LGCT Antwerpen: overwinning voor Penelope Leprovost in GP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

LGCT Antwerpen: overwinning voor Penelope Leprovost in GP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-16 15:45

bokt.nl/ www.equnews.be

De Franse amazone Penelope Leprovost heeft gisteren op de Longines Global Champions Tour in Antwerpen de GP gewonnen met haar BWP-merrie Flora de Mariposa (v. For Pleasure).

Slechts vijf combinaties konden zich na twee omlopen plaatsen voor de allesbeslissende barrage. Leprovost mocht daarin als eerste starten en zette meteen een toptijd neer. Flora de Mariposa vloog over de hindernissen in 33.09 seconden. Geen enkele andere combinatie kon die tijd nog verbeteren.

Simon Delestre, het huidige nummer een van de wereld, werd met Hermes Ryan (v. Hugo Gesmeray SF) tweede in een tijd van 33.74 seconden. Rolf-Göran Bengtsson werd met Casall ASK (v. Caretino) derde. Meredith Michaels-Beerbaum reed ook een foutloze barrage en eindigde met Unbelievable (v. Manhattan) op de vierde plaats. Lauren Hough en Ohlala (v. Orlando) eindigden vijfde.

De prachtige Diamant de Semilly-zoon Emerald N.O.P. liet in de tweede ronde alweer zien over hoeveel kwaliteit hij beschikt. Met Harrie Smolders was hij aan een geweldig rondje bezig, maar op de dubbelsprong ontstond er een miscommunicatie waardoor Smolders een volte moest inzetten. Zij moesten hun tweede ronde met 4 strafpunten beëindigen.

Bekijk hier de hele uitslag.

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:33

ik ben benieuwd hoe ze dat paard zover gekregen heeft......

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:37

iamsam schreef:
ik ben benieuwd hoe ze dat paard zover gekregen heeft......

Dat dacht ik ook gelijk.
Wel jammer want ik vond haar voorheen wel een fijne amazone om te zien.

mohica

Re: LGCT Antwerpen: overwinning voor Penelope Leprovost in GP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 21:33

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 06:24

Kan best een nette proef zijn maar we hebben gezien dat deze dame op het voor terrein niet altijd zo netjes is naar haar paard.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:32

Hooo daar gaan we weer :+ zij is zeker niet de eerste en vooral niet de laatste die eens een foutje maakt in haar metaliteit... Laat het gewoon los!
Ze heeft netje gereden hier en hier verdientelijk gewonnen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:48

Misschien is het wat om het zelf even los te laten. Welk excuus je ook geeft. In mijn opinie is niet een relevant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:08

Mooie rondjes! (voor zover ik 'verstand' heb van de springsport). Handige merrie, handige amazone! :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:10

Jennyj01 schreef:
Kan best een nette proef zijn maar we hebben gezien dat deze dame op het voor terrein niet altijd zo netjes is naar haar paard.

Dan mag je bij elke ruiter zo reageren, want we weten bij geen wat er e het achter de schermen gebeurd..