Geen koeschijten maar ponypoepen op het voetbalveld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Geen koeschijten maar ponypoepen op het voetbalveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 19:27

Bokt.nl/ ad.nl

AfbeeldingFoto door Danielle Moeliker

Het c-veld van voetbalvereniging Achilles uit Veen moet op de schop. "Tijd voor een ludiek afscheid", vonden Kiki Verhaegen en Bianca van Eeten van de vereniging. Daarom stond afgelopen zaterdag "koeschijten" op het programma. Verhaegen en Van Eeten zochten de hele regio af naar een koe. Geen boer wilde echter een koe beschikbaar stellen omdat ze bang waren voor de stress en eventuele ziektes. Het hele feest afblazen was geen optie, dus werd plan B uit de la getrokken. Een boer in het dorp had wel een pony die hij beschikbaar wilde stellen.

En zo huppelde er geen koe over het voetbalveld, maar draafde pony Oscar een paar rondjes. Met zijn vlekken was hij een goede vervanging. Het voetbalveld werd verdeeld in kavels van 1 bij 1 meter. Voor 2,50 euro konden deelnemers er een kopen, de plek waar zij verwachtten waar de pony een hoop zou doen. Zou Oscar op een verkocht kavel mesten, dan zou de eigenaar daarvan 500 euro winnen.

En daar zijn theorieën op losgelaten. Zo koos de één voor de hoek, de ander voor de middenstip en weer een ander berekende de lijn die het dier kan lopen. "Ik heb mijn kansen gespreid", vertelt Alfred Honcoop. "Ik heb schuin voor de goal een paar kavels en nog een paar verderop. Ik had eigenlijk een spoor van suikerklontjes neer moeten leggen." Toen Oscar tot rust kwam en zich te goed deed aan grassprietjes, begon het wachten. Voetballende jongens, roepende kaveleigenaren en toeterende automobilisten brachten Oscar niet van de wijs.

Uiteindelijk moesten de toeschouwers ruim 45 minuten wachten voordat Oscar zijn staart omhoog tilde en een mooie hoop liet vallen. Er werden maar 600 van de 5000 kavels verkocht. De hoop viel gelukkig op een verkocht kavel.

KimD

Re: Geen koeschijten maar ponypoepen op het voetbalveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:31

Wat ontzettend grappig! _O-

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:33

Haha, dit is zo leuk _O- Nu vraag ik me wel af waar op het veld de winnende kavel lag, zou de theorie van 'de hoek' kloppen? :))

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:36

Haha geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:37

:') 600 voetbalmannen die naar een paard zitten te kijken tot hij gaat mesten.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:20

geweldig :D dat zijn leuke gokjes, diervriendelijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:21

Ge-ni-aa, hoe kóm je erop :')

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:35

Slim paardje! Heeft 45 minuten "geprofiteerd" van het gras!