Paardentrailer kantelt op A12 bij Zevenaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardentrailer kantelt op A12 bij Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 12:48

Bokt.nl/ gelrenieuws.nl
Ingestuurd door Silvia

Op de A12 bij Zevenaar is zaterdagochtend een paardentrailer gekanteld met daarin een paard. De brandweer heeft het dier bevrijd.

De trailer kantelde door een nog onbekende oorzaak. Hij zat gevestigd achter een paardentransporter. De dierenarts is ter plaatse gekomen en de brandweer heeft met de hydraulische schaar de paardentrailer opengeknipt. Daarna kon het paard eruit gehaald worden. Het paard heeft weinig overgehouden aan het avontuur.

Door het ongeval was de linkerrijstrook dicht. Dit veroorzaakte kilometers lange file op de A12 richting Arnhem.

Edhunter

Re: Paardentrailer kantelt op A12 bij Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:20

Gaspedaal zat zeker vast ....

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:37

Jeetje wat zal je dan schrikken

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 13:44

Edhunter schreef:

Altijd fijn meteen een oordeel terwijl de oorzaak nog niet eens bekend is...

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:31

Edhunter schreef:

Altijd knap als mensen meteen weten wat er precies gebeurd.
Dat talent heb ik niet.

Het zal je maar overkomen, lijkt me doodeng! :(

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 16:40

Brrr eng eng eng. Gelukkig "goed" afgelopen... Zulke scenario's probeer ik altijd nadrukkelijk uit mijn hoofd te verdringen als ik met de trailer op pad ga, maar doe toch altijd een schietgebedje van tevoren. Sterkte voor het paard en betrokkenen...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:53

echt schrikken, gelukkig goed afgelopen, sterkte!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:55

Ik zag op de website van Omroep Gelderland dat het paard zonder veel tegenstand een andere trailer in liep. Braaf paard! (Of versufd dat kan natuurlijk ook..)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:02

Heb het zien gebeuren vanuit de andere kant, reden richting Oberhausen. Zag er behoorlijk eng uit, sterkte voor betrokkene!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:13

Citaat:
Hij zat gevestigd achter een paardentransporter.

En nu in het Nederlands?

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:15

Edhunter schreef:

Jeetje wat een vooroordeel. >;) het had jou bij bepaalde omstandigheden vast ook kunnen gebeuren. Je werkt toch met levende dieren en ongeluk zit in een klein hoekje. :j

Lijkt mij sterk, ze zullen met een vrachtwagen en trailer erachter, waar meerdere paarden in stonden vast wel aan de snelheid gehouden hebben.

Gelukkig is het dier nog in goede gezondheid, altijd naar zo'n ongeluk.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:17

Oef heftig!! Vanmiddag nog met paard in de wagen langsgereden op weg naar concours.. was wel enorm winderig vandaag, heeft ons vrachtwagentje geen moeite mee maar kan me voorstellen dat het met een aanhanger spannend kan zijn. Maar dat is wederom speculeren. Super fijn in ieder geval dat het paard er goed vanaf is gekomen!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:18

Voor iedereen zijn ergste nachtmerrie als je met de paardentrailer op pad gaat. Gelukkig is het goed afgelopen en is het paard niet ernstig gewond geraakt.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:19

Wat een schrik! Heb het zelf jaren geleden meegemaakt. Ik was bijrijder. We zijn met een laaghangend zonnetje allebei weggedommeld en reden de middenberm in. We schrikken allebei wakker en ik verwacht te remmen en rustig de weg weer op te gaan. (Er was gelukkig bijna geen verkeer) Vriendin echter schrikt en geeft een enorme ruk aan het stuur waardoor we bijna 180 graden draaien. Trailer ondersteboven, paard door het dak er uit geslingerd en los op de snelweg.
We konden haar gelukkig snel pakken en met slechts enkele hechtingen liep ze later zo weer de trailer in om eindelijk naar huis te gaan

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 20:29

aishcream schreef:
Edhunter schreef:

Jeetje wat een vooroordeel. >;) het had jou bij bepaalde omstandigheden vast ook kunnen gebeuren. Je werkt toch met levende dieren en ongeluk zit in een klein hoekje. :j

Lijkt mij sterk, ze zullen met een vrachtwagen en trailer erachter, waar meerdere paarden in stonden vast wel aan de snelheid gehouden hebben.

Gelukkig is het dier nog in goede gezondheid, altijd naar zo'n ongeluk.

Nou, daar zou ik nou ook weer niet meteen zo zeker van zijn.

