Dublin: jaarling tot uitputting gereden en doodgeslagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Dublin: jaarling tot uitputting gereden en doodgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 10:16

Bokt.nl / www.equestriaworldnews.com

OPGELET: de foto in het bronartikel kan als schokkend ervaren worden

Een jong paard is, wellicht vrijdagochtend, doodgeslagen en achtergelaten op een weide in McAuley park in Dublin. De verschrikkelijke foto’s van het lichaam van het dier werden op Facebook gepubliceerd door My Lovely Horse Rescue en inmiddels duizenden keren gedeeld. De eigenaar van het paard Thunder bracht de organisatie op de hoogte.

Martina Kenny van My Lovely Horse Rescue vertelt aan de Irish Independent: "Een paar mensen namen contact met ons op. Ze hadden kinderen op het paard zien rijden tot het helemaal uitgeput was. Blijkbaar hadden ze een weddenschap afgesloten over wie hem het eerste op de grond kon krijgen. Toen het dier uiteindelijk uitgeput instortte, schopten ze hem dood en trapten ook nog zijn tanden uit. Het paard was amper een jaar oud en mocht dus nog niet eens bereden worden."

Anoniem

Re: Dublin: jaarling tot uitputting gereden en doodgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:18

Gatver gatver gatver, wat een nare* mensen zijn er toch :(

*understatement

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:20

Er zit toch duidelijk iets meer dan fout in de opvoeding van die kinderen. :(

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:20

Mijn God arm beest.
Ik vraag me dan alleen af waarom niemand in heeft gegrepen als er dus kennelijk wel getuigen zijn. Als je zoiets ziet trek je toch je mond open?!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:23

Als je als kind al zulke dingen doet, vraag ik me af of dat ooit goedkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:25

Dat vraag ik me ook af... als er is gezien dat het dier werd bereden, dan ga je er toch naar toe?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:25

Als ze weten dat er een weddenschap was is er dus contact geweest met die kinderen.

Dublin... Ierland... ja hoor, ik heb alweer zo'n vaag vermoeden uit welke bevolkingsgroep die kinderen gekomen kunnen zijn. Het begint (weer eens) met de T. ben ik bang. Zou ook verklaren waarom niemand wilt zeggen wie het waren.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:26

Fortitude schreef:
Ik vraag me dan alleen af waarom niemand in heeft gegrepen als er dus kennelijk wel getuigen zijn. Als je zoiets ziet trek je toch je mond open?!

Dit inderdaad...

Verder gewoon onbegrijpelijk, hoe komen die kinderen hierop?

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:27

Ik word hier zo misselijk van..... Wat een verknipte wereld.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:27

Ik kan me niet anders voorstellen dan dat die kinderen nakomelingen zijn van mensen die toch ook echt een hele grote steek los hebben zitten.. Als je je kind dusdanig hebt opgevoed dat hij hier geen second thoughts over heeft..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:28

Erg heftig verhaal. Ik ken dat gebied in Dub goed. Ben er niet zeker van of je het er levend vanaf zou brengen als je daar locals aan zou spreken, lastige kwestie.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:29

Amaris schreef:
Als ze weten dat er een weddenschap was is er dus contact geweest met die kinderen.

Dublin... Ierland... ja hoor, ik heb alweer zo'n vaag vermoeden uit welke bevolkingsgroep die kinderen gekomen kunnen zijn. Het begint (weer eens) met de T. ben ik bang. Zou ook verklaren waarom niemand wilt zeggen wie het waren.
Fout. Gaat in dit geval niet om de travellers.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:31

-:(- waar gaat dit heen.... heb er gewoon geen woorden voor. Ongelofelijk bruut dit. |(

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:31

Maar zo te lezen wel over types waar je niet blij van wordt? Iets vergelijkbaars dan of is het gewoon uitschot wat daar woont?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:37

Waarom open ik toch zulke berichten?
Misselijk word ik hiervan! Wat een ziekelijke daad.

Het zal je kind maar wezen. Hoe ga je hier als ouder mee om?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:41

Amaris schreef:
Maar zo te lezen wel over types waar je niet blij van wordt? Iets vergelijkbaars dan of is het gewoon uitschot wat daar woont?
Dat laatste. Er zijn (delen) van wijken waar echt uitschot woont.

