Lami-Cell Pro Cool rijhelmen teruggeroepen door Decathlon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Lami-Cell Pro Cool rijhelmen teruggeroepen door Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 14:59

www.terugroepactie.info / www.bokt.nl

Afbeelding
De Lami-Cell Pro Cool rijhelm

Decathlon is een terugroepactie gestart voor de Lami-Cell Pro Cool rijhelm omdat deze niet voldoen aan de Europese veiligheidseisen.

Uit onderzoek is gebleken dat de Lami-Cell Pro Cool rijhelm, die voornamelijk wordt gebruikt in de ruitersport, niet voldoet aan de Europese veiligheidsnormen. Door een wijziging in die veiligheidsnormen bieden de helmen onvoldoende bescherming bij een val. Vanwege dit veiligheidsprobleem is Decathlon een terugroepactie gestart. De rijhelmen zijn verkocht bij Decathlon in Duitsland, België en Nederland in de periode van 16 maart 2015 tot en met 30 november 2015. De rijhelmen zijn verkocht in de maten S (artikelnummer 752641), M (artikelnummer 752646) en L (artikelnummer 752650).

Er wordt aangeraden om de rijhelm terug te brengen naar de Decathlon, wanneer deze helm is aangeschaft tussen 16 maart en 30 november 2015. Voor meer informatie over deze terugroepactie kan er contact opgenomen worden met de klantenservice van Decathlon via telefoonnummer: 088–3322888. Mocht de rijhelm bij een andere ruitersportwinkel gekocht zijn, wordt er verzocht contact op te nemen met de desbetreffende winkel.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:47

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 07:07

Bijzonder dit, niets op de website van Decathlon en niets voor de mensen die de cap elders gekocht hebben.

Verder zou elke cap in Nederland moeten voldoen, ook de allergoedkoopste. Een cap van 1000 euro is niet beter dan eentje van 15. Het is puur wat je zelf wilt.

Ik heb zelf naar alle tevredenheid ook 3 caps van de decathlon. Eentje is echt niet mooi meer, al wel 10 jaar oud, maar ligt op stal voor algemeen gebruik voor als iemand iets vergeten is. De andere 2 zijn van afgelopen jaar en worden dus door mezelf gebruikt. 1 heeft stof, dus daarmee rij ik niet in de regen. De andere is geheel glad. Dus een tevreden Decathlonklant (al zou ik niet elk produkt daar kopen natuurlijk).

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 07:36

germie schreef:
Bijzonder dit, niets op de website van Decathlon en niets voor de mensen die de cap elders gekocht hebben.

Verder zou elke cap in Nederland moeten voldoen, ook de allergoedkoopste. Een cap van 1000 euro is niet beter dan eentje van 15. Het is puur wat je zelf wilt.

Ik heb zelf naar alle tevredenheid ook 3 caps van de decathlon. Eentje is echt niet mooi meer, al wel 10 jaar oud, maar ligt op stal voor algemeen gebruik voor als iemand iets vergeten is. De andere 2 zijn van afgelopen jaar en worden dus door mezelf gebruikt. 1 heeft stof, dus daarmee rij ik niet in de regen. De andere is geheel glad. Dus een tevreden Decathlonklant (al zou ik niet elk produkt daar kopen natuurlijk).

Vergeet je niet dat Lami-Cell geen eigen merk is van Decathlon maar een groot ruitersport merk?(vergelijkbaar met BR/Harry's horse) en ze dus in allerlei winkels liggen?(bv ook gewoon bij Epplejeck en Divoza!) Daar staat decathlon en zijn "eigen" merken los van.

Decathlon pakt het juist bijzonder goed aan, krijgen van een toeleverancier te horen dat producten welke hun hebben geleverd mogelijk niet veilig kunnen zijn en decathlon roep vervolgens alles terug waarbij ze moeite nemen om een consument 1 op 1 te benaderen erover.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 07:45

dieseltje09 schreef:
germie schreef:

Vergeet je niet dat Lami-Cell geen eigen merk is van Decathlon maar een groot ruitersport merk?(vergelijkbaar met BR/Harry's horse) en ze dus in allerlei winkels liggen?(bv ook gewoon bij Epplejeck en Divoza!) Daar staat decathlon en zijn "eigen" merken los van.

Decathlon pakt het juist bijzonder goed aan, krijgen van een toeleverancier te horen dat producten welke hun hebben geleverd mogelijk niet veilig kunnen zijn en decathlon roep vervolgens alles terug waarbij ze moeite nemen om een consument 1 op 1 te benaderen erover.

Dat weet ik, daarom ook. Dus ik had juist een terugroepactie van Lami Cell verwacht. Niet van 1 winkelketen die het merk verkoopt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:03

maar, begrijp ik nu goed dat die cap onder de oude veiligheidsnormen nog wel gewoon veilig was?
Gezien deze zin:

Door een wijziging in die veiligheidsnormen bieden de helmen onvoldoende bescherming bij een val.

Uit die zin zou je kunnen concluderen dat onder de oude veiligheidsnormen er niks aan de hand was. Oftewel; zijn die caps nu echt zo onveilig dan? Lijkt mij niet toch?