In Londen is een nieuw fitnessapparaat in gebruik genomen. Het gaat om het mechanische paard Equicise en heeft een aanschafprijs van £50.000,-. Het mechanische paard is niet alleen voorzien van de nieuwste technologie, maar is ook op een unieke manier vanuit een enkele schets vervaardigd.
Paardrijd-veteraan Carol Andrews heeft zich ingezet voor de ontwikkeling van deze nieuwe machine en heeft via sponsoring van vrienden en klanten en een extra hypotheek op haar huis dit project gefinancierd. "Ik heb tientallen jaren paarden gereden, maar ik besefte hoe ongeschikt ik hier eigenlijk voor was", vertelde ze tegen Business Insider. "Om goed te kunnen rijden is veel spierkracht en conditie nodig en het is moeilijk om hiervoor de juiste oefeningen in een sportschool te vinden."
Na de uitwerking, waar personal trainer en danseres Vanessa Stanfield bij betrokken is, besloot zij om deze unieke machine te ontwikkelen om ruiters sterker, fitter en flexibeler te maken, zonder op een paard te zitten. Je rijdt tenslotte beter wanneer je zelf fit bent.