Bij een ongeluk met paard en wagen in natuurgebied de Malpie in Valkenswaard, is zondagmorgen een man gewond geraakt. De man zat samen met zijn vrouw in de wagen toen ze moesten uitwijken voor een fietser.
Het span raakte van de weg en kwam op zijn kant in de bomen terecht. Het slachtoffer is met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. Het paard en de fietser kwamen met de schrik vrij.
Hopelijk is de man er zonder al te gekke verwondingen ook goed vanaf gekomen?
janouk
Geplaatst: 25-05-16 06:40
Wat een ellende. Als ik naar de fotos kijk, is er toch voldoende ruimte op het ruiter/menpad om een koets en fietser veilig te passeren. Apart, ik ben benieuwd wat er precies gebeurd is.
Mij lijkt ook dat je als fietser daar genoeg ruimte hebt om een koets te laten passeren? Als die met volle vaart kwam aangevlogen heeft de koetsier misschien uit schrikreactie iets te ver naar rechts gestuurd? Zou die fietser erbij gebleven zijn? In ieder geval fijn dat er enkel schrik was en geen ergere dingen.
Apart. Plek genoeg. Hopelijk is hij wel nog in te spannen.
elenaMM77
Geplaatst: 25-05-16 22:57
zanakuzies schreef:
Zal wel weer zo'n asociale mountainbike zijn geweest kom ze zo vaak tegen dat ik ineens opzei moet voor ze omdat ze gewoon breeduit blijven rijden
??? waar baseer je dat nu toch weer op? En welke menner zou er met een wagen 'opzij springen' en in de bomen te klimmen voor een mountainbiker?
het is net zo'n dwaze aanname als zeggen: zal wel komen door zo'n achterlijke ruiter (wanneer de tegenligger een paard was geweest) die denkt dat ze goed kunnen rijden maar de pony niet onder controle had, waardoor de wagen te ver moest uitwijken zodat die meid geen ongeluk kreeg.. Of domme menners ook altijd wanneer worden ze nu een wanneer wordt een menbewijs nu eindelijk eens een verplichting.
zonder aanvullende informatie is het nogal raar om tot zulke conclusies te komen.
en om de verborgen aanname in je vorige post vast voor te zijn, ik ben geen mountainbiker of wielrenner en nooit geweest.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 25-05-16 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
khirshanta
Geplaatst: 25-05-16 23:00
Op het eerste oog inderdaad voldoende ruimte, niet onoverzichtelijk...misschien viel de fietser bijna, of schrok het paard. De wagen lijkt ook een flink stuk van de weg af te liggen.
Gelukkig zijn de meeste betrokkenen in orde. Hopelijk is de man niet ernstig gewond