ik gok ook dat dit het Duitse OS team zal zijn. Als dat het geval is,dan ben ik benieuwd of ze te verslaan zijn. Wat een scores hebben zij neergezet afgelopen weekend!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:13

pillow schreef:
Ja zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ze hebben een KWPN papier toch. Als je redeneert zo als jij is geen enkele KWPN er Nederlands en is de Fries het enige echte Nederlandse paard. Zelfs daarvan is het niet zeker hoeveel spaans of arabisch bloed daar in zit.

Er is maar 1 stamboek dat bij alle dieren claimt dat het tot hun stamboek behoort, zelfs als dat niet zo is.
Zo was de hengst Florencio helemaal geen KWPN hengst en toch...

Er zijn overigens wel meer 'enige echte Nederlandse paarden' te vinden hoor. De oorspronkelijke Fries inderdaad, maar ook de oorspronkelijke Groninger en het oorspronkelijke Gelderse paard. Let op de nadruk op oorspronkelijk. Het is de bron geweest van alle Nederlandse kruislingen die men daar later mee gefokt heeft. Welke kwa afstamming geregistreerd staan in stamboeken zoals dat van het KWPN. Met dank aan Duitsland, Frankrijk, Groot Brittanië enzovoorts :D Het is echt geen NL-eer. Paardenafstammingen kennen geen landsgrenzen meer.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:08

Ach, wat maakt het uit? Het belangrijkste is dat de sterkste combinaties van het moment naar de OS gaan. Ik wens de coach van Duitsland heel veel succes om de juiste knopen door te hakken!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:13

...tenzij je kijkt naar woonplaats van de fokkers. ;)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:24

Het KWPN wilde Unee BB helemaal niet hebben, hij is wel goedgekeurd voor het Oldenburger verband, BWP, Bavaria en Baden Wurtenburg. Lijkt me dat het KWPN daarmee de claim op dit paard in ieder geval verliest *D