Twee fokkers van Arabische Volbloeden overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Twee fokkers van Arabische Volbloeden overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 21:07

bokt.nl / www.horsetalk.co.nz

Sigi Siller en Wendell Hansen, twee gerenommeerde fokkers van Arabische Volbloeden, zijn op 10 mei overleden. Beiden stonden bekend om hun Arabische hengsten die van grote invloed waren op het ras.

De Duitse Sigi Siller (van Om El Arab) was fokker van El Shaklan. El Shaklan, als afstamming van Egyptische en Spaanse lijnen, heeft een grote stempel gedrukt op de Arabische fokkerij.

De Amerikaanse Wendell Hansen was de fokker van WH Justice, een invloedrijke hengst en afstammeling van Magnum Psyche en Vona Sher-Renea (van El Sher-Mann).

Hansen is 92 jaar oud geworden. Siller is op 65-jarige leeftijd overleden na een zware strijd tegen kanker.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:58

Een groot verlies voor de Arabische wereld ;(

Helaas houd het bij deze 2 invloedrijke fokkers niet op.. ;(

Ook de fotografe Irina Filsinger is twee weken geleden overleden.

En net helaas het ontzettend trieste nieuws ontvangen dat Erwin Escher vanochtend overleden is..
Ik ben nog compleet in shock, Erwin is sinds jaren een zeer goede bekende van mij.
Erwin was een fantastische fotograaf, fokker, en een ontzettend mooi mens.
En hij en zijn vrouw Annette zijn de laatste jaren een grote steun voor mij en mijn fokkerij geweest, vooral ook op momenten dat het in mijn leven wat minder ging.
Mijn gedachten gaan dan ook uit naar Annette en de familie.

Dezelfde foto als op Facebook gebruikt is door Arabian Horse Magazine.
Erwin met mijn Mausi (GR Bint Shadwan) als veulen, en haar moeder Shanaya Bint Najdi.
Afbeelding

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:07

:oo Irina Filsinger en Erwin Escher ook?..

Ik kende ze niet persoonlijk, maar van het tijdschrift "Araber Journal" en nog een, kan even niet meer op de naam komen.

Mijn condoleances..