Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ptiteblue schreef:Wie koopt er nog paarden op een markt behalve voor de slacht?
ptiteblue schreef:Kunnen de mensen de paarden en ponies daar uitproberen ook? Want anders hoe weet je dat je een leuke pony koopt voor je kind bijv.?
Sammyoo schreef:Ik kan er toch echt met mijn pet niet bij dat 'paardenliefhebbers' een middeleeuws volksvermaak over de ruggen van de paarden maar blijven verdedigen. Een paard-onwaardig festijn voor de lol van de bezoekers en de portemonnee van de handelaren, waar paarden verhandeld worden alsof het dingen zijn in plaats van levende dieren.
De vogeltjesmarkt in Antwerpen is allang afgeschaft maar in Nederland hebben we nog steeds paardenmarkten. Bah!
ptiteblue schreef:Kunnen de mensen de paarden en ponies daar uitproberen ook? Want anders hoe weet je dat je een leuke pony koopt voor je kind bijv.?
Sammyoo schreef:Ik kan er toch echt met mijn pet niet bij dat 'paardenliefhebbers' een middeleeuws volksvermaak over de ruggen van de paarden maar blijven verdedigen. Een paard-onwaardig festijn voor de lol van de bezoekers en de portemonnee van de handelaren, waar paarden verhandeld worden alsof het dingen zijn in plaats van levende dieren.
De vogeltjesmarkt in Antwerpen is allang afgeschaft maar in Nederland hebben we nog steeds paardenmarkten. Bah!
Jillsil schreef:Vorig jaar op een markt(je) geweest waar paarden niet aan touwen stonden maar in een soort houten boxen met stro erin. Paarden waren veel rustiger en het kwam veel veiliger over. Ik heb geen paarden gezien die zich in de touwen wikkelde, ruzie kregen of mensen die per ongeluk een trap kregen. Wat ook erg leuk was dat er geen keiharde kermismuziek was maar er liep een ouderwetse stadsomroeper.
Er staan genoeg leuke paarden en pony's daar die zeker nog een mooi leven waardig zijn!