Opnieuw dodelijk ongeluk met paard in Australië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Opnieuw dodelijk ongeluk met paard in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 21:06

Bokt.nl/ smh.com.au
Ingestuurd door Floor_x

Afgelopen zondag kwam de twaalfjarige Billie Kinder om het leven nadat zij werd vertrapt door een paard.

Billie bracht het paard van haar moeder terug naar stal toen het dier ergens van schrok en het meisje daarbij meesleepte en vertrapte. Rond half 6 plaatselijke tijd werd Kinder bewusteloos en met verschillende verwondingen aan haar hoofd, borst en buik gevonden door haar moeder, die samen met de buurvrouw vervolgens eerste hulp heeft toegepast. Het is onbekend hoe lang Kinder hier al lag. Er waren geen getuigen bij het ongeval aanwezig. De hulpverleners konden Kinder niet meer helpen, zij overleed op weg naar het ziekenhuis.

Kinder was, ondanks haar jonge leeftijd, een getalenteerde en gerespecteerde springamazone en wist vaak bij zowel de lokale als de nationale wedstrijden in de prijzen te vallen.

Het is het derde ongeval met dodelijke afloop in drie maanden in de Australische spring en eventing wereld. Olivia Inglis en Caitlyn Fisher overleden in maart en april nadat zij op wedstrijd met hun paard ten val kwamen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:10

Jeetje heftig veel sterkte voor alle nabestaanden.

Er overlijden dit jaar wel veel mensen echt heftig. Dan ga je toch weer nadenken dat zelfs een paard na stal brengen dodelijk kan zijn

Nimber

Re: Opnieuw dodelijk ongeluk met paard in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:49

Apart verhaal, hij schrok, sleepte haar mee en vertrapte haar maar even later waren er geen getuigen en weten ze niet hoelang ze er al lag. Blijft verschrikkelijk zoiets

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 03:25

Ook ene kalee meisje van 12 jaar verongelukt in de barrelrace vorige week.
Dus dit is nummer 4

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 04:03

Nimber schreef:
Apart verhaal, hij schrok, sleepte haar mee en vertrapte haar maar even later waren er geen getuigen en weten ze niet hoelang ze er al lag. Blijft verschrikkelijk zoiets

Dit idd... Maakt het niet minder erg dat ze overleden is natuurlijk. Vreselijk!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:06

Vind het wel opmerkelijke dat er gelijk word bij gezegd,

Het 3de dodelijke ongeval in de Spring en Eventing sport....

Dit meisje loopt met een paard uit het land of paddock. Toch typisch om dat er dan bij te zetten terwijl ze er niet eens op zit of rijd.
Maar omdat ze ook "toevallig" springt met haar pony's/paarden.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:26

Wat onwijs erg.. Je zou je dochter maar zo vinden. Wat een verdriet...

CoriienRN schreef:
Vind het wel opmerkelijke dat er gelijk word bij gezegd,

Het 3de dodelijke ongeval in de Spring en Eventing sport....

Dit meisje loopt met een paard uit het land of paddock. Toch typisch om dat er dan bij te zetten terwijl ze er niet eens op zit of rijd.
Maar omdat ze ook "toevallig" springt met haar pony's/paarden.

Ik denk dat ze bedoelen dat het ook gewoon een verlies is voor de spring/eventingsport. Niks negatiefs naar de sport toe, maar gewoon: jakkes, dit is nog een groot verlies voor de spring/eventingsport.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:37

Zo komt het bij mij idg niet over.

Zeker vreselijk voor de ouders!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:45

In het originele artikel staat dat het "het derde dodelijke paard-rij ongeluk in evenveel maanden is".
De vertaling is wel vrij suggestief.

Regina, helaas zijn er meer dan 4 dodelijke ongelukken gebeurd dit jaar. Onder andere het meisje in Noord Holland.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:54

Nimber schreef:

Waarschijnlijk omdat dat de enige logische verklaring was. Het zal een braaf paard geweest zijn die dit niet zomaar zou uithalen. Dus aannemen dat hij verschrokken was is dan toch redelijk logisch. De verwondingen zullen dan wel wijzen dat ze meegesleurd en vertrappeld is. Denk aan schaafwondes door meegesleurd te worden, en uiteraard zullen de wondes van het vertrappelen wel voor zich spreken.

Sowieso moet dit verschrikkelijk zijn om als ouder je kind zo te vinden... :(

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:25

CoriienRN schreef:

Moet toegeven dat het ook bij mij niet zo overkwam. Dit had net zo goed thuis kunnen gebeuren en niet op een evenement.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:34

Verschikkelijke. Alleen wat ik niet snap. Waarom heeft ze touw niet los gelaten? Mij is altijd geleerd mocht dier niet kunnen houden. laat los!!

Maar het blijft verschikkelijke!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:38

plutolover schreef:
Verschikkelijke. Alleen wat ik niet snap. Waarom heeft ze touw niet los gelaten? Mij is altijd geleerd mocht dier niet kunnen houden. laat los!!

Maar het blijft verschikkelijke!

Misschien had ze wel losgelaten en was ze daarna alsnog onder het paard terecht gekomen en vertrappeld. Dit is wel waarom ik zelfs mijn shetjes niet aan mensen onder de 16 meegeef want zelfs die zijn sterk als ze willen.

Veel sterkte aan de nabestaanden Y;(

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 01:56

CoriienRN schreef:

Was wel zo bedoeld. Weer een groot verlies voor de New South Wales spring/eventing scene.
Het zal ook niet helemaal objectief geschreven zijn, heb een jaar lang in deze omgeving gewerkt, op shows en dergelijke, en het was het zusje van een bekende uit die tijd.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 05:13

Wat heftig zeg. Je zult het mee maken!