Selectie WK jonge menpaarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Selectie WK jonge menpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 10:25

https://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

Op 25 juli 2016 wordt op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo de selectie voor het WK Jonge Menpaarden 2016 gehouden. Het WK zelf is van 08 tot en met 11 september 2016 in het Franse Conty. Er zijn drie leeftijdscategorieën: 5-jarige, 6-jarige en 7-jarige menpaarden.

Vorig jaar behaalde Arie Dibbits heeft met zijn toen zevenjarige ruin Dynamo (v. Sunny Boy) zilver op het Wereldkampioenschap voor jonge menpaarden in Mezőhegyes, Hongarije. De tweede Nederlandse combinatie, Gjalt Jan Jansma en Dandy-Jane (v. Special D) haalde de finale net niet.

assie

Re: Selectie WK jonge menpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:08

Leuk!
Alleen vraag ik me wel af of de data kloppen? Op de FEI site staat namelijk dat Conty 8t/m11 september wordt verreden.

En ik kan nergens vinden wat de eisen zijn om mee te mogen doen. Lijkt me namelijk heel gaaf om zo'n wedstrijd eens mee te maken :j . Ik denk alleen dat mijn schimpie en ik daar niet echt gekwalificeerd genoeg voor zijn :o

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 11:09

Hmmm, ja daar zeg je wat! Ik ben het ff aan het checken.
Dit is wat er over de eisen gepubliceerd staat en hier staat de datum op 25 - 28 augustus.
Op de Hoefnet-kalender staat idd 08 t/m 11 september.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 11:29

Gecheckt en je hebt gelijk Assie _/-\o_ ! Ik heb het aangepast (ook op Hoefnet).

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:31

Ja, ik had die eisen inderdaad gevonden. Maar ik vind ze vrij summier: je moet een FEI paspoort hebben en je paard moet in de juiste leeftijdscategorie vallen. That's it?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:35

assie schreef:
Ja, ik had die eisen inderdaad gevonden. Maar ik vind ze vrij summier: je moet een FEI paspoort hebben en je paard moet in de juiste leeftijdscategorie vallen. That's it?

Blijkbaar... op de selectiedag zullen ze wel kijken of je paard aan de eisen voldoet, dus wie niet waagt.... :)* :)

edit: FEI - paspoort is wel een prijzig ding.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:43

Wie niet waagt wie niet wint idd.
En ja, die kosten :wow: 300 voor het paspoort, dan nog de exportkosten, deelname aan de wedstrijd, afdracht aan de KNHS. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het naar de wedstrijd toe gaan.

Sponsoring anyone O:) ?