Tweevoudig Olympisch worstelaar opgepakt na dood 22 paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Tweevoudig Olympisch worstelaar opgepakt na dood 22 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 07:52

bokt.com / www.theage.com
Ingestuurd door kaatje77 en charrr91

Een Australische Olympiër en paardentrainer is beschuldigd van 92 misdrijven, nadat 22 paarden dood werden teruggevonden op zijn terrein in het Australische Victoria. Buren zochten zondag naar de oorzaak van een vreselijke stank en vonden de dode paarden. 22 paarden werden dood aangetroffen, een moest ingeslapen worden en nog eens 22 paarden waren zwaar ondervoed.

De 63-jarige eigenaar, Bruce Akers, heeft Australië als worstelaar vertegenwoordigd op de Olympische Spelen van 1972 en 1976. Hij staat bekend als paardentrainer. De politie kon de man eerst niet vinden, maar maandagochtend (Australische tijd) maakten onderzoekers bekend dat ze hem hadden gearresteerd. Akers werd beschuldigd van 92 gevallen van wreedheid jegens dieren en criminele misdrijven. Hij werd wel op borgtocht vrijgelaten en moet zich aan een aantal voorwaarden houden. Akers kan tot twee jaar cel en een boete tot 74.620 dollar krijgen. Als hij schuldig wordt bevonden, mag hij tien jaar lang geen dieren houden.

Volgens zijn advocate is Akers niet de eigenaar van de paarden. Ze zegt verder dat hij ernstige fysieke en mentale problemen heeft en dus niet in de gevangenis kan blijven. De advocate stelt dat de gezondheid van de paarden ook beïnvloed kan zijn door asbestmateriaal dat vlakbij gedumpt werd.

De politie en de brandweer moesten gisteren, samen met vrijwilligers, de dierlijke resten opruimen. Men probeerde ook al verzorging te vinden voor de ondervoede paarden. Dierenbeschermingsorganisatie RSPCA kreeg twee weken geleden al een waarschuwing over de paarden van Akers. Akers stond hij de organisatie bekend, maar de inspecteurs wilden niet zonder politiebegeleiding zijn terrein betreden, omdat ze vreesden voor hun veiligheid. In maart kreeg de RSPCA al een voorlopig rapport, dat aangaf dat de paarden op het terrein niet voldoende voedsel kregen. "Het spijt ons dat het rapport de situatie die gisteren is ontdekt, niet accuraat beschreef en dat je van buiten het terrein niet kon zien wat er aan de hand was, " zegt Jon McGregor van de RSPCA. "Gisteren kregen we een telefoontje van iemand die ons gedetailleerde informatie gaf over de toestand van de paarden en die vertelde dat er al paarden overleden waren."

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 11:11

Wat een naar verhaal :\ . Wel raar dat niemand eerder heeft gecheckt hoe het daar aan toe gaat. Vooral, omdat het blijkbaar niet allemaal zijn eigen paarden waren...

kally

Re: Tweevoudig Olympisch worstelaar opgepakt na dood 22 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:28

Wat triest...maar altijd raar dat in dit geval dan 10 jr geen dieren meer gehouden mogen worden, dat zou nooit meer moeten zijn voor mensen die dieren verwaarlozen..

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 12:54

10 jaar lang geen dieren? NOOIT meer dieren voor deze man.... -:(-

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 16:49

Vreselijk! En dat noemt zich een paardentrainer... Dat er niet iemand eerder aan de bel heeft getrokken..

Liindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:28

Vreselijk, zo iemand zou nooit geen dieren meer mogen hebben

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:32

Vreselijk verhaal. En maar 2j cel voor 23 dode dieren en 22 verwaarloosde dieren.. van mij mogen ze dat veel zwaarder bestraffen als dit

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:07

The_Cat schreef:
Vreselijk verhaal. En maar 2j cel voor 23 dode dieren en 22 verwaarloosde dieren.. van mij mogen ze dat veel zwaarder bestraffen als dit

helemaal mee eens

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:54

Die zal wel heel veel klappen op z'n kop hebben gehad dan.
Lijkt me dat hij nu ook vrij oud is gezien de genoemde OS? Kan me wel voorstellen dat deze man mentaal niet goed is.

Arme dieren :n

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:06

Hij eet zelf in ieder geval meer dan genoeg zo te zien.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:07

Lisitano schreef:
Lijkt me dat hij nu ook vrij oud is gezien de genoemde OS? Kan me wel voorstellen dat deze man mentaal niet goed is.

mwah, hij was worstelaar, geen bokser.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:40

farahdiba46 schreef:
Lisitano schreef:

mwah, hij was worstelaar, geen bokser.

Ook dan kun je beste klappen krijgen hoor ;)
Ik heb het bij rugby ook gezien, paar keer een tik tegen je kop en je vergeet al of je nou je tanden hebt gepoetst of niet. Hoeft geen gerichte klap te zijn om vocht je hersenen in te tikken.