Tijdens een dressuurwedstrijd op manege en pensionstal VarioHippiQue in Velsen-Zuid is wel een heel bijzondere prijs uitgereikt. Winnares Laura Angelique Kompier mag als eerste prijs namelijk een paard uitzoeken welke gefinancierd zal worden door pensioneigenaar Valentijn van Weering.
"Wauw, ik kan het nog steeds niet helemaal beseffen." aldus Kompier op Facebook. "Ik heb de selectie van VarioHippiQue bewonnen, wat betekent dat ik een paard 'uit mag zoeken', wat gefinancierd wordt door Valentijn van Weering." Kompier mag het paard een jaar zover mogelijk proberen door te trainen en het dier daarna verkopen, waarbij de winst gedeeld wordt tussen haar en Van Weering. "Valentijn onwijs bedankt voor deze gave kans!".
Vorige maand gaf Van Weering, zelf bekend door zijn aanschaf van Grand Prix-paard Vingino (v. Polansky), nog een "total bodyscan" ter waarde van meer dan duizend euro weg tijdens de subtopwedstrijd op zijn stal. Grand Prix-amazone Nicky Broxterman was toen de gelukkige winnares.

En wat als dit nu haar "once in a life time horse" blijkt te zijn en ze hem gewoon wil houden?