Carl Hester gaat meebieden op Uthopia

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Carl Hester gaat meebieden op Uthopia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 08:01

www.st-george.de/www.bokt.nl

Het is nog niet zeker of Olympiapaard Uthopia na de veiling van 27 mei naar een andere stal verhuist. Zijn ruiter en trainer Carl Hester is erin geslaagd om een groep investeerders bij elkaar te krijgen die bereid zijn om Hester het benodigde geld te geven om Uthopia te kunnen houden. De 15-jarige KWPN-hengst kan dan bij hem verder van zijn verdiende pensioen gaan genieten in vertrouwde omgeving.

Tegelijkertijd melden zich ook fans, die via internet probeerden geld in te zamelen, om er op die manier voor te kunnen zorgen dat Uthopia bij Carl Hester mag blijven.
"Ik wil gewoon zeggen dat ik het ongelofelijk vind dat er zoveel mensen zijn die Uthopia willen helpen. Het enthousiasme in de paardenwereld is enorm. We hopen dat het ons gelukt is om voldoende geld bij elkaar te brengen zodat Uthopia's toekomst bij ons niet meer in gevaar komt." , aldus Carl Hester die nogmaals benadrukte dat hij iedereen die wil helpen erg dankbaar is, maar toch de mensen vraagt te stoppen met sponsoracties. Hij belooft de fans op de hoogte te houden van de veiling.

Tegenover Eurodressage verklaarde Hester dat Uthopia in ieder geval wel geveild zal moeten worden, omdat het niet gelukt is met het betreffende veilinghuis een overeenkomst te sluiten. Op 27 mei zal Carl Hester dus ook op Uthopia moeten bieden.

Aanverwant artikel:
[VN] Uthopia wordt verkocht op veiling

Almighty

Re: Carl Hester gaat meebieden op Uthopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:51

Wat ik nu hoop is dat de mensen op de veiling gewoon niet gaan bieden op Uthopia uit sympathie naar Carl Hester. Dus dat ze de prijs niet opdrijven nu door dit verhaal en mensen niet onbewust de prijs op drijven ook omdat ze denken te kopen voor Carl.

Of dat het veilinghuis mensen inschakelen om op te drijven van prijs.

En dat Uthopia nog een lang pensioen op zijn vertrouwde plek mag hebben. Altijd jammer dat het zo gaat. En de dieren hebben/krijgen geen keuze...over hun lot beslissen wij en jammer dat het veiling huis vast houd in de hoop een betere prijs op de veiling te krijgen. Dan hoop ik gewoon dat er verder geen bieders zijn en komen en dat alleen het team van Carl er is;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:40

Ik vraag me toch af waarom er in de eerste berichten mbt de veiling gesproken wordt over een jaar rust etc en Carl nu bereid is het paard per direct met pensioen te laten gaan. Dat is nogal een drastisch verschil.
Ik snap dat je na al die jaren trouwe dienst een paard graag bij je houdt.

Maar wat ik me dan afvraag, stel Carl wint de veiling op basis van gunning/sympathie wat hierboven voorgesteld wordt...kunnen er dan nog beperkingen vanuit de schuldeisers komen dat hij het paard niet volgend jaar alsnog weer gaat/laat uitbrengen?

Puur nieuwsgierigheid maar ik ga mee met een aantal uit een het eerdere topic dat het toch wel opmerkelijk is dat paarden in executie veilingen ineens allemaal vanalles mankeren. Ik snap dat de schuldeisers de boeman zijn maar dat lijkt me voor hen toch ook wel vreemd?

Even voorop gesteld dat ik het ontzettend sneu vind allemaal en het Uthopia en Carl gun om bij elkaar te blijven na al die jaren.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:55

Met de Eurocommerce veiling in het achterhoofd zal er wel een ondergrens zijn ook, die als die niet gehaald wordt resulteerd in niet verkocht. Alles wat ze daarboven halen is winst natuurlijk.

Inschakelend op Kostolany, er werd destijds ook nog flink geboden op de oudjes van Eurocommerce waarvan ook naar buiten was gebracht dat de Schröders die graag thuis wouden houden. En deze waren al actief met pensioen. Ik vrees dus dat het gunnen van pensioen vooral aan ons is en er investeerders zijn die dat anders zien..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:16

Slim om eerst de wereld in te slingeren dat het paard van alles mankeert en daarna zelf mee gaan bieden

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:15

Ik vind dat geblesseerd/vervroegd pensioen een beetje vaag. Hij zou meedoen aan de wereldbeker met Dujardin, maar kwam niet naar de finale vanwege de eigendoms-problemen. En nu is hij zielig en moet op rust of zelfs beter met vervroegd pensioen.
En natuurlijk kan een blessure vanuit haast niets ontstaan, maar ik vind het toch bijzonder getimed.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:18

Gillbo schreef:
Slim om eerst de wereld in te slingeren dat het paard van alles mankeert en daarna zelf mee gaan bieden

idd en bovendien staat er nogal wat op het spel!

Uthopia loopt recent nog een zeer goede GP..

30/01/2016 Amsterdam CDI-W Reem Acra FEI World Cup TM Dressage - Grand Prix Freestyle.. 10028440 Charlotte DUJARDIN (GBR) 4 82.375

29/01/2016 Amsterdam CDI-W Reem Acra FEI World Cup TM Dressage - Grand Prix 10028440 Charlotte DUJARDIN (GBR) 5 76.240

16/12/2015 London Olympia CDI-W GP FS - Grand Prix Freestyle to Music 10028440 Charlotte DUJARDIN (GBR) 2 82.550

15/12/2015 London Olympia CDI-W GP - Grand Prix 10028440 Charlotte DUJARDIN (GBR) 1 77.460
Laatst bijgewerkt door purkie op 03-05-16 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:21

De proeven in Amsterdam waren naar mijn mening wel hoog gejureerd, ik zat in het publiek in de RAI. Bij een onbekende combinatie zouden de punten waarschijnlijk 2 a 3 % lager liggen, maar dan blijven er nog mooie scores over.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:20

Dan nog of het dier nu wel of niet geblesseerd is .
Het blijft echt rot als een paard waar je zoveel tijd in gestoken hebt qua training en management zo op deze manier uit je stal verdwijnen zou