Glock's Undercover niet aan de start vandaag in Zeeland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Glock's Undercover niet aan de start vandaag in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 10:38

* http://www.bokt.nl / Facebook

Afbeelding

Glock's Undercover zal vandaag niet aan de start komen in de Grand Prix Special. De Ferro-zoon maakte donderdag zijn rentree tijdens CDI Zeeland, maar behaalde zijn laagste percentage ooit dankzij de vele spanning die hij had. Met name de grote fout in de tweede piaffe drukte de totaalscore, waardoor Gal niet hoger eindigde dan zesde met 70,220%.

"We hebben Fritsie teruggetrokken voor deelname aan de Grand Prix Special. Hij werd vandaag in de training weer te heet. Het is niet ons weekend." zo meldde Glock's Horse Performance Centre gisteren via Facebook. Eerder meldde Gal ook zijn andere paard Glock's Sir Schenkenberg af. De Sir Donnerhall I-zoon zou een dik been hebben.

Nadine_S

Re: Glock's Undercover niet aan de start vandaag in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:55

Verrast me niet. Jammer en zonde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:07

Inderdaad jammer, maar misschien gaan ze nu op zoek naar het waarom!!! Ik vind Edward en Hans Peter echt fantastische ruiters maar krijg steeds meer een "afkeer" van het hoog optrekken van de voor en achterbenen wat je bij bijna elk paard van Edward ziet. Het is niet mooi meer en natuurlijk ben je absolute toppaarden nodig maar ik vraag me wel af of het niet te ver is doorgeschoten op deze manier. Dit dier kan het blijkbaar niet aan om nu het gevraagde te tonen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:37

Verbaast ook mij niet. In het filmpje van gisteren(?) Kon je goed zien dat in de eerste draf het linkerachterbeen er maar wat ongebruikt achteraan bungelde...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:09

Zó mee eens:

Citaat:
Inderdaad jammer, maar misschien gaan ze nu op zoek naar het waarom!!! Ik vind Edward en Hans Peter echt fantastische ruiters maar krijg steeds meer een "afkeer" van het hoog optrekken van de voor en achterbenen wat je bij bijna elk paard van Edward ziet. Het is niet mooi meer en natuurlijk ben je absolute toppaarden nodig maar ik vraag me wel af of het niet te ver is doorgeschoten op deze manier. Dit dier kan het blijkbaar niet aan om nu het gevraagde te tonen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:12

Ik ben benieuwd hoe Gal en Undercover verder gaan evolueren als combinatie. Voor nu is het in ieder geval een goede beslissing om Undercover terug te trekken.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 13:12

Eerlijk tegenover het paard als hij op het moment zo nerveus is. Op die stomme opmerkingen over te hoog opgetrokken benen die hij niet aan kan ach :x :x

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:08

Lijkt me de beste beslissing geweest.
En nu lekker bijkomen in de wei <3
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:16

proudmama schreef:
Eerlijk tegenover het paard als hij op het moment zo nerveus is. Op die stomme opmerkingen over te hoog opgetrokken benen die hij niet aan kan ach :x :x

Tja, vorig jaar was het hetzelfde verhaal en nu weer en dan kun jij het een stomme opmerking vinden, prima. Ik zeg dat ik hun ruiterkwaliteit bewonder maar zet vraagtekens bij de extra bewegingen die sommige van zijn paarden maken. Het kan ook nog te snel gaan. En het is heel gemakkelijk om vanuit bewondering te schreeuwen dat mijn opmerking stom is, kom dan met iets om dat te weerleggen zou ik zeggen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:28

Floor_x schreef:
[ Afbeelding ]

Mooie foto! is hem dat echt?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:35

Knakker schreef:
Floor_x schreef:
[ Afbeelding ]

Mooie foto! is hem dat echt?

