Tweede plek tijdens Grand Prix-debuut Cornelissen en Aqiedo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Tweede plek tijdens Grand Prix-debuut Cornelissen en Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 18:14

www.bokt.nl

Na hun hors concours-wedstrijd in Emmeloord, heeft Adelinde Cornelissen de KWPN-gekeurde Aqiedo gisteren in Ermelo officieel gestart. En daarmee maakte de combinatie hun Grand Prix-debuut. "Wat een fantastische dag. Vanmiddag Aqiedo's eerste officiele wedstrijd gehad. Hij begon gespannen en schrikkerig maar naarmate de proef verstreek werd hij meer ontspannen en het einde zag er veelbelovend uit. Hij is een geweldig paard om op te rijden." aldus de Nijkerkse amazone op haar Facebook.

De proef in Emmeloord liet de gemoederen niet koud en vele reacties volgden. Gisteren scoorde de Undigo-zoon in Ermelo 68,90% en eindigde daarmee op een tweede plaats, achter Marieke van der Putten en Ambria.

Heleennn

Re: Tweede plek tijdens Grand Prix-debuut Cornelissen en Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:17

Dit snap ik niet, dat een ruiter als zij nog steeds aan de top kan eindigen. Niet anders dan gesleur in de bek van haar paarden. Ze is er reeds op aangesproken door de FEI maar dat leek helaas maar een lapmiddeltje en ze rijdt nu weer lekker door de bak met dezelfde rijstijl. Ik kan trouwens toch niet serieus de enige zijn die ziet dat dit paard niet tact zuiver loopt? Iets gek met de achterbenen, lijkt wel aan hanetred.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:19

Heleennn schreef:
Dit snap ik niet, dat een ruiter als zij nog steeds aan de top kan eindigen. Niet anders dan gesleur in de bek van haar paarden. Ze is er reeds op aangesproken door de FEI maar dat leek helaas maar een lapmiddeltje en ze rijdt nu weer lekker door de bak met dezelfde rijstijl. Ik kan trouwens toch niet serieus de enige zijn die ziet dat dit paard niet tact zuiver loopt? Iets gek met de achterbenen, lijkt wel aan hanetred.

Zie ik een filmpje over het hoofd ergens?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:32

Niobe schreef:
Heleennn schreef:

Voor zover ik weet niet, ben erg benieuwd naar videomateriaal maar het zou me verbazen als het er plots allemaal zuiver en gezond uit ziet. Weet niet of je het filmpje van op de hengstenkeuring (geloof ik?) gezien hebt?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:51

Er is wel een recent filmpje van haar hc wedstrijd in Emmeloord. Via de zoekfunctie wel te vinden. Dat zag er absoluut niet uit als een proef die tegen de 70% zou mogen scoren.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:52

Fijn voor haar... Ik ben benieuwd naar het beeld :-).

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:53

Dan mag ik hopen dat dit beter ging dan in Emmeloord :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:58

KellyDV schreef:

Dat hoop ik dus idd ook :=

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:18

Niobe schreef:
KellyDV schreef:

Dat hoop ik dus idd ook :=

_O-
Zeer benieuwd of er ook filmmateriaal is :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:47

Heleennn schreef:

Wanneer is zij aangesproken dan.?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:58

Best een tijd geleden al, naar aanleiding van een erg hardhandige proef op een groot concours. Een EK dacht ik. Ze heeft toen een waarschuwing op het protocol gekregen (geen officiële waarschuwing denk ik) dat het dringend wat zachter moest allemaal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:04

Wel nee.

Het was in 2010 - Parcival beet op zijn tong.

(En nog iets over de beste stuurlui....?)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:06

ElK 2011 won ze goud en in 2009 zilver incl een record.

En een krabbel op het protocol is toch ook geen aanspreking van de fei...? Fei kan officiële waarschuwingen uitdelen. En hoe weet jij dit dan? Zat je in het betreffende juryhok te schrijven?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:07

Ik zou zeggen zoek maar op YouTube. Vind het er ook alles behalve ontspannen uitzien

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:58

Niobe schreef:
Heleennn schreef:

Heleennn,
Je hebt nog geen filmpje gezien, maar jij ziet dag hij niet zuiver loopt en dat zij hem in zijn bek sleurt?

