Het was rond kwart over twaalf zondagmiddag even oppassen op de snelweg A17 bij Roosendaal. Er liep een paard op de weg tussen Borchwerf en Roosendaal-Noord, zo meldde de Verkeers Informatie Dienst (VID). De verkeersdienst kon even later melden dat het gevaar weer was geweken. Het dier was weer snel terug bij zijn eigenaar.
De opvallende weggebruiker heeft niet voor veel vertraging gezorgd. Uiteindelijk wist de eigenaar van het paard het dier op de fiets te achterhalen.
Nou ik weet sinds vandaag dat je als eigenaar doodsangsten uitstaat.. Die van mij was vanmiddag in paniek en losgebroken op het strand en ging vervolgens over de weg en naar de parkeerplaats waar hij uiteindelijk gevangen is. Gelukkig kon deze eigenaar haar paard ook snel weer vangen!
JoyCiej007
Geplaatst: 03-04-16 23:52
Paard is gezadeld, 'eigenaresse'/amazone rijdt idd op haar fiets over de vluchtstrook met paard aan de hand en de cap op. Mijn hemel per fiets op de snelweg. Hopelijk wist politie hier van. Dat zal wel aangezien foto vanuit een auto is gemaakt (politieauto?) erg gevaarlijk igg!...........
Inoterry
Geplaatst: 04-04-16 00:07
Ik denk dat het voor de politie geen snars uit heeft gemaakt of ze het paard aan de hand, onder het zadel of naast de fiets van de snelweg zou halen, als hij er maar zo snel mogelijk weer af is. Waarschijnlijk had ze de fiets al bij om zo snel mogelijk bij het paard te komen en dan is dit wel de meest logische oplossing. Dat paard is nu verder wel aardig verkeersmak vermoed ik zo
ariatje
Geplaatst: 04-04-16 10:04
Wat een gezeur! Wat moet ze dan? Paard zal toch van de snelweg af moeten?
Sommige van jullie moeten een beroep van mugge-zifterij maken. Gelukkig weten jullie perfect hoe te handelen in ongewone situaties..toch?
Kan je in ieder geval zeggen dat je met je paard op de snelweg hebt gefietst!
Gelukkig heeft het paard niks en zijn er verder geen ongelukken gebeurd.
Djilna
Geplaatst: 05-04-16 10:11
Alleen maar mooi dat de eigenaresse hem zo weer snel weer zelf heeft kunnen vangen! En idd zo te zien onder begeleiding van (waarschijnlijk) politie begeleid naar de eerst mogelijke afrit.
En fijn dat het paard naast de fiets kan lopen! Doen sommigen ook niet zomaar. Gelukkig paard en andere weggebruikers ongedeerd