Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BMHP schreef:Bij een ongeluk vraag ik mij altijd af of het te voorkomen was geweest. Een vervelende vraag omdat het de pijn van het verlies niet wegneemt en misschien eerder zelfs vergroot. Toch is lessons learned dat wat alle andere jonge sport beoefenaars moet helpen om niet hetzelfde te overkomen als Kalee.
In Amerika worden geen veiligheidsmiddelen zoals bodyprotectors en helmen in een sport als barelracing gebruikt. Ik pleit voor veiligheidsmiddelen in ieder geval voor minder jarigen die niet goed instaat zijn de risico,s te kunnen inschatten. Volwassenen kunnen de keuze bewust maken, kinderen zijn afhankelijk van verantwoordelijke ouders, trainers en juryleden.
Laat Kalee de laatste zijn.
TurdusMerula schreef:Als er een paard op een jong kind vált door een hele ongebruikelijke situatie ook, dan denk ik niet dat een van je maatregelen voldoende zou kunnen zijn.
baroeg schreef:Die stiekjes knappen altijd bij teveel druk, heb afgelopen 3 maanden veel rodeo's vanaf achterde schermen bijgewoont en paar mensen die van hun paard vallen of xelfs met een goede zwaai van hun been stiekjes breken.
Yacintha schreef:Een barrelrace is een race met krappe bochten om barrels (tonnen) heen.
Erg heftig dit, dit wens je niemand toe.. Maar ik betwijfel of een bodyprotector omdat iets had uitgemaakt, ze lag tenslotte wel 15 minuten vast onder een paard van zoveel 100 kg. Een lichaam van een volwassene zou hier al zwaar mee in de problemen komen, laat staan het lichaam van een 12 jarige.
BMHP schreef:Yacintha schreef:Een barrelrace is een race met krappe bochten om barrels (tonnen) heen.
Erg heftig dit, dit wens je niemand toe.. Maar ik betwijfel of een bodyprotector omdat iets had uitgemaakt, ze lag tenslotte wel 15 minuten vast onder een paard van zoveel 100 kg. Een lichaam van een volwassene zou hier al zwaar mee in de problemen komen, laat staan het lichaam van een 12 jarige.
Yacintha dat is helemaal niet gesugereerd, ik heb aangegeven dat er helemaal niks aan veiligheidsmiddelen wordt gebruikt op dit moment. Ik vind dat minderjarige personen niet zonder cap en bodyprotector op een paard zouden moeten stappen. Laat staan in races. Dat staat los van de situatie van dit ongeluk omdat ik vind dat daar een goed onderzoek naar moet worden gedaan.

Yacintha schreef:Ik ga hier verder niet in discussie over, dat vind ik niet gepast in dit topic.