Al heb je dat natuurlijk overal ter wereld. Het VK is wat dat betreft iets anders; de onderlinge verschillen zijn wat extremer.

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:42

vaag verhaal. Dan bel je toch politie als je het ziet. Of spreekt die lui aan. We zijn veel te bang om in te grijpen. En idd triest dat kinderen dit doen. En zegt iets over hoe deze kinderen behandelt zijn, worden. Maar als we met zijn allen idd zelf net zo reageren op kinderen als deze kinderen op dieren dan zijn we niet beter. Ik lees afschuwelijke verwensingen. Dat is in mijn ogen net zo slecht. Kinderen moeten liefdevol begeleid worden. Alleen dan worden het goede volwassenen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:44

woppeke schreef:
vaag verhaal. Dan bel je toch politie als je het ziet. Of spreekt die lui aan. We zijn veel te bang om in te grijpen. En idd triest dat kinderen dit doen. En zegt iets over hoe deze kinderen behandelt zijn, worden. Maar als we met zijn allen idd zelf net zo reageren op kinderen als deze kinderen op dieren dan zijn we niet beter. Ik lees afschuwelijke verwensingen. Dat is in mijn ogen net zo slecht. Kinderen moeten liefdevol begeleid worden. Alleen dan worden het goede volwassenen.

Mooi geschreven, amen :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:48

woppeke schreef:

Ik kan mij zo voorstellen dat de hulpverleners niet in de rij staan om dergelijke kinderen te begeleiden. Als dat gebied/die mensen zijn zoals sommigen hier beschrijven accepteren ze echt geen maatschappelijk werk aan de deur.

Dus ja, dan maar beter opsluiten, voor mijn part met enkelketting. Word toch nooit wat dan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:00

Walgelijk...
Arm, arm dier! |(

Liefdevol begeleiden?
Zulk tuig?
Ben het eens met Palmera.

En degenen die het gezien hebben en niet hebben ingegrepen zijn mi medeschuldig.
Zoiets laat je toch niet voor je ogen gebeuren???

Arm beestje...

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:04

ik zou graag willen in gerijpen laat ik dat voorop stellen.

Maar blijkbaar zijn het zulke tokkies...(en een kind van 12 is sterk hoor) stel het zijn er een stuk of 5..die kun je als volwassen echt niet aan als ze zich tegen jou keren.

Wel zou ik meteen de politie bellen maar ik ga heel cru niet mijn leven op het spel zetten.

overigens ben ik ook van mening dat deze kinderen een steekje los hebben zitten en dat dit verre van normaal gedrag is.

Kijk bijna ieder kind "speelt"weleens met mieren ofzo! bv water eroverheen gooien/ plat stampen...maar dit gaat wel verder dan stout gedrag en is verre van normaal. Kan mij dus ook niet voorstellen dat de ouders van deze kinderen "normaal"zijn.

Mijn dochter mag geen enkel dier pijn doen (ook als ze een mier bewust zou pletten etc zou ik daar boos om worden) zodat ze leert dat DAT niet kan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:22

Ah..wat ontzettend erg..:-{

Van mij mogen die kinderen idd ook op strafkamp..dat ze zoiets nooit meer in hun hoofd durven te halen..dat is wel het minste wat je kan doen uit respect naar het dier toe.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:30

Arm, arm dier.. Ik hoop voor het diertje dat het niet te lang geleden heeft.. Al ven ik er vang voor.. Wat een walgelijke kinderen.. Als je zoiets oo zo'n jonge leeftijd al kan doen, wat voorspelt dat dsn voor de toekomst?

Mijn hart bloedt voor dat dier.. :(

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:31

Daar zou ik heel graag een goede, onorthodoxe zeer zware straf voor bedenken, voor deze smerige randdebieltjes. Iets wat ze zal heugen de rest van hun leven

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:32

Pocca_Locca schreef:
Daar zou ik heel graag een goede, onorthodoxe zeer zware straf voor bedenken, voor deze smerige randdebieltjes. Iets wat ze zal heugen de rest van hun leven

Dat dus.. :j