17-jarige Sanne Thijssen wint Lacom Derby Eindhoven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

17-jarige Sanne Thijssen wint Lacom Derby Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 20:23

bokt.nl / www.csi-eindhoven.nl / www.knhs.nl
Afbeelding
Sanne Thijssen, Peter Slaats en Lacom-directeur Driek Lammers. Foto: CSI Eindhoven

Sanne Thijssen (17), dochter van Grand Prix-ruiter en handelaar Leon Thijssen, heeft vandaag geschiedenis geschreven als jongste winnares van de Lacom Derby ooit. Met slechts vier strafpunten reed ze het lastige parcours van 21 hindernissen uit.

Ze had een enkele balk, op één van de makkelijkste sprongen. Sanne: "Mijn eigen schuld. Ulena werd wat vlak en ik probeerde haar wat dichter bij de hindernis te rijden zodat ze weer meer ging 'klimmen'. Alleen sprong ze nu te hoog op en niet ver genoeg door." Daarentegen gingen de lastige onderdelen, waaronder de Derby-wal, vlekkeloos. Haar 15-jarige paard Ulena is voorheen door haar vader uitgebracht in onder andere de CSI3* klasse.

Nederlands kampioen springen Frank Schuttert opende de Lacom Derby, maar werd uitgesloten van deelname nadat zijn paard Cambio (v. Con Capitol) de wal niet meer af durfde. Ook Maikel van Vleuten had pech: al vroeg in het parcours brak een onderdeel van zijn bitloze hoofdstel. VDL Groep Quatro (v. Quaprice) vervolgde het parcours met nauwelijks een rem en stuur, waardoor het op het eind mis ging. Van der Vleuten kreeg 8 strafpunten op de plankenhindernis onderaan de wal en op de laatste hindernis. Een extra strafpunt was voor de tijdsoverschrijding. Remco Been en Songe Blue des Vatys (v. Mr. Blue) eindigden met dezelfde score, maar door een snellere tijd plaatsten ze zich op de tweede plek, voor Maikel van der Vleuten.

Joy Lammers, Derby-winnares van 2015 en winnares van de Derby kwalificatieproef afgelopen week, eindigde op een twaalfde plek met Zomerfee van de Broekkant (v. Oklund). Haar vader, Driek Lammers, sponsort dit jaar voor het eerst de Lacom Derby.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:07

heel knap gedaan, super!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:12

En ze deed het heel goed, was een mooie rit om naar te kijken! Het was een erg pittig parcours, petje af hoor.

Volgens mij brak er niet perse iets af bij Maikel vd Vleuten? De schaar van zijn hack klapte om. Ik vond het knap dat hij het parcours nog zo netjes uit wist te rijden daarmee.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:26

Zo, goed gedaan. Leuk !
En wat ik ook ontzettend leuk vind: de foto die bij dit artikel staat. Wat een lol hebben die mensen daar. Zie ik graag :j

Dee_Es

Re: 17-jarige Sanne Thijssen wint Lacom Derby Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:52

De sfeer was weer super. Blijft een bijzonder concours, gratis en midden in de stad. Er komen toch altijd ook een hoop niet-paardenmensen die net zo hard meeleven met de ruiters als de wel-paardenmensen. En man wat was het parcours pittig en dat met 27graden. Petje af voor de paarden en ruiters.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 12:33

Britt schreef:
Volgens mij brak er niet perse iets af bij Maikel vd Vleuten? De schaar van zijn hack klapte om. Ik vond het knap dat hij het parcours nog zo netjes uit wist te rijden daarmee.

Stond toevallig bij de losrijring toen hij binnen kwam en volgens mij was er iets van 'n riempje los, waardoor de hack los hing inderdaad. :j Sowieso was 'r wel wat pech met het materieel, want volgens mij hing bij Wouter Devos (volgens mij was hij het, weet 't niet goed meer) z'n beugel los aan z'n voet. :=

Het was wel echt een hele gave ronde om naar te kijken. Het was superpittig, zeker met dat weer! :D

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 18:10

Knap gedaan hoor!

Ik blijf het altijd zo raar vinden dat materieel tijdens een wedstrijd kapot gaat :$ Ik neem aan dat je het voor een wedstrijd een keer goed poetst, als dan iets kapot is, minder stevig of wat dan ook, zie je dan toch? (Of ben ik de enige die gewoon op de manege een trauma heeft opgelopen met een teugel waarvan het riempje losliet de 4e les :') Sindsdien controleer ik altijd alles na voordat ik opstap :') Kan dan nog wel wat misgaan natuurlijk.. Maar blijf het bijzonder vinden...)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:14

Tuurlijk maken ze het goed schoon en controleren ze het, maar er kan natuurlijk altijd wat stuk gaan. Heb je nu eenmaal met paarden. :o Bij mij is er ook ooit eens een gloednieuwe singelstoot op wedstrijd geknapt na een hele gekke bokkensprong. :') Stond er ook van te kijken. :P

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:27

Haha ik ben altijd panisch met die dingen... denk ik ook maar dat iets dunner/minder stevig/een scheurtje in zit, dan gaat ie eruit :p Maar het kan zeker altijd ja. Maar je hoort het zo vaak. En als je dan op maneges kijkt (waar heel bot kort door de bocht gezegd, het onderhoud vaak minder is, iig op de manege waar ik soms kom..) dan hoor ik dat toch niet zo vaak :p

TessPip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:49

Mooie prestatie