Ludger Beerbaum. Foto: LGCT / Stefano Grasso
Viervoudig Olympisch Kampioen Ludger Beerbaum heeft op sensationele wijze de Global Champions Tour Grand Prix van Hamburg gewonnen met zijn nieuwe paard Casello 2.
Beerbaum: “In Duitsland winnen is voor mij heel speciaal. Als ik had kunnen kiezen welke van de vijftien edities ik zou willen winnen, dan zou dat deze zijn. Zoals iedereen heeft kunnen ervaren is de sfeer hier geweldig, echt heel speciaal. Ik ben hier heel gelukkig mee.” Over de sport de laatste jaren, zegt hij: “Als ik kijk naar de sport vanaf het moment dat ik begon tot nu, zie ik een ongelooflijke ontwikkeling. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik de ontwikkeling van de laatste tien jaar heb mogen meemaken. De Global Champions Tour is daarin een mijlpaal. Ik wou dat ik tien jaar jonger was.”
De Nederlandse Harrie Smolders reed als eerste twee foutloze rondes met Don VHP Z. De barrage reed hij in 35,25 seconden en behaalde hiermee een tweede plaats. Ludger Beerbaum reed een indrukwekkende barrage met een tijd van 34,81 seconden door korte draaien te maken en flink door te galopperen.