Ja :) staat op hun Facebook pagina.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:39

Ik bewonder absoluut hun kwaliteit als ruiters. Ik doe het ze niet na. Maar ik vind hun rijdstijl niet prettig. Wel eens nagedacht hoe het komt dat die voorbenen zo hoog worden opgetrokken. Dan doen paarden die niet over de rug worden gereden worden. En met een holle rug maakt een paard adrenaline aan. Ook als ze felext worden tijdens het inrijden zoals Gal dat doet. Geen durglassigheid, geen swung en ook geen ontspanning. En daar kan het ene paard beter mee omgaan dan de andere. Maar goede keus dat ze naar huis zijn gegaan.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 14:44

Wat een kritiek weer Undercover is nooit een grote draver geweest met lossigheid in het lopen Hij moet het hebben van het mega kunnen zitten in de pi - pa en pirouttes Hetzelfde als zijn vader Ferro Dat was ook geen grote beweger Het ene paard is nu eenmaal heter dan de andere

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:42

Ik vind dat Edward maar eens flink aan de slag moet met Zonik en/of Toto jr :D
Niet dat hij dat niet doet natuurlijk (neem ik aan) maar dat lastige karakter van Undercover gooit steeds vaker roet in het eten. Zo jammer..

Daarbij vind ik met name Zonik een mooiere verschijning en fijner om naar te kijken.

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:16

Floor_x schreef:
[ Afbeelding ]

valt me op dat hij geen deken op heeft....... zo heel warm was t vandaag niet :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:19

ansje325 schreef:
Floor_x schreef:
[ Afbeelding ]

valt me op dat hij geen deken op heeft....... zo heel warm was t vandaag niet :o

Met 15 graden vol in de zon een deken op? :+

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:19

ansje325 schreef:
Floor_x schreef:
[ Afbeelding ]

Ben jij wel buiten geweest? Hier was het gewoon 17 graden en volop zon. Zou hier de deken er ook afgetrokken hebben als ik een paard had.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:21

ansje325 schreef:
Floor_x schreef:
[ Afbeelding ]

Niet warm? Weet niet waar jij woont, maar hier is het lente *\o/*.

Verstandige keuze van Ed, hij kent zn paard toch het beste. En ja, om op dit niveau zo te kunnen presteren moet je paard wel behoorlijk heet zijn, niet raar dat het met winderig weer dan een beetje tever doorslaat. Heel eerlijk van Ed om dan niet te starten en een andere x weer te proberen. Topsport is ook omgaan met tegenslagen.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:31

Heerlijk om te zien, een toppaard 'in zijn blootje' lekker in de zon genietend van het voorjaarsgras.
Hete paarden die niet vol gas weg mogen spurten gaan hun bewegingsdrang uiten door de benen hoger op te trekken. :D
Topruiters en toppaarden. Petje af voor dat hele team!

Jammer dat het hier maar 11 graden zonder zon bleef... :(

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:42

Ik vond Edward goed. Goede beslissing ook!
En onze paarden stonden vanmiddag ook zonder deken buiten. Het was 17 graden hier. Heerlijk, lekker rollen bollen....

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 19:43

ansje325 schreef:

Ik was juist blij verrast dit paard zonder deken te zien! Heerlijk toch na een heel seizoen dekens op!

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:28

Zo jammer voor Edward.. mening amazone of ruiter had zijn paard allang weg gedaan als die dit karakter had.. heb zoveel respect voor Edward dat hij niet opgeeft en gewoon door blijft proberen op het HOOGSTE niveau met dit paard in de wereldtop. Zonik vind ik fantastisch , wat een harmonie en gevoel. Dat wordt een hele beste opvolger. Persoonlijk vind ik hem beter dan totojr.

En wat ed en fritsie nu gaan doen ? Dat zal team glock wel het beste weten. Persoonlijk denk ik dat dit een kwestie is ban tijd. En km maken , als hun weer in oude ritme komen dan gaan ze stralen in Rio.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:47

Het is wachten op gribaldi taferelen.
Hopelijk gebeurd dat niet in RIO 2016 maar nog daarvoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 09:24

Gek dat het nu ineens allemaal aan het paard ligt. :)
Dat snap ik niet aan bokt.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 15:12

ansje325 schreef:
Floor_x schreef:
[ Afbeelding ]

Het valt mij op dat hij zoveel bescherming aan zijn benen heeft.
Of hij staat maar heel eventjes buiten, of dit is slecht voor de benen. Zal het eerste wel zijn. :+