Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

FrNo schreef:Daarom rijd ik ook liever niet met trailer op de snelweg.
Citaat:trailers.........bijzondere weggebruikers!!
Ja lieve mensen we rijden als trutten met zo´n trailer, maar probeer zelf maar eens je balans te houden op een rijdende aanhangwagen en je snapt waarom. Daarbij zorgt de hoogte van de trailer ervoor dat hij bij snel uitwijken kan omvallen. Ook is onze remweg erg groot, waardoor we meer dan gemiddeld afstand houden. Daarbij is snel remmen niet heel fijn voor het paard achter in de trailer. Als ik dus mijn auto langzaam op een verkeerslicht af laat glijden is het niet omdat ik ruimte maak zodat jij hem ervoor kan gooien, waardoor ik alsnog boven op mijn rem moet. Het is om mijn paard, waar ik zeer veel om geef, overeind te houden in een wiebelende trailer.
Helaas is het leed dat bij paarden veroorzaakt wordt door mensen die ons plots laten remmen en uitwijken over het algemeen genomen voor bestuurders minder zichtbaar. Eigenaren merken het helaas wel in de vorm van trailerlaadproblemen, paarden over de voorstang en beschadigde benen bij het verlaten van de trailer. En dan heb ik het nog geen eens over de paarden met pijn die in de trailer onderweg zijn naar een dierenarts. Volgende keer als je een auto met een trailer ziet trutten bedenk dan dit geen auto met aanhangwagen is met met één van iemands dierbaarste levende bezittingen.
CBR besteed meer aandacht aan bijzondere weggebruikers. Wat te denken van menwagens? Zij dienen zich op te stellen als auto's, maar de bestuurders van auto's zijn hiervan niet of te weinig van op de hoogte, wat regelmatig (bijna) ongelukken veroorzaakt
Roodvos schreef:Nou, die van mij ook.
Heb de afgelopen maand paar keer behoorlijk eind met paard op de trailer moeten rijden. Als je ziet hoe mensen passeren, afsnijden, op het laatste moment nog schuin voorlangs van de linkerbaan over het verdrijvingsvlak de afslag nemen of je bij baanwisseling op een knooppunt je er gewoon niet tussen laten en bewust iedere keer het gat weer dichtrijden. Zo asociaal. Soms een wonder dat het allemaal goed gaat.
Willemina_L schreef:Sclimpre schreef:Max snelheid (in Belgie) met een aanhangwagen is 90km/u. Dat is weinig geweten. Je ziet helaas ook wel vaker auto's met (lege?) aanhangwagen sneller rijden.
In België mag je gewoon 120 op de snelweg met aanhanger tenzij de totale massa boven de 3500 kg is.