Kijkavond Excellent Dressage Sales een succes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Kijkavond Excellent Dressage Sales een succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 20:19

Bokt.nl/ omroepbrabant.nl

De veiling van dressuurpaarden in Hooge Mierde is er een voor mensen met een goed gevulde beurs. Het duurste paard ging er vorig jaar voor 450.000 euro uit. Zaterdag is de langverwachte veiling, maar woensdagavond konden belangstellenden de paarden alvast keuren op een kijkavond.

Het leek wel een mini-Indoor Brabant woensdagavond in Hooge Mierde. 37 paarden werden er gepresenteerd. In de stallen werden ze gereed gemaakt voor de veiling. "Ze worden gepoetst en gekamd. Alle manen vlechten we in. Ze moeten er pico bello uitzien als ze gepresenteerd worden aan het publiek" aldus organisator Joep Schellekens.

Rondom de bak waar de paarden reden stonden tafels opgesteld waar de belangstellenden onder het genot van een drankje de paarden eens goed konden bekijken. Elk paard reed meerdere minuten door de bak. Toch had lang niet iedereen echt interesse in het kopen van een viervoeter. "Ik woon in de buurt en het leek me wel leuk om zoiets eens te zien. Het is apart om mee te maken", aldus een bezoeker.

Op internet was de kijkavond ook te zien, net als de veiling van aanstaande zaterdag. Buitenlandse kopers kunnen zo makkelijk bieden. "Vorig jaar hebben we vier of vijf paarden online verkocht. Onder andere naar China en Scandinavië."

Wie interesse heeft, kan zaterdag terecht bij de veiling voor dressuurpaarden. Vergeet dan niet een goedgevulde portemonnee mee te nemen. Het goedkoopste paard moet namelijk al zo'n 15.000 euro opbrengen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:18

Het is live te volgen via Clipmyhorse.

De veilingmeester vindt zich zelf blijkbaar grappig met zijn uitspraak "This horse is bom proof, we have to sell it to Belgium"....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:20

harbourlight schreef:

De veilingmeester vindt zich zelf blijkbaar grappig met zijn uitspraak "This horse is bom proof, we have to sell it to Belgium"....

Die moet zich de ogen uit de kop schamen.
-O-

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:23

Ik volg ook via internet. Heb ik het dus toch goed gehoord vond het z'n vreemde opmerking dat ik dacht het verkeerd gehoord te hebben.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:39

tienus63 schreef:
harbourlight schreef:

Die moet zich de ogen uit de kop schamen.
-O-

Volgens mij heeft hij gewoon ietwat zelfspot, want als ik het me nog goed herinner is het een Belg.

s0173957

Re: Kijkavond Excellent Dressage Sales een succes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:59

Was het Frits niet?
Frederik De Backer?

Dan was het idd een Belg. Beetje zelfrelativering mag best, toch? Zijn wij Belgen meesters in.