Nog steeds geen nieuwe locatie voor paarden De Dijkgraaf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nog steeds geen nieuwe locatie voor paarden De Dijkgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 13:07

bokt.nl / www.ad.nl

Eind vorige week besloot de rechter dat paardensportcentrum de Dijkgraaf de Monsterse Plaats Langeveld moet verlaten. Tot nu toe is er echter nog geen nieuwe opvang gevonden voor de bijna vijftig paarden die hier gestald zijn. Dit besluit kwam nadat het paardensportcentrum maandenlang in de clinch lag met de gemeente Westland over het beëindigen van de huurovereenkomst. Van Plaats Langeveld moet De Dijkgraaf weg, maar waar naartoe?

"Een bestaand bedrijf overnemen is een mogelijkheid'', opperde wethouder Ouwendijk. "Daar hangt dan wel een ander prijskaartje aan dan een plek in het tuinbouwgebied, waar tot op heden steeds naar gekeken is." Een plek aan de Papedijk in 's-Gravenzande, waar al een dressuur- en trainingsstal voor paarden is gevestigd, leek een prima oplossing, maar nieuwe regelgeving van de provincie als het gaat om uitstoot van stikstof zit de verhuizing naar dat gebied nu in de weg. De fracties van GemeenteBelang Westland, LPF Westland en Westland Verstandig waagden dinsdagavond tijdens een raadsvergadering met een motie een ultieme poging om de verhuizing van De Dijkgraaf van Plaats Langeveld in Monster naar de Papedijk voor elkaar te krijgen, maar de rest van de gemeenteraad wilde er, net als de wethouder, niet aan. De motie werd met 18 stemmen voor en 20 tegen verworpen. Volgens Peter Duijsens (Westland Verstandig) zijn er wel ontheffingsmogelijkheden. "Als je het niet vraagt, krijg je het zeker niet", sprak hij. "De wethouder wil gewoon niet." Ouwendijk bleek niet te vermurwen. En de meerderheid van de raad ook niet.

"Dit is een stressvolle week," zegt Van der Graaf van de Dijkgraaf. "We moeten voor alle paarden een nieuw plekje zien te vinden, maar dat lukt niet één, twee, drie. Ik weet niet hoe het zal gaan aanstaande vrijdag. Misschien moeten we dan alle paarden los laten lopen." Van der Graaf lacht lichtelijk om zijn laatste opmerking, alsof het vertrek uit Monster nog niet helemaal echt is. "We krijgen wel aanbiedingen van andere stallen die nog lege boxen over hebben voor de dieren. Liever hebben we de paarden bij elkaar, dus ik blijf hopen op een goede oplossing: een nieuwe plek voor ons hele paardensportcentrum." Van der Graaf blijft hierover het gesprek opzoeken met de gemeente.

Mocht De Dijkgraaf haar activiteiten op Plaats Langeveld deze week niet beëindigen, dan is men per week dat de gemeente constateert dat de overtreding voortduurt een dwangsom aan de gemeente verschuldigd. Tegelijkertijd blijft de plicht bestaan om de bedrijfsactiviteiten alsnog te beëindigen.

monicees

Re: Nog steeds geen nieuwe locatie voor paarden De Dijkgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:06

Helaas.. gemiste kans.. typisch besluit vd gemeente Westland. Ik zeg: kom maar op met de volgende paarse krokodil! De familie wens ik sterkte met deze eigenlijk al gestreden strijd.

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:41

Het werd wel een keer tijd dat er actie ondernomen werd. Ze wisten vanaf het begin dat het voor vijf jaar was. Bij een ander is de gemeente niet zo tolerant als bij hen want ondertussen zitten ze er al zes jaar.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:44

Je blijft er anders niet 6 jaar zitten als je niet gelooft dat dat kan en mag. Er zijn beloften gedaan aan Edwin die niet zijn nagekomen.
Beetje kort door de bocht om dan eigen schuld te gaan roepen op bokt.

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:37

Volgens de laatste (radio) berichten zou de verhuizing naar de Papedijk wél door gaan. Tenminste, mijn oma belde dat ze vanmiddag rond 13.00 uur op de lokale zender gehoord had dat Edwin wel naar de Papedijk mag verhuizen en ze vandaag bij de notaris zaten!

