VS:Trainer steelt drie paarden ter waarde van 220.000 dollar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

VS:Trainer steelt drie paarden ter waarde van 220.000 dollar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 13:38

Bokt.nl/ newsofthehorse.com

Een 36-jarige paardentrainer uit Florida belandde in de cel nadat zij drie paarden stal en te koop aanbood op internet.

De 36-jarige Elena Escoda werd door paardeneigenaar Gonzolo Senosiain ingehuurd om voor zijn drie paarden, een gepensioneerde Oldenburg ruin en twee raszuivere Spaanse hengsten, te zorgen. Toen de eigenaar erachter kwam dat er enorme bedragen afgeschreven werden van zijn creditcard die bedoeld was voor de zorg van zijn paarden, dreigde hij de kaart te blokkeren. Kort daarna verdween Escoda met de paarden.

De eigenaar huurde een privédetective in om zijn paarden terug te vinden. De paarden werden snel terug gevonden, omdat Escoda één van de dieren online te koop had aangeboden voor 65.000 dollar. Escoda werd gearresteerd en zit nu vast voor fraude en diefstal.

MariekeS_

Re: VS:Trainer steelt drie paarden ten waarde van 220.000 dollar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:39

#hoedombenje :')

Het zal je maar gebeuren zeg... :wow:

karuna
Drukke kabouter

Re: VS:Trainer steelt drie paarden ter waarde van 220.000 dollar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:43

Ok, dan heb je lef. Maar ik begrijp,uit het bericht dat de eigenaar een creditkaart heeft beschikbaar gesteld voor de zorg van de paarden en dat de dame in kwestie daar vrij gebruik van gemaakt heeft. En 65000 vragen voor een paard. Dan ben je een kneus.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:19

karuna schreef:
Ok, dan heb je lef. Maar ik begrijp,uit het bericht dat de eigenaar een creditkaart heeft beschikbaar gesteld voor de zorg van de paarden en dat de dame in kwestie daar vrij gebruik van gemaakt heeft. En 65000 vragen voor een paard. Dan ben je een kneus.

Hoezo ben je een kneus als je $65.000 voor een paard vraagt? Die zijn er gewoon in die prijsklasse hoor. :+

Beetje triest figuur wel, gelukkig hebben ze haar op kunnen pakken. :j

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:54

Dat vast, maar als je ze gejat hebt en er snel vanaf wil is het wel een opvallend hoog bedrag :+
Hoe-dan-ook 'n stomme actie, maar ze zal wel een goeie straf krijgen (hier in NL was ze vast na een tik op haar vingers weer vrijgelaten.. :') )

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:34

In the old days, she would have been hanged for this :+

lekker domme actie van d'r. Persoonlijk had ik mijn paarden direct bij haar weggehaald als ik zag dat er wel erg royaal met mijn creditcard omgegaan werd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:41

Aangezien in de US paarden niet geslacht mogen worden is die gepensioneerde Oldenburger niet eens meer de vleesprijs waard. Eigenlijk vind ik je een behoorlijke kneus dat je zo'n paard nog steelt -O- .

Dan is zo’n zuivere spaanse hengst dus kennelijk ruim een ton waard. Dan zat mevrouw met 65.000 royaal onder de marktwaarde.
Misschien viel ze daarom wel door de mand? Iets met als iets te mooi lijkt om waar te zijn?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:54

....Waarom geef je in hemelsnaam je creditcard af?
Hoe stom kun je zijn?

Als ze "slim" Was geweest hadden ze die rekening geplunderd en vertrokken.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 08:58

A3a1 schreef:
Hoe stom kun je zijn?

dat kun je contractueel en met een goede boekhouding wel regelen, denk dat dat dan alleen maar makkelijker is. Tis alleen niet zo slim van der om hoge bedragen hiervan te stelen en vervolgens de paarden ook. Je vraagt je dan toch of hoe iemand denkt hiermee weg te komen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 09:36

Contracten daar wordt teveel waarde aan gehecht, de meesten zijn niet rechtsgeldig. En als je zoals in dit geval wil jatten, doe je dat ook met een rechtsgeldig contract.

Maar kennelijk ging het om hoge bedragen. Waarom zet je zulke hoge bedragen erop dat het erg aanlokkelijk wordt....iets met een kat en spek.

Ik praat haar niet goed maar er zit ook een andere kant aan het verhaal. Je weet nooit 100% zeker dat jij niet iemand treft die eigenlijk niet met zoveel geld om kan gaan.
Ook weet je, denk ik, pas of je met zoveel geld om kan gaan als je de verantwoordelijkheid hebt gehad.

Je hoort te vaak dat het misgaat.
Het heeft ook iets vreemds om alle verantwoordelijkheid voor je eigendommen af te kopen.
Maar dat is aanname en offtopic.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:27

A3a1 schreef:
Hoe stom kun je zijn?

:')

Dat van de creditcards is vrij normaal, het gaat niet over Nederland hè?! Ander land en daar gaan dingen anders aan toe.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:26

Een credit card aan de groom geven voor het betalen van de dagelijkse behoeften vh paard is heel gewoon in de US, als er iets gekocht moet worden, zoals een halster, grooming producten ed. ik heb een paar jaar als groom gewerkt in Florida (Wellington) en dat was inderdaad heel gewoon. Paarden in Wellington gaan minimaal voor 50.000 tot ver over de 100.000, heel gewone zaak. Heb voor een Duitser gewerkt en dus wist ik zijn prijzen. Een gepensioneerd paard kan heel goed functioneren als een heel goed schoolpaard, hier worden zelfs paarden extra erbij gekocht om vaker te kunnen oefenen (hier wordt veel gesprongen dus dat kan niet elke dag op je "goede" paard dus dan is zo'n ervaren paard echt een uitkomst om thuis een keertje extra te oefenen en daar hebben ze graag geld voor over).

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:33

Lekker dom van d'r hoop dat ze n zware straf krijgt

Hoe zit t daar dan met creditcards hier in Nederland mag je niet betalen als die pas niet van jezelf is
Winkeliers mogen je zelfs vragen om je legitimatie en als t niet klopt de politie inschakelen

Lijkt me dat dat daar ook min of meer is of iets in de trant van