Vrouw mag geen dieren meer houden wegens verwaarlozing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Vrouw mag geen dieren meer houden wegens verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 20:46

Bokt.nl/ nieuwsblad.be

Cindy D. mag de komende drie jaar geen dieren meer houden. Dit vonnis sprak de rechtbank in Leuven maandag uit. De 41-jarige vrouw werd schuldig bevonden aan verwaarlozing van een hele collectie dieren. Op haar terrein werden eind 2014 drie paarden, een twintigtal honden, enkele chinchilla's, cavia's, schildpadden en een papegaai verwaarloosd aangetroffen.

Cindy D. werd eind vorig jaar door dezelfde Leuvense rechtbank veroordeeld voor het verwaarlozen van dieren, maar ging in hoger beroep. In het voorjaar van 2014 zouden haar paarden over onvoldoende voedsel en water beschikken. Ook werden de paarden slecht verzorgd. Eén paard was er zo erg aan toe, dat men hem moest laten inslapen.

Tussen 25 mei en 18 november 2014 verwaarloosde de Kortenbergse vrouw een twintigtal honden, enkele chinchilla’s, cavia’s en schildpadden en een papegaai. De verwaarlozing werd vastgesteld tijdens twee controles. Ondanks aanmaningen verbeterde de situatie niet.

Het nieuwe vonnis voorziet in een uitzondering voor het houden van twee honden. De boete van 1.800 euro blijft behouden.

Monchou

Re: Vrouw mag geen dieren meer houden wegens verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:51

..... 3 jaar? :=

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:53

Ik vraag me af wat er na die drie jaar gebeurt- blijft zo iemand altijd wel in de kijker?

In elk geval zijn de verwaarloosde dieren nu gelukkig op een betere plaats...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 00:20

aangezien ze nog wel 2 honden mag houden/hebben; mag toch hopen voor die dieren dat er regelmatig eens controle wordt gehouden bij dr.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 00:44

Drie jaar is wel erg kort voor de verwaarlozing van 'zo'n grote collectie' :\ .
Ik mag hopen dat ze haar wel even een beetje in de gaten houden 8)7 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:21

3 Jaar en 1.800 euro, ach ja, wat kan je er van zeggen... 8)7

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:33

Dus, ze mag de komende drie jaar geen dieren houden, maar toch wel want ze mag twee honden houden? En ze krijgt een boete wel 1.800 euro? Zozo, wat een straf.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:41

Ik vermoed eigenlijk wel dat deze vrouw een psychische stoornis heeft, anders verzamel je niet dergelijke hoeveelheden dieren, en dan wordt daar in zo'n vonnis wel rekening mee gehouden. Maar niet alles komt in de krant, en dat hoeft ook niet.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 09:53

Ibbel schreef:
Ik vermoed eigenlijk wel dat deze vrouw een psychische stoornis heeft, anders verzamel je niet dergelijke hoeveelheden dieren, en dan wordt daar in zo'n vonnis wel rekening mee gehouden. Maar niet alles komt in de krant, en dat hoeft ook niet.

Ik denk ook aan een psychische stoornis... wat inhoudt dat ze geneigd zal blijven dieren te "verzamelen". Dus is er controle en hulp nodig voor die vrouw.
Niet alleen voor de dieren, maar ook voor haarzelf.