België: Driejarig meisje raakt vermist op manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

België: Driejarig meisje raakt vermist op manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 19:45

Bokt.nl/ nieuwsblad.be

De lokale politie van Flémalle kreeg dinsdagavond een onrustwekkende oproep. De driejarige Maelyne was verdwenen uit de manege waar ze samen met haar moeder was. Met de hulp van een helikopter van de lokale politie kon het meisje echter dezelfde avond worden gered.

Maelyne bevond zich dinsdagavond met haar moeder op de manege in Flémalle toen ze rond 20 uur verdween. Haar jasje werd kort daarna teruggevonden bij de stallen. De mensen die aanwezig waren op de manege begonnen naar haar te zoeken.

De lokale politie van Flémalle bracht de plaatselijke politiezones en de federale politie rond 21 uur op de hoogte van de verdwijning van het meisje. Een 15-tal agenten begonnen met een zoektocht op de grond, een speurhond en een helikopter werden ter plaatse gestuurd. Ook de Cel Vermiste Personen kwam op het terrein.

Het feit dat het donker was en het gebied zeer moeilijk toegankelijk, vergemakkelijkte de zoektocht echter niet. Gelukkig werd Maelyne vrij snel gelokaliseerd in een bos op ongeveer 500 meter van de manege. Dankzij het gebruik van de thermische camera en de belichting van de helikopter van de federale politie, konden de ploegen op de grond Maelyne rond 23 uur gezond en wel terugvinden.

De exacte omstandigheden van de verdwijning zijn nog niet bekend.

MarlindeRooz

Re: België: Driejarig meisje raakt vermist op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:48

Ik denk dat die achter ander mensen aangewandeld is oid! :P
Fijn dat ze weer terecht is!

Misschien titel veranderen naar: raakte

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:56

Een kind van drie dat in haar "eentje" 500 meter verderop in een bos wordt gevonden?

Mijn nekharen gaan overeind staan. Brrrrr.

gelukkig is ze weer terecht

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:56

Hoe kan een 3jarig kind zover weg komen.. die verlies je toch niet uit het oog op een manege ? :n (op geen 1 locatie uiteraard.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:59

Gatsie, dat moet schrikken zijn geweest!

Heel fijn dat ze weer gevonden is!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:21

Arme ouders

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:41

Tessa_93 schreef:
Hoe kan een 3jarig kind zover weg komen.. die verlies je toch niet uit het oog op een manege ? :n (op geen 1 locatie uiteraard.. )

Ik heb er ook eens eentje gevonden geen idee hoe oud het was maar op een driewieler reed hij in het bos rond.Erg oud was hij niet want hij kon niet goed praten,hij wist alleen zijn voornaam en dat hij op nr1 woonde.
Maar waar en hoe?Kon moeilijk het hele dorp afbellen op alle nrs 1. Ik ben terug de richting uit gelopen vanwaar hij kwam en uiteindelijk zo een papa gevonden waar hij bij hoorde.Maar k denk dat ik zeker een km of 2 terug gelopen ben,sommige kinderen zijn erge avonturiers.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:57

Tessa_93 schreef:

Op die leeftijd kunnen kinderen zichzelf teleporteren, en zijn komen ze met ninja skills. Je let eventjes niet op, en ze zijn weg. Gebeurd elke ouder, en ieder die denkt dat het hun nooit zal overkomen is naïef. Het kan dus heel makkelijk! Zelf een keertje eentje tegen weten te houden die de winkel uit kwam stormen (zo klein, maar mensen wat snel) Ouders waren even wat achterop de verpakking aan het lezen en weg was die kleine. Ouders dood ongerust natuurlijk, maar jo.. kan gebeuren! Je moet ze ook gewoon aanlijnen op die leeftijd :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:02

Benfan schreef:
Tessa_93 schreef:

Op die leeftijd kunnen kinderen zichzelf teleporteren, en zijn komen ze met ninja skills. Je let eventjes niet op, en ze zijn weg. Gebeurd elke ouder, en ieder die denkt dat het hun nooit zal overkomen is naïef. Het kan dus heel makkelijk! Zelf een keertje eentje tegen weten te houden die de winkel uit kwam stormen (zo klein, maar mensen wat snel) Ouders waren even wat achterop de verpakking aan het lezen en weg was die kleine. Ouders dood ongerust natuurlijk, maar jo.. kan gebeuren! Je moet ze ook gewoon aanlijnen op die leeftijd :P

Nou, zonder gekheid; wij werden idd wel eens aangelijnd vroeger en mijn moeder door mijn oma ook vertelde ze. Daarna zag je het een hele tijd niet meer, maar nu zie ik wel eens moeders lopen met een wagen met een klein kind er in en het grotere kind (of 2) aan een polsbandje vast aan de wagen. Is nog niet zo'n gek idee... Je let 1seconde niet op en in die ene seconde kunnen een hoop ongelukken gebeuren :\

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:13

Mijn jongste dochter heeft ook aan een tuigje met een stuk touw gelopen.Kan het elke ouder aanraden.Ze is nu 13 en heeft er geen trauma van opgelopen.Ze is er ook niet van gaan blaffen :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:17

Mijn vriend werd vroeger idd ook wel eens aangelijnd: als ze naar de winkel gingen bv; plekken waar een klein kind in no time zich van moeders en vaders hebben losgerukt zeg maar :P

En idd wat Benfan zegt; die kleintjes zijn zo snel, ze hebben echt maar 1 seconde nodig, je draait je weer om en of de kleine is al uit het zicht of je ziet hem/haar een flink eind verderop weg waggelen, dat je echt denkt; Wat? Is die daar al helemaal??
500 meter is niets, ook niet voor een 3 jarige op avontuur, juist een 3 jarige op avontuur legt flinke afstanden af als je even niet oplet.

ontopic: gelukkig is het meisje terug gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:33

Fijn dat het meisje weer snel gevonden is.

