Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pillow schreef:Kinke schreef:Ach, als ze 'iets gekruld' staan, dan is dat vast niet erg
Als een paard bevangen is geweest kan dat zo zijn ja en kun je daar niets aan doen
Citaat:,In Nederland kun je een jaar lang honderden varkens verwaarlozen zonder dat iemand het merkt en bij ons kwamen ze met tien man voor één pony, terwijl er niets aan de hand was. Ze dachten dat wij hem mishandelden. Ze wilden hem meenemen, maar toen zei ik: als je dat doet, dan snijd ik hem eerst de keel door."
En weer komen er tranen. ,,Troepie is als een kind voor me. Kom je aan Troepie, dan kom je aan mij."
JoyCiej007 schreef:Citaat:,In Nederland kun je een jaar lang honderden varkens verwaarlozen zonder dat iemand het merkt en bij ons kwamen ze met tien man voor één pony, terwijl er niets aan de hand was. Ze dachten dat wij hem mishandelden. Ze wilden hem meenemen, maar toen zei ik: als je dat doet, dan snijd ik hem eerst de keel door."
En weer komen er tranen. ,,Troepie is als een kind voor me. Kom je aan Troepie, dan kom je aan mij."
Bron:
http://www.ad.nl/ad/nl/34072/Groene-Har ... epie.dhtml
Lekkere dame.......... maakt de bestaande vooroordelen over woonwagenbewoners en "kampers" wel weer waar.....
Lusitana schreef:Weet je wat ik niet snap?
Dat de persoon die zich zo druk maakte om de zogenaamde verwaarlozing, niet eerst zelf even met de eigenares is gaan praten.
Ik vang soms heel magere en verwaarloosde paarden op. Ik moet er niet aan denken dat ik politie op de stoep krijg omdat iemand gewoon vindt dat ze mager zijn en maar even anoniem gaat tippen, zonder eerst even polshoogte te nemen zodat je kunt vertellen hoe of wat.
woppeke schreef:hoefjes kunnen idd snel wat krullen bij bevangen pony s. hier ook ervaring mee. Ik heb ook een oud bevangen en mager pony tje opgevangen en we doen erg ons best voor haar maar op gewicht komen en nette hoefjes laten groeien kost gewoon tijd. En ben ook wel bang voor commentaar soms, maar de anderen zien er prima uit dus neem aan dat mensen wel even verder denken....
RianneEnzo schreef:Ik woon daar zelf in de buurt en heb die pony dus ook gezien en geaaid en geknuffeld. Er is daar niks aan de hand hoor, gewoon een pony met een lekker uitloop stalletje. En dat de hoeven 20 cm omgekruld zijn zie je niks van hoor allemaal flauwekul.. Het zijn ook nog is hele aardige mensen die daar wonen, die graag uitgebreid over de pony's willen praten. Ze houd enorm veel van dat beestje, ik vind het ook niet gek hoor dat ze de pony voor geen cent weg zou doen, ze heeft haar vanaf jongs af aan groot gebracht en ze is enorm gehecht aan die pony. Geen wonder dat die niet levend van het erf zou vertrekken naar een onbekende plek. Dus niet zomaar oordelen zonder dat je haar of de pony hebt gezien.