Bokt.nl/ equnews.be
Verschillende media brachten gisteren het nieuws dat de Belgische ruiter François Brichart met twaalf paarden met de noorderzon zou zijn vertrokken. Brichart verliet vorige week de gehuurde stallen in Aken en sindsdien werd er niets meer van hem vernomen. De familie zou met een achterstand van betaling zitten en er was een discussie over het eigendom van de paarden met sponsor IHL Riding Equipments. Volgens Brichart klopt dit verhaal niet. Het zou juist zijn sponsor zijn die de afspraken niet na komt.
“Ik ben een contract overeengekomen met IHL in Vilamoura. In dit contract stond dat zij mijn volledige sponsor zouden worden. Dit betekent dus dat ze alle kosten zouden betalen. In ruil voor deze sponsoring werd overeengekomen dat zij 50% gingen krijgen van mijn 9 paarden die in mijn eigendom zijn. Echter hebben zij sinds Vilamoura niets betaald! Toen ik op de accommodatie in Aken was, kreeg ik van de eigenaar van IHL een auto die volledig voor mij was. Toen we besloten om te vertrekken heb ik de sleutels aan de politie afgegeven want ik wilde de auto niet houden. Wij wilden het contract stopzetten en vertrekken omdat IHL zich niet aan het contract heeft gehouden. Daarom krijgen zij ook niet 50% van onze paarden en daarom zijn wij vertrokken” aldus Brichart.