Springruiters Harrie Smolders en Maikel van der Vleuten hebben na het eerste onderdeel van de Wereldbekerfinale zicht op een topklassering. Smolders en zijn goed springende hengst Emerald N.O.P. bleven foutloos en staan op de elfde plaats. Van der Vleuten en zijn toppaard VDL Groep Verdi TN N.O.P. vinden we terug op plaats achttien. De overwinning ging in de wedstrijd direct op tijd naar de Franse amazone Penelope Leprevost.
“Ik sta er goed voor op de elfde plaats. Ik heb een strakke ronde gereden”, vertelt Harrie Smolders tevreden. “Morgen is de belangrijke dag. Als het dan goed gaat heb je een hele goede uitgangspositie voor de derde ronde op maandag. Emerald N.O.P. sprong goed vandaag. Het voelde heel goed aan.” Collega Maikel van der Vleuten kijkt met een goed gevoel terug op de wedstrijd waarin VDL Groep Verdi TN N.O.P. een springfout maakte op de middelste hindernis van de driespong. “Verdi werd iets te vlak. Daar kon ik niet veel aan doen. Het was verder een goed parcours.”
Penelope Leprevost, vorig jaar tweede in de finale in Las Vegas, verpulverde de toptijd van haar landgenoot en nummer één van de wereldranglijst Simon Delestre met bijna twee seconden. Ze stelde zich met haar bruine hengst Vagabond de la Pomme kandidaat voor de titel. Die wist de nummer drie van het eerste onderdeel, Daniel Deusser en zijn magistrale schimmel Cornet d’Amour, in 2014 te winnen.
Misschien een stomme vraag hoor maar waarom wordt er niets gepubliceerd over dressuur? Gister al niet over de winnende gp van hp minderhout,maar vorige keer ook al niet?
vilheide
Geplaatst: 27-03-16 09:43
Malibu schreef:
Misschien een stomme vraag hoor maar waarom wordt er niets gepubliceerd over dressuur? Gister al niet over de winnende gp van hp minderhout,maar vorige keer ook al niet?
Er staat toch een stukje over HP op het nieuwsoverzicht!