Echter kan ik dit zelf ook niet bevestigen met een artikel op internet, dus hoop van ganse harte dat mijn oma het goed gehoord heeft... *duim, duim, duim*

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:40

ikkedus schreef:
Je blijft er anders niet 6 jaar zitten als je niet gelooft dat dat kan en mag. Er zijn beloften gedaan aan Edwin die niet zijn nagekomen.
Beetje kort door de bocht om dan eigen schuld te gaan roepen op bokt.

Precies! Mee eens! Als je Edwin kent weet je beter hoe de vork in de steel zit en zo simpel ligt het inderdaad niet.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:33

Met (mondelinge) beloften begin je niets in bureaucratisch Nederland.... en ze zouden daar 5 jaar kunnen blijven daarna niet meer. Dus ja...
Vind het ontzettend jammer als ze geen goede locatie vinden want hij is een vakman en ze hebben absoluut iets neergezet.

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:28

Hoe wil hij daar 50 paarden kwijt gaan kunnen dan? Dat is toch van Maya?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:32

Neem toch aan dat niet al die 50 paarden van hem persoonlijk zijn. In hoeverre ben je als pensionhouder bijv verantwoordelijk voor de stalling van paarden die niet van jou zijn? Niet toch lijkt me?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:13

ohjajoh6 schreef:
Hoe wil hij daar 50 paarden kwijt gaan kunnen dan? Dat is toch van Maya?

Klopt :-)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:23

Ben er al een jaartje niet meer geweest, maar ik weet dat er al een heel stel pensionklanten weg zijn. Het zijn er dus sowieso geen 50 meer.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:15

Al die mensen die alle ins en outs hier weten... Eigenlijk is het wel grappig om te lezen aangezien ik op de dijkgraaf sta :-p Erg knap vanaf de zijlijn al deze verhalen, aannames en calculaties! Ga er vooral mee door heb ik weer wat te lachen ;-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:09

Hij neemt het over van Maya. Mazzelaar die Ed. Dat is toch wel een mooie locatie.
Geen idee hoeveel paarden je daar kwijt zou kunnen.
Volgens mij heeft Ed ook heel veel eigen spul weggedaan (al die stukke anda's die er te koop stonden) dus misschien zou het net passen :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:10

ikkedus schreef:
Ben er al een jaartje niet meer geweest, maar ik weet dat er al een heel stel pensionklanten weg zijn. Het zijn er dus sowieso geen 50 meer.

Er zijn er heel veel vertrokken, maar ook weer voor in de plaats gekomen ongetwijfeld.
De oorspronkelijke ambitie om er een sport- (dressuur, springen en mennen) stal van te maken is niet gerealiseerd en eigenlijk is er alleen nog maar mennen en wat recreatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:38

Gun het hem van harte; heb wel eens een blauwe maandag bij maya op stal gestaan en het is idd een pracht locatie. En ze zitten dan ook (hoewel ik al jaren weg ben uit het Westland, dus niet weet of dat er nog is) Ook vlakbij het men wedstrijdterrein van die andere bekende menner, op de Maasdijk?

Wel balen dat ze zo zevenzeiken als je met je paard het staelduinse bos in wilt. (heb er heel wat keren de boswachter achter mij aan gehad... :+ )

calippo1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:20

Babootje schreef:
Hij neemt het over van Maya. Mazzelaar die Ed. Dat is toch wel een mooie locatie.
Geen idee hoeveel paarden je daar kwijt zou kunnen.
Volgens mij heeft Ed ook heel veel eigen spul weggedaan (al die stukke anda's die er te koop stonden) dus misschien zou het net passen :D

Inderdaad al die stukke Andalusiers die voorbij kwamen... :7 :z

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:43

Ik zou het ook geweldig vinden voor Edwin als hij naar de Papedijk mag, het is zeker een hele mooie locatie! :D Én op rijafstand voor mij en mijn menpony, dan is er geen trailer, auto + chauffeur meer nodig O:) Maar of dit nu wel of niet doorgaat..? :?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:31

Volgens mij is de locatie Maya v.d Hoog doorgegaan of niet?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:11

Laatste wat ik hoorde is dat er nu een kavel schijnt te zijn en dat Maya te duur was. Maar dat is wel info uit de derde hand :o .
Hopelijk is er iets leuks voor ze te vinden. Ik gun het ze!