bokt.nl / www.equestriaworldnews.com
Afgelopen dinsdag zijn twee paarden, Red en Ron, omgekomen bij een bizar ongeluk. Ze werden geëlektrocuteerd door elektriciteitskabels die door stormweer in hun weide op de grens tussen Cheshire en Staffordshire terechtkwamen. De kabels waren losgekomen van de palen en landden op de paarden, die er net onder stonden.
Voorbijgangers zagen de beschadigde kabels en verwittigden de verantwoordelijken van het elektriciteitsbedrijf. Zij vonden Red en Ron dood in de weide, vlakbij de kabels die op de grond lagen.
Eigenares Gemma Pickford (18) roept nu alle eigenaars die hun paarden in open velden houden op om zich bewust te zijn van elektriciteitskabels die over de weides hangen. "Ik was op school toen ik een telefoontje kreeg van het elektriciteitsbedrijf. Men vertelde me dat ze op mijn weide waren en dat er een ongeluk gebeurd was. Ik hoorde dat er kabels naar beneden gekomen waren en op Red en Ron gevallen waren, twee van de vier paarden die ik daar had staan. Niemand kon iets doen, de paarden werden geëlektrocuteerd en waren op slag dood. Ik ben er kapot van."
Gemma had de zesjarige Red en de tienjarige Ron ongeveer drie jaar in haar bezit. Red was een geschenk van haar grootvader, die een jaar geleden overleden is. "Red was het laatste paard dat mijn grootvader me voor zijn dood gaf, dus hij had ook heel wat sentimentele waarde. Ik kan niet uitleggen hoe ik me voel. Ik heb de andere paarden moeten verhuizen, omdat ze overstuur waren en Red en Ron bleven roepen. Je verwacht niet dat zoiets kan gebeuren, maar het kan iedereen overkomen."
Gemma roept andere paardeneigenaren op om zich bewust te zijn van het gevaar van dergelijke elektriciteitskabels. "Als er slecht weer voorspeld wordt, denk je best eens na of het niet beter is om je paarden binnen te halen."