Bijzondere gave .... Of gewoon een vooringenomen mening die niet op beelden van deze proef is gebaseerd?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:15

Dit was begin de maand:

Ik vraag me trouwens af waarom ze het dekje altijd zo ver naar voren heeft, dat viel me bij Parcival ook altijd op.
Optisch lijkt het dan net of het paard heel weinig schouder/front heeft en vooral bij Parcival leek de rug achter het zadel dan eindeloos lang.

Vooral bij een langer paard legde ik het dekje altijd zo dat er voor het zadel maar een dun randje wit was, waardoor je zo veel mogelijk van de schouder zag. Soms kon de singel dan niet netjes door de lusjes of moest het lusje aangepast.
Het is puur optisch, maar vind het wel mooier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:54

Dit topic gaat over het officiële debuut. Het lijkt me, dat je daar pas een mening over kan geven, als je het gezien hebt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:20

Ik zat naast de jury te schrijven en vond het echt geen slechte of vervelende proef om naar te kijken en kon me wel vinden in de punten! Overigens hadden de jury bij C en H exact dezelfde punten gegeven en waren dus erg eensgezind in hun oordeel. Op basis van de op dat moment verreden proef en het op dat moment gegeven beeld een terechte tweede plaats denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:26

Nou damn, ik wou dat ik het haar na kon doen zeg!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:26

Heleennn schreef:
Best een tijd geleden al, naar aanleiding van een erg hardhandige proef op een groot concours. Een EK dacht ik. Ze heeft toen een waarschuwing op het protocol gekregen (geen officiële waarschuwing denk ik) dat het dringend wat zachter moest allemaal.

Kun je dit officieel bevestigen? Want het komt mij als dom gelul over.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 23:53

Is er geen totilas rel is hij er wel over Adelinde....

Ze is weer gestart en heeft volgens de jury goed genoeg gereden om deze punten te halen.
Dat vind ik fijn voor haar :D dressuur is gewoon een jurysport. Dus je kan er zo over denken als de meeste doen. De jury die erbij was dacht hier anders over. En deze gaf haar de punten die zij in hun ogen verdiende. Wees gewoon blij voor haar, en ga anders ergens anders lopen chagrijnen....

Wat hier gebeurt past mooi bij deze quote:

Waarom hebben de meeste manege's en pensionstallen een grote kantine?
..Dan is er voor alle "beste stuurlui" en "technische jury" plek!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:34

Ben benieuwd naar beelden, vond het vorige beeld (de onofficiele start) ook niet mooi of zuiver maar goed, ik heb er onzuiverder zien lopen en meer zien protesteren die meer ervaren waren op wedstrijd en hogere punten kregen dusja. Wat kan je dan zeggen van een 1e poging met veel spanning...
Hoop dat het al minder strak was dan de keer in Emmeloord.

Verder kan ik me niet herinneren dat ze een officiele waarschuwing gehad heeft. Ze rijdt IMO niet strakker dan andere toppers.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:40

Suelza schreef:
Ik zat naast de jury te schrijven en vond het echt geen slechte of vervelende proef om naar te kijken en kon me wel vinden in de punten! Overigens hadden de jury bij C en H exact dezelfde punten gegeven en waren dus erg eensgezind in hun oordeel. Op basis van de op dat moment verreden proef en het op dat moment gegeven beeld een terechte tweede plaats denk ik...

Goed om een mening te lezen van iemand die er verstand van heeft en er ook nog eens bij was! +:)+ +:)+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 10:52

Ik sluit me bij je aan, Yvonnepuntnl

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:15

R12312 schreef:
Heleennn schreef:

Kun je dit officieel bevestigen? Want het komt mij als dom gelul over.

Lekker woordgebruik, heel volwassen. En nee, zoals ik wel drie keer 'denk ik' en 'geloof ik' gebruikte kan ik dit niet officieel bevestigen.