GB: Motorrijder brengt losgebroken pony in veiligheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

GB: Motorrijder brengt losgebroken pony in veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 16:01

Bokt.nl/ shropshirestar.com

De Britse motorrijder Matt Lakin wist vanmorgen een ontsnapte pony van de weg te halen die richting de snelweg draafde. Een camera, die aan de helm van de motorrijder bevestigd was, heeft de reddingsactie vastgelegd.

Lakin was onderweg naar zijn werk toen hij het paard zag ontsnappen uit een weiland. Toen de motorrijder in de gaten kreeg dat het paard richting de snelweg draafde, besloot hij in actie te komen.

“Ik wist meteen dat ik het paard in veiligheid moest brengen en dat kon alleen door hem van de weg te halen” Aldus Lakin. “Ik besloot het paard te volgen, maar hij draafde zo hard dat ik erg dichtbij moest komen om het paard de weg af te snijden zonder hem te bezeren. Gelukkig minderde het paard vaart, waardoor ik hem zonder problemen naar een veilig stuk land kon brengen. Het filmpje plaatste ik op Facebook en Twitter in de hoop dat ik daarmee de eigenaren zou vinden.”

Inmiddels zijn de eigenaren van het dier opgespoord.

Klik hier voor het filmpje.

Tarenko

Re: GB: Motorrijder brengt losgebroken pony in veiligheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:38

Gelukkig is er niemand gewond geraakt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:51

Mooi en netjes gehandeld!

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 00:18

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 06:31

Mooi filmpje heeft hij gemaakt! Goed wat hij doet, veel mensen zouden gewoon doorrijden, en als niet-paardenmens voor een (best hard) dravend paard gaan stilstaan om hem af te rennen is nogal spannend! Erg mooi om te zien dat hij het wel doet, dus :)

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 06:57

Top!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 07:23

Als hij een niet-paardenmens is(ook voor een wel paardenmens trouwens :P ) Vind ik dat hij erg netjes handelt, netjes er om heen rijden en rustig "afsnijden". Erg slim gedaan

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:38

siskeh schreef:
Als hij een niet-paardenmens is(ook voor een wel paardenmens trouwens :P ) Vind ik dat hij erg netjes handelt, netjes er om heen rijden en rustig "afsnijden". Erg slim gedaan

Inderdaad, top gedaan!

En zeker niet geheel zonder gevaar voor zichzelf ook; je bent en blijft enorm kwetsbaar op de motor, en 't is maar afwachten of het paard voor jou en je motor ook echt stopt.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 15:05

Zo heb ik gister mijn bescheiden Nissan Micra voor een 'kudde' paarden gegooid. Liep een pony los op de drukke 80km weg tijdens de spits, verkeer langzaam rijdend en stoppen, ze hadden gelukkig in de gaten dat er wat loos was. Ik denk die moet maar even van de weg afgeholpen worden, dus wilde de ventweg op rijden om mn auto kwijt te kunnen, vervolgens zie ik nog 4 grote paarden aan komen galopperen, vanaf het erf richting de weg. Ik al toeterend mn auto voor de oprit gegooid, uit gestapt en gelijk begonnen met brullen zodat ze omdraaiden en terug gingen. Pony zag zn maatjes terug rennen dus ging gelukkig de grote weg af zn maatjes achterna. Paarden waren knetter het erf op en neer aan het rennen. Heb ze de bak ingejaagd, hek dichtgedaan en de eigenaren (die gewoon thuis waren maar niks door hadden) maar even gewaarschuwd dat hun dieren bijna een levensgevaarlijke chaos op de grote weg veroorzaakt hadden. Vond het fijn dat het goed afgelopen was en ik op tijd was met ze terugjagen. Achteraf gezien mazzel dat ze nog het respect voor mn kleine autootje en mn gebrul konden opbrengen, voor het zelfde geld waren ze doorgedenderd en had ik een op mn motorkap gehad