Zo draaide ik ooit eens bij Oss de snelweg op en werd voorbij gereden door een paardenvrachtwagen. Aangezien vrachtwagens maar 80km/h mogen, reed ik dus gewoon aan 80km/h verder. Ergens voorbij Arnhem werd ik weer ingehaald door die vrachtauto, Even voorbij Apeldoorn zag ik die vrachtwagen op een parkeerplaats staan en toen ik bij Meppel de A28 af ging, hing ie aan mijn trekhaak. Even verderop ging ik de weg af en hij rechtdoor, aan een snelheid die fors boven de 80km/h lag......

Dus nee, ik geef geen enkele garantie dat wie dan ook zich "wel aan de snelheid zal houden"......

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:27

Ik zit dagelijks op de weg en wat ik tegenkom met paardentrailers .... Ja bij 80% zit het gaspedaal vast ! Want we hebben een grote auto en een grote trailer mij kan niets gebeuren !!! Een paard is en levend wezen die ook wel eens zijn been verzet in een trailer en slingeren doe je dan zo maar ! Of deze mensen dat ook hebben gehad weet ik niet, maar helaas zijn heel veel ongelukken te wijten aan het feit dat men denkt dat het hen niet overkomt en gewoon gas kunnen geven..... Want 90 is toch niet te hard ??? 100 ook niet en dan nog veel die tegen de 120 rijden met hun trailer! Ga er zelf maar eens in staan met 80 km/ u kijk dan of je het nog wel wil...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:29

Wat een nachtmerrie.
Sterkte voor de eigenaren en gelukkig is het niet aan ons om uit te zoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren.
Daar worden mensen voor betaald die daar verstand van hebben.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:40

Edhunter schreef:
Ik zit dagelijks op de weg en wat ik tegenkom met paardentrailers .... Ja bij 80% zit het gaspedaal vast ! Want we hebben een grote auto en een grote trailer mij kan niets gebeuren !!! Een paard is en levend wezen die ook wel eens zijn been verzet in een trailer en slingeren doe je dan zo maar ! Of deze mensen dat ook hebben gehad weet ik niet, maar helaas zijn heel veel ongelukken te wijten aan het feit dat men denkt dat het hen niet overkomt en gewoon gas kunnen geven..... Want 90 is toch niet te hard ??? 100 ook niet en dan nog veel die tegen de 120 rijden met hun trailer! Ga er zelf maar eens in staan met 80 km/ u kijk dan of je het nog wel wil...

90 km per uur is gewoon de toegestaande snelheid..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:42

Edhunter schreef:

Ik denk dat heel veel van die gasten niet eens weten dat ze maar 90 mogen, Vooral Duitser jakkeren veel te hard. Ik reed deze week nog achter één die (keurig) 120 reed.

neocoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:39

Edhunter schreef:

Met een paardentransporter slinger je echt niet zomaar hoor. Zelfs met je trailer aan een gewone auto slinger je niet zomaar. En al helemaal niet met zo'n Westfalia die een zeer goede wegligging en vering hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:08

pillow schreef:
Edhunter schreef:

Ik denk dat heel veel van die gasten niet eens weten dat ze maar 90 mogen, Vooral Duitser jakkeren veel te hard. Ik reed deze week nog achter één die (keurig) 120 reed.

Duitsers mogen "tempo 100" ook met een paardentrailer! En ja, Duitsers zijn van het doorrijden.

Enne, een trailer gaat echt niet zomaar aan de slinger omdat een paard een poot verzet. Snelheid is geen enkel probleem. Ik ben echt ooit aan 120km/h de A50 afgejakkerd met 2 ton trailer aan de haak. Was niet de bedoeling, maar als je helemaal alleen op de weg bent (ja, echt waar!) dan ben je een stuk referentie kwijt. Als het dan ook nog eens vals plat naar beneden gaat, wil het tempo wel oplopen als je dat niet meteen door hebt. Maar ik kan je dus ook uit eigen ondervinding vertellen dat er helemaal niets gebeurt, dat je gewoon met beleid gas kunt minderen en dat de combi dan weer gewoon terug komt naar toegestane limieten.

Niet zeuren dus over snelheid want dat is totaal niet relevant! Het gaat om het jouw gedrag ten opzichte van het gedrag van de andere weggebruikers. DAAR gaat het fout......

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:08

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:11

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:17

Wat een geluk dat het goed is afgelopen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 08:47

Ik ben dan zo blij met mijn bockmann.
Daar kan je met je sleutel het slot omdraaien en beveiligd hij met een pin dat je hem niet eraf kan halen.
Dus je kan hem niet afkoppelen zonder hem weer van het slot te halen.

Zou standaard op iedere koppeling moeten zitten