Duitsland: twee kinderen gewond bij aanval op pony-carrousel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Duitsland: twee kinderen gewond bij aanval op pony-carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-16 18:42

www.n-tv.de/bokt.nl

.

Op het volksfeest Hamburger Dom is een grote attractie voor met name families, de pony-carrousel. Afgelopen vrijdagavond bestormden echter vier mannen de pony-carrousel met rood-wit afzettingslint. De pony's in de carrousel schrokken dermate dat de begeleiders ze niet meer in bedwang konden houden. Twee kinderen raakten hierbij lichtgewond doordat ze met hun voeten in de stijgbeugels bleven hangen en werden meegesleurd. Omstanders wisten een van de vier mannen te pakken en over te dragen aan de politie.

De pony-carrousel, waarbij pony's urenlang eentonige rondjes moeten lopen, staat al geruime tijd in de aandacht bij dierenactivisten. Het vermoeden is dan ook dat de schuldigen in die hoek gezocht moeten worden. Getuigen menen echter gezien te hebben dat de dader uit de Punkscene kwamen.

fleurtjeuh

Re: Duitsland: twee kinderen gewond bij aanval op pony-carrousel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:50

Elke debiel kan toch wel bedenken dat pony's dan schrikken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:52

fleurtjeuh schreef:
Elke debiel kan toch wel bedenken dat pony's dan schrikken?

Zal ook de bedoeling zijn geweest gok ik. Als het de activisten waren iig.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:56

Kinderen verwonden/laten schrikken om hun doel te bereiken?
Werkt vooral goed als je de mensen tegen je in het harnas wil jagen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:32

Het is ook wel echt heel erg sneu. :(
Vind het zo uit de tijd. Kan me haast niet voorstellen dat mensen met meer dan 1 hersencel nog steeds denken dat zoiets 'leuk' is.

Niet dat ik geweld goedkeur overigens.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:24

Dat er überhaupt nog mensen zijn die hun kinderen op die manier "een pleziertje" gunnen. Keur het geweld niet goed maar de roep om aandacht wel. Ontzettend jammer dat zulke acties nog nodig zijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 02:21

ach weten die sukkels van activisten wel uberhaubt iets van paarden, vaak zijn het ook gewoon relschoppers en meelopers.
Zonde voor die kinderen, die zijn levenslang verpest mbt paarden.
Maar ik maak er wel een kanttekening bij, mijn pony is ook een oud kermis pony en daar had ze het beter dan in het paardenpretpark, heb beide locaties bezocht onaangekondigd even als vele anderen.
En de carroussel ondernemer in kwestie was echt goed en zorgzaam mbt tuig,verzorging, voer ,rust en transport en vond het ook leuk om iets van zijn oude pony te vernemen en kende deze ook gewoon nog en gaf met veel plezier uitleg en een kijkje achter de schermen bij de huidige ponys!
Ze werden na een dag werken ook omgewisseld met een andere groep ponys die dan een dag volledige rust hadden op de weide (5 ha) met schuilstal,Ook zat er een limiet van tijd en km aan het uitbaten van de carroussel.
Hij was echt liefhebber van paarden, maar je blijft ondernemer en dan moet je er wel keuzes in maken want er moet ook aan verdiend worden mede om de kosten te dekken en inkomsten te genereren.!
En dat doet iedere manage,huifkar verhuur, fokker en andere betrokken takken van de paarden verhuur!
Niet alles is altijd meteen slecht, al zal half bokt dat zo niet willen zien want de reputatie ....het kan , maar hoeft niet bij voorbaat al zo te zijn!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 02:42

Sneu dat de kinderen er de dupe van moeten worden :n , ongeacht of het nu wel of niet ok is zo'n paardencarrousel.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:19

Dinopino schreef:
www.n-tv.de/bokt.nl
waarbij pony's urenlang eentonige rondjes moeten lopen,

Dit heb je ook in beginnerslessen op maneges. En die pony's lopen elke dag ipv om de dag of 1xpw

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:08

In Duitsland is er best wat om die zogenaamde pony carrousels te doen omdat het zeer dier onvriendelijk is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:36

Akhal_Teke schreef:
Dinopino schreef:
www.n-tv.de/bokt.nl
waarbij pony's urenlang eentonige rondjes moeten lopen,

Dit heb je ook in beginnerslessen op maneges. En die pony's lopen elke dag ipv om de dag of 1xpw

Volgens mij heb je nog nooit zo'n carousel gezien. Daar staan ze aangebonden aan een soort stapmolen, vaak ook met bijzetteugels aan.
Vind ik nogal een verschil met een beginnerslesje.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:25

Iris82 schreef:
Volgens mij heb je nog nooit zo'n carousel gezien. Daar staan ze aangebonden aan een soort stapmolen, vaak ook met bijzetteugels aan.
Vind ik nogal een verschil met een beginnerslesje.

Inderdaad. Zo'n carrousel staat middenin de drukte, temidden van allerlei kermiskraampjes en de paarden lopen kop aan kont in een cirkel van enkele meters. Heel sneu vind ik het.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:06

nogmaals dames het verschilt per uitbater! ,maar er zijn echt ook carousels waar het echt niet klopt en ja daar mag wel iets aan verbeterd worden....