FEI onderzoekt WB-incident Leprevost

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

FEI onderzoekt WB-incident Leprevost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 10:53

bokt.nl / www.worldofshowjumping.com

De FEI onderzoekt het incident van gisteren, waarbij de Franse amazone Penelope Leprevost haar paard Vagabond de la Pomme hard aanpakte nadat het dier gestruikeld was. Dat incident veroorzaakte heel wat opschudding op verschillende paardensportkanalen en nog meer op sociale media.

"De FEI onderzoekt de omstandigheden van het incident waarbij het Franse paard Vagabond de la Pomme zwaar struikelde, voor de eerste ronde van de competitie op maandag. De amazone, Penelope Leprevost, reageerde erg grof. De dienstdoende FEI-steward heeft melding gemaakt van het incident bij de FEI en de chief steward," zegt een woordvoerder van de FEI. "De Franse teamdierenarts, Jérôme Thévenot, zag ook dat het paard struikelde, maar oordeelde dat het paard de wedstrijdring in kon gaan. Vagabond de la Pomme sprong een foutloos parcours en werd achteraf op stal grondig onderzocht door Thévenot. Die liet weten dat het paard helemaal in orde was. Paardenwelzijn staat voor de FEI voorop en is ook een prioriteit voor zowel de Zweedse nationale federatie als de organisatie van de Gothenburg Horse Show. De FEI heeft een gedragscode die het welzijn van de paarden moet verzekeren op alle FEI events."

Noch Leprevost, noch de Franse paardensportfederatie hebben een officiële verklaring afgelegd over het incident.

Lees ook: [VN] Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:43

Leprevost moeten ze minstens drie jaar schorsen, wil me niet indenken wat deze amazone thuis uitvoert.

'vrij recent zei iemand mij nog dat vrouwen meer gevoel hebben voor hun paard'.

Ruitermania

Re: FEI onderzoekt WB-incident Leprevost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:52

Begrijpelijk zo'n onderzoek. Op zo'n groot concours als proffesionele ruiter/amazone heb je een voorbeeldfunctie...! Vooral de tweede reactie was erg ruw!!

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:58

Groot gelijk ..!!!!
Walgelijk om te zien hoe ze met het paard om ging
Die wel even een foutloos parcours sprong en zorgt dat madame een lekkere boterham heeft ..!!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:19

Dit gebeurt op wedstrijd; wat zal er achter gesloten deuren gebeuren?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:25

Ik had dit nooit van haar verwacht. Ik vond haar altijd een bijzonder sympathieke amazone. Terecht dat dit onderzocht wordt!

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:48

IngridM schreef:
Dit gebeurt op wedstrijd; wat zal er achter gesloten deuren gebeuren?

Nou dat vraag ik me dan ook af!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:52

Lekker met de sporen erin drukken die ze zeer wss draagt. Heel sneu voor dat arme paard. Ik was afgestapt..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:30

Wat moet er onderzocht worden. Er zijn beelden. Hoor de amazone en hang er een sanctie aan. Klaar.

Hoeft toch geen heel onderzoek aan vooraf te gaan.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:31

_San87_ schreef:
Wat moet er onderzocht worden. Er zijn beelden. Hoor de amazone en hang er een sanctie aan. Klaar.

Hoeft toch geen heel onderzoek aan vooraf te gaan.

Mijn gedachte....

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 01:23

Dat arme beest werd pas achteraf van het parcours onderzocht, en van tevoren alleen maar bekeken?

Shema

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:20

Dit maakt het zo frustrerend... Maak er een amateurruiter van en die werd in de inrijpiste nog gevraagd naar huis te gaan met een sanctie er bovenop, nu heeft ze een centje bijverdiend en dat met een voorbeeldfunctie en waarschijnlijk geen sanctie... Terwijl Vagabond door toch zo snel recht te krabbelen haar carrière van dit jaar wel gered heeft...