Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eline91 schreef:Gelukkig is mijn pony al in orde aangezien dat moest voor de FEI. Maar ik vrees dat er nu toch een hoop mensen de opstart opnieuw zullen moeten doen.
Wat ik niet snap is de regel met vaccinaties voor of na 2005. Een paard die zijn eerste kuur gehad heeft en daarna jaren netjes jaarlijks de booster, moet toch ook beschermd zijn? Maar nee, omdat hij zoveel jaar geleden één vaccinatie niet gehad heeft (de eerste booster) is zijn gehele vaccinatie niet meer geldig.
Voor mij zou het logischer zijn als paarden die in orde zijn met hun vaccinatie gewoon rechtstreeks zouden kunnen instappen in het nieuwe vaccinatieschema, zonder dat de opstartkuur opnieuw moet gedaan worden.
Schoentje: Dat klopt, als je niet op wedstrijd gaat is jaarlijks voldoende. Op voorwaarde dat ze binnen de 7 maanden na de opstartkuur de eerste booster gehad hebben.
Citaat:Vanaf 1 januari 2017 neemt de KBRSF dan ook de vaccinatieregels van de FEI voor griep over en past ze toe op alle wedstrijdpaarden.

Schoentje schreef:@Lukasje:Citaat:Vanaf 1 januari 2017 neemt de KBRSF dan ook de vaccinatieregels van de FEI voor griep over en past ze toe op alle wedstrijdpaarden.
[ [url=m/mt2OBa.png]Afbeelding[/url] ]
Dus als je 2 basisentingen hebt met 21 tot 92 dagen ertussen en de volgende enting een jaar na de tweede basisenting, zoals de meesten hebben, dan moet je opnieuw beginnen.
Skessa_ schreef:Ben niet anders gewend, bij de ijsandersport is het al jaren zo