Eventing: Andrew Nicholson neemt niet deel in Badminton

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Eventing: Andrew Nicholson neemt niet deel in Badminton

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 12:29

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Andrew Nicholson zal niet deelnemen aan de Badminton Horse Trials, die donderdag starten. Naar eigen zeggen voelt hij zich niet klaar, na de ernstige blessure die hij vorig jaar opliep.

"Ik heb met tegenzin beslist om Nereo terug te trekken uit de wedstrijd, maar niet omwille van het paard zelf," zegt Nicholson. "Ik twijfel over mijn eigen fitheid en capaciteit om het beste in hem naar boven te halen. Afgelopen zondag reed ik vier paarden in Withington en die wonnen allemaal prijzen, maar ik voelde me vermoeid aan het einde van het crosscountryparcours, dat zeven minuten duurde. Het zou niet verstandig zijn om nu te proberen om een elf minuten durend parcours af te leggen in Badminton. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn kracht en fitheid zullen verbeteren. Samen met de eigenaar van Nereo is beslist dat we ons zullen richten op belangrijke wedstrijden, zoals die in de nieuwe Event Rider Masters."

Nicholson reed 35 keer de wedstrijd in Badminton en is daarmee recordhouder. Hij won er echter nooit, en velen hoopten dat dit zijn jaar zou worden. De zestienjarige Nereo is een van de meest ervaren eventingpaarden ter wereld en zou er zeker klaar voor geweest zijn.