Overvallen hoefsmid in opsporingsprogramma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Overvallen hoefsmid in opsporingsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 08:50

bokt.nl / www.omroepbrabant.nl

De hoefsmid die in januari in zijn huis in Rucphen werd overvallen, heeft maandagavond in een opsporingsprogramma zijn verhaal gedaan. Twee mannen overvielen de hoefsmid toen hij tussen twee klantbezoeken door geld klaarmaakte om te storten bij de bank. “Na het tellen van het geld ben ik met de sealbag naar buiten gegaan. Daar stonden ineens twee mannen met bivakmutsen voor mijn neus,” verklaart het slachtoffer. Het tweetal eiste geld. “Ik moest de sealbag openmaken en het geld afgeven. Ze vroegen om meer geld, maar ik wilde ze niet in mijn huis laten. Toen heb ik het geld uit mijn portemonnee gegeven.”

De overvallers namen de benen met het geld, maar niet voordat ze de hoefsmid nog bedreigden. “Ze riepen dat ze me wisten te vinden als ik niet bleef staan. Ik draaide me om en zakte als een plumpudding in elkaar.”

Over de vluchtroute van de overvallers is niets bekend. Er is wel een signalement. De eerste dader was 1,70 meter lang en had een sportief postuur. Hij droeg donkere kleding en sprak Nederlands met een Oost-Europees accent. De tweede dader was tussen de 1,60 en 1,65 meter lang. Hij had een forser postuur dan zijn compagnon. Ook deze overvaller droeg donkere kleding.

Anoniem

Re: Overvallen hoefsmid in opsporingsprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:55

Klinkt alsof de overvallers nog jong zijn, zo klein als ze zijn. :=

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:02

Er zijn ook genoeg volwassenen die niet lang zijn, Shanna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:11

Dat klopt, maar de meeste mannen zijn toch wel langer als dat ik ben, en ik ben slechts 1,67m. Hierdoor vermoed ik, als ik het nieuwsbericht zo lees, dat de kans dat de overvallers 15 zijn groter is dan de kans dat de overvallers 30 zijn.

Ik hoop maar dat de hoefsmid niet te erg getraumatiseerd is, en zich snel weer veilig voelt op straat.
Ook hoop ik natuurlijk dat de daders er niet ongestraft mee weg zullen komen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:21

Buitenlanders zijn sowieso vaak een stuk kleiner dan Nederlanders, Shanna.

Maar wat een tuig! Ik hoop dat ze gepakt worden, maar de kans lijkt me vrij klein..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:23

Shanna schreef:
Dat klopt, maar de meeste mannen zijn toch wel langer als dat ik ben, en ik ben slechts 1,67m. Hierdoor vermoed ik, als ik het nieuwsbericht zo lees, dat de kans dat de overvallers 15 zijn groter is dan de kans dat de overvallers 30 zijn.

Ik hoop maar dat de hoefsmid niet te erg getraumatiseerd is, en zich snel weer veilig voelt op straat.
Ook hoop ik natuurlijk dat de daders er niet ongestraft mee weg zullen komen.

Oost Europeanen zijn heel wat kleiner dan Nederlanders.
Hier wonen meerdere Polen en eigenlijk zijn alle mannen kleiner dan ik ben.

ultimate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:26

In België was er niet zo lang geleden ook iets met een hoefsmid. Zijn camionette was gepikt met daarin al zijn installatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:43

Nederlanders horen tot de langste bevolking van de wereld. Dat zij dus 'slechts' 1.70m zijn zegt helemaal niks over de leeftijd. En ik vermoed dat als het idd broekies waren geweest dit er wel bij gemeld was.

Wiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:53

jeetje die zal wel hard geschrokken zijn, zo in zijn eigen tuin! bah!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:15

Dat helpt toch geen zier!

En anders krijgen ze een lullige slappe straf en daar liggen ze in een stuiplach van.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:31

Dit gaat over mijn hoefsmid... Normaal is het echt geen 'bang watje' maar hij was hier toch wel heel erg van geschrokken.

Ik hoop heel erg dat de daders alsnog gepakt worden en een goede straf krijgen.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:03

paar jaargeleden zijn figuren mijn toenmalige hoefsmid achtervolgd, toen hij metzijn rasp in the middle of nowhere uitstapte om paardjes in een wei te doen en in de wei was, hebben ze vanalles uit zijn auto gestolen :-( zo waardeloos...Niemand lijkt meer veilig hedenterdage :-(
sterkte voor de gedupeerde hoefsmid, zo'n overval gaat je niet in de koude kleren zitten.