Ik was er ook zo eentje... dus was ook aangelijnd. Dat begon al in de kinderwagen, ipv dan eruit te vallen bleef ik ernaast bungelen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 22:47

Zelfs op volwassen leeftijd worden ze nog wel eens aangelijnd :+ Dus er is niks mis mee. Kinderen zijn watervlug. Dus het kan iedereen overkomen zelfs de beste oplettende ouders op de wereld

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:51

Vroeger was mijn vader op zijn werk, een paar km van huis. Zegt zijn baas he, is dat niet jouw kind? Was hij op zijn driewielertje op weg naar opa en oma en reed hij op zijn driewielertje langs het Damsterdiep....
Mijn vader heeft hem opgepikt, maar mijn moeder lette echt goed op ons, ze was even met mijn andere broer bezig en foetsie was hij. Was voor mijn tijd trouwens... Kinderen zijn zooooo snel!!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:21

Vooral mijn jongste dochter.Een super talent.In de winkel keek ik naar links en keek weer naar rechts,kind weg.Daarom een tuigje.Ook omdat ze niet aan het handje en in de buggy wilde zitten.Los van mama is veel leuker.Toen zei oma dat wij ook een tuigje hadden vroeger.Dus moeders van bokt met een kind met verdwijntalent.Koop een tuigje *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:34

Ieder jaar vindt de reddingsbrigade op het strand vele verdwaalde peuters ook honderden meters verderop. Op een druk strand ben je ze helemaal zo kwijt en zonder kleding herken je ze op afstand ook niet zo maar.
Wij hadden vroeger op het strand een plaatje met veiligheids speld aan de zwembroek van de strandtent waar Mamma zat met op je rug met lippenstift het strandtentnummer.

Haha dat was voor het mobiele telefoontijdperk, nu hebben kinderen het mobiele nummer van Mamma of Pappa op hun arm

Tip is dan met de zon in de rug lopen ze te dwalen, kinderen hebben last van zon in de ogen. Dan zoek je inieder geval de goede kant op

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 06:49

janouk schreef:
Tip is dan met de zon in de rug lopen ze te dwalen, kinderen hebben last van zon in de ogen. Dan zoek je inieder geval de goede kant op

Dan is niet 100%, ik ging altijd naar de zon toe als kleine meid. Ik wilde de zon vangen :')

Ik ben ook opgegroeid met tuigje om, ik liep over heen en vooral water had een magische uitwerking op mij. Heb nu geen kinderen maar zodra ik zwanger ben komt er een tuigje in huis.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:05

Ook handig voor stuntende peuters in de kinderstoel.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 07:23

Kinderen zijn watervlug en kunnen muisstil zijn. Bij ons op het terrein ook eens voorgehad. Kleine liep steeds weg van de auto en paps riep hem terug maar ineens was die kwijt. Hebben hem wel snel teruggevonden in een hoekje achterin maar oef.
Mijn beste vriendin haar zoontje is 2 maar kent al perfect zijn naam, die van zijn ouders en zijn adres. Hebben ze geleerd op de crèche en vond het super toen ik het hoorde! Ze oefenen regelmatig in de winkel en als ik bv op bezoek ben en we gaan wandelen dan vragen ze me ook om hem te vragen waar die woont en zijn huis aan te wijzen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:59

Gelukkig is het kind gevonden en op tijd.
Je moet er toch niet aan denken dat het uren later was geweest.

Nou vraag ik me af wat een 3 jarige om 20.00 op een manege doet, die hoort al een uur in bed te liggen.
Verder vraag ik me af wat een 3 jarige uberhaubt op een manege moet, helemaal savonds.
En waarom was dat kind niet aangelijnd, vast gezet of zoiets?

Hopelijk hebben de ouders er van geleerd en stoppen ze de kleine voortaan op tijd naar bed met oppas.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:06

Tessa_93 schreef:

kinderen zijn watervlug en niet altijd voorspelbaar.... gelukkig is ze weer thuis! :j
(Dat adres kent die van ons ook , maar ze durft het niet tegen vreemden te zeggen te verlegen...dat is geen garantie. en aanlijnen doe je wel een hond maar niet je kind!) Het blijft altijd opletten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:16

Nou dat aanlijnen kun je ook heel prima met je kind doen. Ik heb ooit ouders op een grote wedstrijd gezien en zij hadden het kind ook aangelijnd. Ouders konden genieten van de wedstrijd en er werd voorkomen dat de springruiters een loslopend kind moisten ontwijken. Win-win lijkt me

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:18

Het scheelt ook nog eens een hoop stress. Ik ben vroeger ook eens weggelopen in Auvifauna. Was zo snel weg ineens

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:24

Ik ben in engeland opgegroeid en daar was het heel normaal dat kinderen aan de lijn liepen. Ik had een tuigje en een lijn voor om m'n pols, is het zelfde als wanneer je hand in hand loopt alleen dan verlengt :D

Wat moet dat eng geweest zijn voor de ouders zeg pfff.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 09:26

Als je je kind niet wil vast houden of aanlijnen , moet je niet naar terreinen gaan waar het gevaarlijk is voor kinderen.
Los laten lopen of spelen is dan levendsgevaarlijk!

Jij hebt gekozen voor die koter, dan moet je er ook voor zorgen en heb je geen zin om constant op je kleintje te letten
Neem je hem of niet mee, of je zet hem/haar vast.