Oostenrijk: paard slaat in paniek trailer in elkaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Oostenrijk: paard slaat in paniek trailer in elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 23:46

bokt.nl / ooe.orf.at

De snelwegpolitie werd afgelopen vrijdag bij een bijzonder noodgeval geroepen.Een paard raakte op de snelweg in een trailer zo in paniek dat het een deel van het dak van de trailer eraf sloeg en klem kwam te zitten. De eigenaresse is met de combinatie op de vluchtstrook gereden en wachtte daar op hulp.

De 35-jarige vrouw was onderweg naar een paardenbeurs in Wels. Schijnbaar kwam een vrachtwagen te dicht achterop de trailer waardoor het paard in paniek raakte. Nadat hij een deel van het dak had kapot geslagen kwamen zijn voorbenen klem te zitten op de voorstang en gleed hij daardoor met zijn achterbenen naar voren. Een van zijn achterbenen kwam daarbij ook klem te zitten.

Met behulp van de snelwegpolitie lukte het het paard te bevrijden. Een dierenarts kalmeerde en onderzocht vervolgens het paard. Met een andere trailer kon het paard weer vervoerd worden. Tijdens de gehele operatie was de snelweg A25 afgesloten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:19

op een of andere manier zou er best nog wat meer aandacht aan besteed mogen worden hoe belangrijk afstand houden van een trailer is...

Benfan

Re: Oostenrijk: paard slaat in paniek trailer in elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:22

Gebeurd ook wel, maar veel mensen denken er gewoon niet bij na. Of willen er gewoon geen rekening mee houden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:42

Daar worden paard en ik ook wel onrustig van; vrachtwagen dicht op de trailer
Jammer weer, dat er een ongeluk van komt, was totaal niet nodig geweest. Doodeng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:53

Je hebt er ook niet persé een paard in paniek voor nodig om een trailer kapot te maken...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:56

Daarom rijd ik nooit braaf 80... Zorg altijd dat ik wat harder rijd dan vrachtwagens, dan maar inhalen in plaats van 1 hijgend achter de klep.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:01

Je mag ook 90 tegenwoordig ....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:38

veel vrachtwagens rijden tegenwoordig ook nog wel een stukje harder...

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:43

Soms zie je ook mensen die een half wild paard in een trailer stoppen en dan verwachten dat het goed gaat....dan denk ik weleens zeg het is geen fiets hoor,Waar zit je verstand!
sneu voor het dier! en gelukkig nog redelijk afgelopen!

Iemcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:26

kwita schreef:
Soms zie je ook mensen die een half wild paard in een trailer stoppen en dan verwachten dat het goed gaat....dan denk ik weleens zeg het is geen fiets hoor,Waar zit je verstand!
sneu voor het dier! en gelukkig nog redelijk afgelopen!

Ik denk dat deze mw wel een ervaren paard bij zich heeft als je na een beurs gaat ;)
Ik zit ook regelmatig met de trailer + paard aan de weg en als ik tussen 2 vrachtwagens kom en het kan ga ik er ook tussen uit
Want ook al is je paard nog zo bom proof het geluid van hun motoren zit net op de hoogte van jou achterklep en dat is zeer bedreigend voor ze + dat gevaarte wat op ze af komt.
Dit gebeurd mij ook zo vaak bij de stoplichten en dan denk ik chauffeur doe dit nou niet.
Ik snap hun wel de baas zit ze achter de broek en tijd kost geld.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:20

Ik zit regelmatig met paard op de weg, 4 keer in de week, maar vrachtwagens gaan er soms echt dicht achter zitten.
en ook ik heb een paard wat daar slecht tegen kan.

Paarden in het verkeer, zowel onder de man, als tijdens vervoer, word echt weinig rekening mee gehouden.

ijsco2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:59

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:35

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:36

Tja, na dit ooit een keer meegemaakt te hebben rijd ik , weer of geen weer, altijd met de bovenklep dicht.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:38

Volgens mij is die sticker van 10 meter afstand niet te lezen?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:41

bigone schreef:
Tja, na dit ooit een keer meegemaakt te hebben rijd ik , weer of geen weer, altijd met de bovenklep dicht.

Ik heb alleen een zeiltje en dat klappert tijdens het rijden. Dat is bij ons dus ook geen optie. Plus ik het al snel te warm vind worden in de trailer.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:05

MarjanB schreef:
Daarom rijd ik nooit braaf 80... Zorg altijd dat ik wat harder rijd dan vrachtwagens, dan maar inhalen in plaats van 1 hijgend achter de klep.

Ik vind vrachtwagens vooral vervelend als ze achter ons komen staan bij de verkeerslichten. Gelukkig hebben wij rustige paarden :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:11

Vreselijk ongeluk.

Mijn paard is gelukkig ook redelijk rustig met vrachtwagens, en dat wil ik graag zo houden.
Als ik de vrachtwagen af kan schudden, dat doe ik dat met alle liefde!
(lees: extra rondje over de rotonde, of even aan de kant gaan staan zodat hij kan inhalen).
Het blijft een lastig probleem!! :( Terwijl het een kleine moeite is om afstand te houden, lijkt mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:35

Volgens mij kan je dan nog beter met grote plakletters

AFSTAND HOUDEN

(eventueel aangevult met BANG PAARD (ongeacht of het paard nou wel of niet bang is haha) op de klep plakken.

Mijn paard vind vrachtwagens erachter ook niks, gelukkig heb ik ook vaak dat de vrachtwagen-chauffeur dit ziet en dan toch extra afstand neemt. Maar op de snelweg, gelukkig kom ik daar niet met de trailer..

Iemcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:35

Lusitana schreef:
Volgens mij is die sticker van 10 meter afstand niet te lezen?

Ik denk het ook niet ( te klein) ik denk dat ze dan juist korter op je gaan rijden om hem te lezen.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:57

Ik heb een trailer met vaste bovendeuren met schuifraampjes, altijd frisse lucht zonder veel geluid. Alles mooi dicht vanachter.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:55

Vaak als je aangeeft dat ze afstand moeten houden gaan ze er juist nog dichter op rijden :-(. Ik rijd ook regelmatig een extra rondje rotonde of stop ergens zodat ze er langs kunnen. Mijn merrie reageert er niet op. M'n ruin helaas wel.

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:38

Sommige vrachtwagen chauffeurs zijn ook echt niet aardig. Ik heb ook wel eens gehad dat een chauffeur achter me in een file gewoon z'n luchthoorn aan zet. Paard helemaal in de stress. Dat was zeker weten expres. Hij zat al zeker een km mega irritant te weten achter me.

En heel vaak gehad dat een chauffeur gewoon 50cm achter me gaat staan in de file.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 13:50

Dan ben ik blij dat ik mijn beestje in een vrachtwagen(tje) kan vervoeren; zij ziet het verkeer achter haar niet naderen.Er zit een plaat tussen. Vrachtwagen is een zijlader. Alleen aan de zijkant waar zij staat is een gleuf voor lucht. Daar kan ze de vrachtwagens voorbij zien komen= minder bedreigend.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:01

trailer of niet....afstand houden is heel belangrijk.Veel vrachtwagens doen dat inderdaad niet.