Veertienjarige ruiter zevenmaal op het podium bij NK Western

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Veertienjarige ruiter zevenmaal op het podium bij NK Western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:59

Bokt.nl / De Botlek Nissewaard

Recentelijk hebben de Nederlandse Kampioenschappen Western Riding genaamd WRAN Dutch Open 2016 plaats gevonden in het Brabantse Wanroij. Dit 4-daagse druk bezochte toernooi was georganiseerd door de Stichting Western Riding Nederland (SWRN).

Western Riding is de Amerikaanse rijstijl binnen de paardensport. De paarden worden met een losse teugel en op één hand gereden. Dit vereist een goede controle van de ruiter over het paard en het paard moet de ruiter vertrouwen. Binnen de Westernsport zijn er diverse disciplines, zoals onderdelen aan de hand, dressuurmatige onderdelen en snelle onderdelen. De ruiter toont aan de jury dat hij/zij, met voor het oog onzichtbare hulpen, controle heeft over het paard.

Cyann Molengraaf (14) uit Simonshaven beheerst al jarenlang diverse disciplines en kwam maar liefst 8x aan start.

Evenals vorig jaar wist zij de gouden medaille te behalen in het onderdeel ‘In Hand Trail’ dit keer met haar paard CT Radical Baskalena in het hoogste niveau van de jeugd. Dit is het onderdeel waarin zij uitblinkt. Sinds haar 7e jaar heeft zij elke titel op haar naam gezet die er te behalen valt bij alle leeftijden, maar ook bij de jeugd.

Tevens kwam ze aan start met haar 5-jarige American Paint Horse A Peppys Midnight en behaalde maar liefst 3 keer de zilveren medaille en 2 keer brons. Zilver behaalde ze in het hoogste niveau L2/L1 t.w. Trail Junior all ages, Pleasure Youth en Trail Youth. Brons werd behaald in L2/L1 Reining Youth en L2 Pleasure all ages. Daarnaast is zij tijdens dit toernooi ook uitgeroepen als Allround Reserve Champion L2/L1 Youth.

Beide paarden zijn door de familie zelf opgevoed en beleerd. Er wordt bij de diverse trainers fanatiek gelest door het gehele land, maar vooral wordt er al meer dan 10 jaar regelmatig gebruikt gemaakt van de kennis van Karel Bauer. Die niet alleen privéles geeft, maar ook bij het opvoeden en zadelmak maken van de paarden de nodige tips weet te geven.

Eind augustus komt Cyann uit voor het Nederlandse team "The Dutch Diamonds". Dit team van 5 ruiters gaat Nederland vertegenwoordigen tijdens de American Paint Horse Association Youth World Games 2016 in Kreuth, Duitsland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:05

Goed bezig dus! *\o/*

MondyJoker

Re: 14 jarige ruiter 7x op het podium bij NK Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:16

Super gedaan !!!

corine1981

Re: 14 jarige ruiter 7x op het podium bij NK Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:48

Whoop whoop, go Cyann!!

kiss

Re: 14-jarige ruiter 7x op het podium bij NK Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:40

Super hoor Cyan!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 00:16

Als ze met zo veel plaatsingen nog 'maar' Allround Reserve Champion Youth wordt, dan moet er iemand zijn die het nog beter gedaan heeft. Die zal dan wel niet zo veel in de niet-Youth klassen gestart hebben. Ben wel benieuwd wie dat was.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 00:44

LindyH schreef:
Als ze met zo veel plaatsingen nog 'maar' Allround Reserve Champion Youth wordt, dan moet er iemand zijn die het nog beter gedaan heeft. Die zal dan wel niet zo veel in de niet-Youth klassen gestart hebben. Ben wel benieuwd wie dat was.

Daar ben ik ook benieuwd naar! Dit is al een waanzinnig knappe prestatie, dan wil ik wel weten wie kampioen is geworden. :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 01:06

Volgens deze uitslagen Robyn Barkey ;)Afbeelding

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 05:36

Wat leuk! :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:19

Ik ben heel benieuwd wat voor "merk" Bailey is, weet iemand dat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:32

Robyn is vier keer Nederlands kampioen geworden, bij de junioren en de senioren, en dit met 1 paard, toch ook wel een vermelding waard. Zeven keer in de prijzen is natuurlijk fantastisch maar wat deze dame doet is dus ook niet mis.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 06:30

Nu ben ik misschien heel slecht.
Maar bij dergelijke uitslagen ga ik toch altijd even kijken op de totale uitslagen van alle rubrieken. En als je dan ziet dat de grootste jeugdrubriek bestaat uit ongeveer 4 deelnemers (maar nog vaker 2 of 3) moet ik toch wel erg grinniken bij dergelijke persberichten :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:03

bigone schreef:
Robyn is vier keer Nederlands kampioen geworden, bij de junioren en de senioren, en dit met 1 paard, toch ook wel een vermelding waard. Zeven keer in de prijzen is natuurlijk fantastisch maar wat deze dame doet is dus ook niet mis.

maar wat voor paardje heeft ze dan? :)

@lautje: :j true.. maar blijkbaar zijn er niet meer... ? Dus als een jeugdruiter nog titels wil halen, ga die richting op! Concurrentie valt mee ;-) (geintje)

TurdusMerula

Re: Veertienjarige ruiter zevenmaal op het podium bij NK Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:50

Ik vermoed eerlijk gezegd dat de meeste engelse ruiters sowieso weinig snappen van het systeem zoals het nu is. :)

_lautje_

Re: Veertienjarige ruiter zevenmaal op het podium bij NK Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 05:11

Ik snap het systeem redelijk :)
Maar blijft dat het geen grote deelnemersaantallen zijn.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 05:55

Cer schreef:

Tot zover ik weet is -ie 'merkloos' :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 06:09

Wranglerbutt schreef:
Cer schreef:

Tot zover ik weet is -ie 'merkloos' :D

Dat is superleuk! *\o/*
dat vermoeden had ik al, maar was toch benieuwd.. waar is de tijd dat je met merkloos goed kon scoren... #oud :D