William Fox-Pitt opnieuw gevallen, geen ernstige gevolgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

William Fox-Pitt opnieuw gevallen, geen ernstige gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 08:07

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Eventingruiter William Fox-Pitt laat weten dat hij helemaal in orde is, na zijn eerste val sinds zijn comeback eerder deze maand. De Brit, die in de herfst een ernstig hoofdletsel opliep, viel tijdens de cross-country in Weston Park afgelopen zaterdag.

"Ik ben helemaal in orde, het is goed om het achter de rug te hebben. Parklane Hawk raakte de bovenkant van de hoekhindernis en viel. Hij ging erg goed tot op dat moment, hij voelde goed," zegt Fox-Pitt. "Parkland Hawk raakte gelukkig niet gewond en lijkt perfect in orde."

Ook de vrouw van Fox-Pitt, Alice Plunkett, tweette dit weekend om zijn fans gerust te stellen. "William is gevallen op Weston Park. Hij is helemaal in orde. Opgelucht om de eerste val na zijn ongeluk achter de rug te hebben, zonder ernstige gevolgen."

Fox-Pitt rijdt later deze week nog in Belton, waar hij met drie paarden (Cool Mountain, Little Fire en Secret Night) op de startlijst staat. Hij staat met Parklane Hawk, met wie hij in 2011 won in Burghley, ook op de startlijst van Badminton. "Dat is wat hij zou moeten doen en wat ik met hem zou willen doen als ik goed rij, maar we zullen zien," zegt Fox-Pitt. "Ik zou graag in Badminton zijn voor mijn sponsors en voor Catherine Witt, de eigenares van het paard. Het is ook leuk voor het team om vooruit te kijken naar Badminton, maar het is geen noodzaak. Als hij in vorm is, waarom niet? En als hij niet in vorm is, kunnen we misschien op Burgley mikken."

Essie73
Hoofdmoderator

Re: William Fox-Pitt opnieuw gevallen, geen ernstige gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:30

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic berichten verwijderd. Je mag hier inhoudelijk op het bericht reageren, indien je een foutje ziet kun je dit melden via het knopje "foutje gespot". Het is niet de bedoeling een foutje in het topic van een nieuwsbericht zelf te vermelden